Kleine ergernissen [2]

memento

Re: Kleine ergernissen

Bericht door memento »

Mister schreef:"Carrièrestap" in Elsevier nr. 47. De nieuwe directeur van de Bond tegen het vloeken vloekt zelf ook wel eens. "Ik ben geen heilige"
:bobo
henriët

Bericht door henriët »

Mister schreef:"Carrièrestap" in Elsevier nr. 47. De nieuwe directeur van de Bond tegen het vloeken vloekt zelf ook wel eens. "Ik ben geen heilige"
:oO
Direct aftreden.

Net zoiets als een juf zegt, niet stelen hoor.
Ach, de juf is ook geen heilige, ik neem ook wel eens dit of dat mee.

Nee, alsof je dan nog wat gaat bereiken, je maakt jezelf zo ongeloofwaardig als wat!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Geduld

Bericht door Geduld »

maar zijn we niet allemaal net zo schijnheilig? We zeggen veel, maar ondertussen doen we het zelf ook.

Ik wil niets afdoen van het feit dat een directeur van de Bond tegen Vloeken zo niet geloofwaardig is, maar
vermoedelijk weet hij ook wel dat hij niet goed bezig is.
let sin never hold true, that Love never broke through.
henriët

Bericht door henriët »

Geduld schreef:maar zijn we niet allemaal net zo schijnheilig? We zeggen veel, maar ondertussen doen we het zelf ook.

Ik wil niets afdoen van het feit dat een directeur van de Bond tegen Vloeken zo niet geloofwaardig is, maar
Dat heeft mi niets met schijnheilig te maken.
Ieder christen, ieder mens, ieder die God vreest doet helaas zonde.
Dat is de strijd van de oude/nieuwe mens.
Maar als je voor een stichting werkt en dan zulke nu ja, toch wel provocerende uitspraken doet, nee dat begrijp ik niet.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Geduld schreef:maar zijn we niet allemaal net zo schijnheilig? We zeggen veel, maar ondertussen doen we het zelf ook.

een christen is geen schijnheilige, maar een heilige die nog altijd met de oude mens te worstelen heeft. Ook betreffende het 3e gebod.

Gods werk is geen schijn, maar werkelijkheid.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
henriët

Bericht door henriët »

Bert Mulder schreef:

een christen is geen schijnheilige, maar een heilige die nog altijd met de oude mens te worstelen heeft. Ook betreffende het 3e gebod.

Gods werk is geen schijn, maar werkelijkheid.
Ja, zo kun je het inderdaad wel zeggen.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

:oO
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Kislev

Bericht door Kislev »

Wilhelm schreef:
Erasmiaan schreef:
Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... :huh:
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is... :fi
Inderdaad, bizar.

Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.

De GG weet alles zo goed. Stukjes in Saambinder, brochures, boekjes van predikanten over moderne media, hoe hier mee om te gaan in opvoeding, waarschuwing hier, waarschuwing daar. Allemaal goed en wel maar dan zie ik opeens dat zo'n auteur zich profileert op LinkedIn. Daar is LinkedIn ook voor, om je te profileren. Maar lijkt me voor een GG predikant nogal overbodig. Zelf ben ik er als niet-ambtsdrager maar als braaf gemeentelid (in de meest linkse GG) heel terughoudend in en zie dan dat predikanten je links inhalen. Ik heb bewust geen Facebook en LinkedIn omdat het alleen maar zelfbevrediging is (zwart wit gezegd).

Zeker niet uit te leggen aan mijn niet-christelijke collega die vindt dat wij (=gereformeerde gezindte) veel te klakkeloos meegaan in de stroom van nieuwe media, internet, smartphones etc.
Laatst gewijzigd door Kislev op 01 dec 2011, 12:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Geduld

Bericht door Geduld »

henriët schreef:

Dat heeft mi niets met schijnheilig te maken.
Ieder christen, ieder mens, ieder die God vreest doet helaas zonde.
Dat is de strijd van de oude/nieuwe mens.
Maar als je voor een stichting werkt en dan zulke nu ja, toch wel provocerende uitspraken doet, nee dat begrijp ik niet.
Ik wil ook niet zeggen dat het slim is, maar het is wel eerlijk. Ik heb geen idee of deze man christen is, misschien later geworden. En worstelt hij nog met het vloeken.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Kislev schreef:
Wilhelm schreef:Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.

De GG weet alles zo goed. Stukjes in Saambinder, brochures, boekjes van predikanten over moderne media, hoe hier mee om te gaan in opvoeding, waarschuwing hier, waarschuwing daar. Allemaal goed en wel maar dan zie ik opeens dat zo'n auteur zich profileert op LinkedIn. Daar is LinkedIn ook voor, om je te profileren. Maar lijkt me voor een GG predikant nogal overbodig. Zelf ben ik er als niet-ambtsdrager maar als braaf gemeentelid (in de meest linkse GG) heel terughoudend in en zie dan dat predikanten je links inhalen. Ik heb bewust geen Facebook en LinkedIn omdat het alleen maar zelfbevrediging is (zwart wit gezegd).

Zeker niet uit te leggen aan mijn niet-christelijke collega die vindt dat wij (=gereformeerde gezindte) veel te klakkeloos meegaan in de stroom van nieuwe media, internet, smartphones etc.
Hoezo te klakkeloos? Moeten we de moderne techniek dan maar door de seculieren laten kapen?
In dezen ben ik het helemaal met Wilhelm eens: laten we het goede gebruik juist stimuleren. Volgens mij waarschuwen "stukjes in de Saambinder, boekjes van predikanten, ..." juist tegen het verkeerde gebruik.
Als je je smartphone gebruikt om alleen maar ranzige filmpjes etc te gaan zitten kijken, dan is dat verkeerd gebruik.
Maar als een ambtsrager gebruik maakt van sociale media om daarmee beter in contact te zijn met je leden, catechisanten, etc. lijkt me niets mis mee.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
refo schreef:Men weet al wat de bijbel behoort te zeggen in deze en laat het Boek maar dicht.
Men weet al wat de Bijbel zegt in dezen en daarom behoeft dat niet steeds opnieuw onderzocht te worden, in de hoop dat de Bijbel toch ook ruimte laat voor een andere opvatting. Want dat is wat je eigenlijk zou willen.
Even los van de inhoudelijk discussie, die m.i. in een andere topic gevoerd moet worden, je moet op een gegeven moment toch durven zeggen: dit zegt de Bijbel en dát is de praktijk, en van die praktijk moeten we helaas zeggen dat die tegen de Bijbel ingaat.
En dan kun je een situatie hebben zoals Jan van Klinken die beschrijft in het RD, dat het ineens heel dichtbij komt, dat het niet meer 'die anderen' zijn, die het doen, maar dat het iemand betreft die heel dicht bij je staat.
Precies. En, meneer Van Klinken is in zijn betoog wat vergeten. Dat moeder bij de kinderen moet blijven en niet mág werken staat niet in de Bijbel, maar dat de uitleving van de homoseksualiteit zonde is, staat wél in de Bijbel.

@ Tiberius en Wilhelm: Maar om nu op Linkedin je complete profiel te zetten, incl. alle deputaatschappen etc., dat gaat mij persoonlijk te ver. http://nl.linkedin.com/pub/c-j-meeuse/24/5b/6b9
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Maar als een ambtsrager gebruik maakt van sociale media om daarmee beter in contact te zijn met je leden, catechisanten, etc. lijkt me niets mis mee.
Sterker: ik ben er een groot voorstander van. Maar tegelijk ben je zwaar verdacht als je dit positief probeert te gebruiken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik baal van het gemak waarmee zwartwerken en zwartverkopen normaal wordt gevonden.
TAF

Bericht door TAF »

interesante stelling zita;) hoe dat zo..
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

TAF schreef:interesante stelling zita;) hoe dat zo..
Zusjelief heeft een bedrijf opgezet, en ze heeft nu al meerdere keren gehad dat aannemers graag 's avonds nog even een klusje komen klaren, mits het zonder factuur gaat. Leveranciers van goederen spreken een prijs af, en dat blijkt dan alleen de prijs zonder factuur te zijn. Met factuur wordt het anderhalf keer zo duur. Ik weet maar al te goed dat belastingbetalen akelig is, maar da's nog geen voldoende excuus om dan maar belasting te ontduiken. Een christen hoort beter te weten, maar ook zeker beter te doen.
Gesloten