Luther weet wel beter.Erasmiaan schreef:Nee, maar denk je dat Tiberius dat doet? Weest wijzer!

Luther weet wel beter.Erasmiaan schreef:Nee, maar denk je dat Tiberius dat doet? Weest wijzer!
tja.. Flikken Maastricht is een politieserie.. dan wordt idd de geboden overtreden..net als wegmisbruikers, en blik op de weg.. want.. als de polite moet optreden is er ook een gebod overtreden.Luther schreef:Zie de goede post van ejvl.huisman schreef:Vul het dan eens aan?Luther schreef:Nee, dat is niet genoeg.Tiberius schreef:Door ze in aanraking te brengen met het Woord van God. En voor hen te bidden. Dat is onze plicht.
Meer kunnen we er niet aan doen. Meer hoeven we er ook niet aan te doen. God heeft Zijn zegen aan de middelen beloofd.
Als opvoeder, gezagsdrager in kerk, school en gezin moet je op de hoogte zijn van wat er in de jongerencultuur speelt. Dat betekenet dat je inderdaad af en toe iets kijkt of leest wat zij ook kijken en lezen. Als het gaat om het doorgronden van onze cultuur kan het geen kwaad om NRC, Trouw e.d. elke dag te lezen, maar ook moderne literatuur.
Ik hoorde gisteren nog een verhaal: "Ja, onze ouderling zei op catechisatie dat we niet moesten MSS'en want dat is van de duivel." Zo'n man nemen ze dan niet meer serieus. Alleen al door het woord SS niet goed uit te spreken. Zeg er dan niets over, als je het niet trekt.
Zeker zijn Woord en gebed machtige wapenen van de Heilige Geest. Maar de Heere bindt zich ook aan de middelen. Toen ik samen met enkele jongelui enige afleveringen van Flikken in Maastricht had gekeken en ze vervolgens een tabel had laten invullen, wanneer welk gebod van de 10 overtreden werd in woord, gebaar of daad, toen had ik pas contact over dit thema.
Maar Tiberius heeft ons te dienaangaande op RF in onzekerheid gelaten.Tiberius schreef:Luther weet wel beter.Erasmiaan schreef:Nee, maar denk je dat Tiberius dat doet? Weest wijzer!
Viel me zeer tegen.memento schreef:Gisteren de eerste uitzendingen geweest, terug te kijken op http://www.reformatorischeomroep.nl. Viel me niet tegen..
Je moet ook meenemen dat dit de eerste afleveringen waren. Voor een team met weinig ervaring, zowel in de techniek als bij het regisseren, vind ik het geheel niet slecht. Hoewel er natuurlijk nog heel wat te leren en te verbeteren valt.Luther schreef:Viel me zeer tegen.memento schreef:Gisteren de eerste uitzendingen geweest, terug te kijken op http://www.reformatorischeomroep.nl. Viel me niet tegen..
- oppervlakkig
- niet echt professioneel
- geen toegevoegde waarde
- soms op het kneuterige af
Kan wezen. Als je zoiets begint, moet je er gelijk staan, en dus veel oefenuitzendingen hebben gemaakt. Dit was echt onder de maat.memento schreef:Je moet ook meenemen dat dit de eerste afleveringen waren. Voor een team met weinig ervaring, zowel in de techniek als bij het regisseren, vind ik het geheel niet slecht. Hoewel er natuurlijk nog heel wat te leren en te verbeteren valt.Luther schreef:Viel me zeer tegen.memento schreef:Gisteren de eerste uitzendingen geweest, terug te kijken op http://www.reformatorischeomroep.nl. Viel me niet tegen..
- oppervlakkig
In theorie klinkt dat erg redelijk, maar gezien het beperkte budget waardoor veel proefuitzendingen maken en het inhuren van een regisseur en presentators met veel ervaring niet echt haalbaar is, vind ik dit een heel nette start.Luther schreef:Kan wezen. Als je zoiets begint, moet je er gelijk staan, en dus veel oefenuitzendingen hebben gemaakt. Dit was echt onder de maat.memento schreef:Je moet ook meenemen dat dit de eerste afleveringen waren. Voor een team met weinig ervaring, zowel in de techniek als bij het regisseren, vind ik het geheel niet slecht. Hoewel er natuurlijk nog heel wat te leren en te verbeteren valt.Luther schreef:Viel me zeer tegen.memento schreef:Gisteren de eerste uitzendingen geweest, terug te kijken op http://www.reformatorischeomroep.nl. Viel me niet tegen..
- oppervlakkig
Dan moet je er niet aan beginnen....memento schreef:In theorie klinkt dat erg redelijk, maar gezien het beperkte budget waardoor veel proefuitzendingen maken en het inhuren van een regisseur en presentators met veel ervaring niet echt haalbaar is, vind ik dit een heel nette start.
SecorDabar schreef:Beste Marie-Henriëtte,Marie-Henriëtte schreef:Wie zegt dat het onderzoeken cq bestuderen van de Schriften niet via een refo-televisie kan geschieden? Televisie biedt doorgaans de mogelijkheid om informatie tot mensen te laten komen binnen een mum van tijd. Heeft men moeite met het zelfstandig bestuderen van de Schriften, dan biedt refo-televisie een mooie uitweg. En wat te denken van mensen die veel moeite hebben met lezen? Wat dat betreft opent deze technologie vele deuren.SecorDabar schreef:Ik ben geen voorstander van refo-televisie.
Door de beeldcultuur, het visuele, verliezen wij de leescultuur.
Het lezen is zelfs een bijbelse opdracht: Onderzoekt de Schriften!
Als er niet gelezen wordt, verliezen wij op den duur ook de (verstandelijke) kennis van de Heilige Schrift.
Hoeveel tijd wordt er eigenlijk niet verbeuzeld, die beter gebruikt kon worden door het lezen van bijvoorbeeld een goede bijbelverklaring.
Deze ontwikkeling is al langer gaande in de gereformeerde gezindte.
Een boek met foto's en plaatjes verkoopt beter dan alleen met tekst.
Het is gewoon aantrekkelijker, omdat het minder inspanning kost.
Discipline is nodig om een degelijk boek te lezen.
Je schreef: Heeft men moeite met het zelfstandig bestuderen van de Schriften, dan biedt refo-televisie een mooie uitweg.
Mijn vraag aan jou is: kun je voorbeelden geven waarom men moeite heeft met het zelfstandig bestuderen van de Schriften? Stel dat er geen Refotelevisie komt, hoe zou jij dit dan oplossen?
Is dit niet bovenal een taak en roeping van de kerk, van de plaatselijke gemeente, in plaats van televisie?
Zelf denk ik, is het bestuderen van de Schriften een zaak van vurig gebed: Bid en Werk.
Dat de Heere ons de verlichting met Zijn Heilige Geest wil geven bij het lezen van de Heilige Schrift.
Het zelfstandig bestuderen ervan doe ik door een plaats van afzondering te zoeken.
Inderdaad is discipline nodig. Zodra deze discipline verslapt, is het wederom de noodzaak van het gebed te beoefenen om gediciplineerd het Woord te onderzoeken, om te volharden is nodig: volhard in het gebed.
Ook als je moeite met lezen hebt, behoef je natuurlijk niet meteen de moeilijkste uitleg te lezen.
Een eenvoudige bijbelverklaring, of eenvoudig godsdienstonderwijs voor kinderen is al voldoende, als men moeite met lezen heeft.
Dit is dan ook één van de redenen dat de catechismus de noodzaak inzag van het christelijk onderwijs. Zondag 38, vraag 103: ...en de scholen onderhouden worden....
Had je iets anders verwacht dan?Luther schreef:Dan moet je er niet aan beginnen....memento schreef:In theorie klinkt dat erg redelijk, maar gezien het beperkte budget waardoor veel proefuitzendingen maken en het inhuren van een regisseur en presentators met veel ervaring niet echt haalbaar is, vind ik dit een heel nette start.
Blijft staan dat mij andere kritiekpunten (geen toegevoegde waarde / soms erg kneuterig) niet met geld te maken hebben.
Dus je bent hier in strijd met je eigen gevoel?TAF schreef: 4 Het hebben van internet ZELF
Mijn gevoel zegt dat eigenlijk de gereformeerde gezinte internet in zijn geheel zou moeten afwijzen.
Eigenlijk niet, maar het valt toch steeds weer tegen.Hendrikus schreef:Had je iets anders verwacht dan?Luther schreef:Dan moet je er niet aan beginnen....memento schreef:In theorie klinkt dat erg redelijk, maar gezien het beperkte budget waardoor veel proefuitzendingen maken en het inhuren van een regisseur en presentators met veel ervaring niet echt haalbaar is, vind ik dit een heel nette start.
Blijft staan dat mij andere kritiekpunten (geen toegevoegde waarde / soms erg kneuterig) niet met geld te maken hebben.