Je bedoelt het topic met de discussie over de zorgverzekering?Ander schreef:Nee joh, dat afhankelijkheidstopic werd (en is nog steeds) ook wat te gezellig. Daar doelde Tib enigszins op, denk ik. Met ongeveer dezelfde hoofdrolspelers. (Huisman, memento, Willem en ik ook een beetjecaprice schreef:Hoezo? Was het dan zo ontspoord? Ik heb na mijn reactie in dat topic nog niets gelezen van wat daar (eventueel) op volgde.Tiberius schreef:Dat we bijna een 2e topic in moderatie moeten plaatsen om dezelfde reden, terwijl de eerste nog niet eens afgehandeld is.)
Kleine ergernissen [2]
Re: Kleine ergernissen
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Nee, die is weg, maar komt weer terug. Daar werd wat op de persoon gespeeld. Dat zal wel weggeknipt worden. Vanmiddag is er wat discussie geweest in de topic 'wat is afhankelijkheid'. Daarin dacht huisman dat ik zijn geestelijke staat beoordeelde/veroordeelde. Ik denk dat Tib daarop doelde.caprice schreef:Je bedoelt het topic met de discussie over de zorgverzekering?Ander schreef:Nee joh, dat afhankelijkheidstopic werd (en is nog steeds) ook wat te gezellig. Daar doelde Tib enigszins op, denk ik. Met ongeveer dezelfde hoofdrolspelers. (Huisman, memento, Willem en ik ook een beetjecaprice schreef:Hoezo? Was het dan zo ontspoord? Ik heb na mijn reactie in dat topic nog niets gelezen van wat daar (eventueel) op volgde.Tiberius schreef:Dat we bijna een 2e topic in moderatie moeten plaatsen om dezelfde reden, terwijl de eerste nog niet eens afgehandeld is.)
een discussie op een ander refoforum (refoweb) aangaande homofilie.
inleiding :
maar waar ik me over erger is dat mensen zelfs op een refoforum die ranzige homo-knuffelarij van ons land nog steunen ook -------ongefundeerd oordeel geknipt.
ik verwacht toch van eenieder die zich Christen noemd hij dit :
*een kerk die homohuwelijken niet rechtstreeks afwijst laat staan toepast IS geen kerk.
*het is onverenigbaar om actief homosexueel en christen te zijn..
*homofiele gevoellens zijn een geestes-afwijking, (de gevoellens zelf) waar een persoon zelf niet schuldig aan is, maar slachtoffer van is, echter het is een christen verboden deze gevoellens op wat voor wijze dan ook na te leven, en het enige bijbelse antwoord op dergelijke gevoellens is een celibaat leven.
*als kerk maken we een onderscheid tussen homofilie (de gevoellens) die wij als geestesafwijking benaderen, en homosexualiteit (de daad) die wij als een ernstig vergrijp en zonde en reden tot ernstige tucht danwel excomminicatie zien.
*homosexualiteit is een gruwel in Gods ogen.
met een volmondig JA en AMEN kan beantwoorden.
inleiding :
een artikel dat beschouwelijk is, is tot daar aan toe (al mag duidelijk zijn dat als dat gebeurd dat een zeer trieste zaak zou zijn, en ten koste zou gaan van het zieleheil van velen)In het RD stond een stukje over de emancipatie van homo's, vergeleken met die van vrouwen. De homo-emancipatie zal net zo gaan als de vrouwenemancipatie. Niet in de eerste plaats door druk van buitenaf, maar van binnen uit. Ook refovrouwen zijn de laatste decennia gaan werken en dat wordt niet meer met een beroep op de Bijbel bestreden. Zo zal het, aldus Jan van Klinken, ook met de homo-emancipatie gaan.
Denk jij dat dat net zo gaat?
Lees HIER het artikel.
maar waar ik me over erger is dat mensen zelfs op een refoforum die ranzige homo-knuffelarij van ons land nog steunen ook -------ongefundeerd oordeel geknipt.
ik verwacht toch van eenieder die zich Christen noemd hij dit :
*een kerk die homohuwelijken niet rechtstreeks afwijst laat staan toepast IS geen kerk.
*het is onverenigbaar om actief homosexueel en christen te zijn..
*homofiele gevoellens zijn een geestes-afwijking, (de gevoellens zelf) waar een persoon zelf niet schuldig aan is, maar slachtoffer van is, echter het is een christen verboden deze gevoellens op wat voor wijze dan ook na te leven, en het enige bijbelse antwoord op dergelijke gevoellens is een celibaat leven.
*als kerk maken we een onderscheid tussen homofilie (de gevoellens) die wij als geestesafwijking benaderen, en homosexualiteit (de daad) die wij als een ernstig vergrijp en zonde en reden tot ernstige tucht danwel excomminicatie zien.
*homosexualiteit is een gruwel in Gods ogen.
met een volmondig JA en AMEN kan beantwoorden.
Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn..... 
Daar zit ik als voetvolk niet eens op omdat het allemaal egotripperij is...

Inderdaad, bizar.Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Bijna de gehele Goudse kerkenraad zit op LinkedIn. En wel meer dan 2 predikanten.Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Wat bedoel je met ego-tripperij? De wereld zit momenteel van netwerken in elkaar.
Het is niet anders.
LinkedIn wordt wel gezien als een (belangrijk?) hulpmiddel voor mensen die op zoek zijn naar een (andere) baan.Kislev schreef:en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Misschien wordt dit de nieuwe trend in het beroepingswerk?

~~Soli Deo Gloria~~
Waarschijnlijk ga ik er een mailtje aan wagen. Schijn bedriegt nu een beetje.
Collega's van mij zitten op LinkedIn en hebben er meer last dan gemak van.refo schreef:Wat bedoel je met ego-tripperij? De wereld zit momenteel van netwerken in elkaar.
Het is niet anders.
Inderdaad:Hendrikus schreef:LinkedIn wordt wel gezien als een (belangrijk?) hulpmiddel voor mensen die op zoek zijn naar een (andere) baan.Kislev schreef:en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Misschien wordt dit de nieuwe trend in het beroepingswerk?
Contact (naam gg-predikant) for:
●career opportunities
●consulting offers
●new ventures
●job inquiries
●expertise requests
●business deals
●reference requests
●getting back in touch
Er moet inderdaad 'heel wat' met een mens gebeuren, hij moet nl. van dood levend gemaakt worden. Maar het is niet zo dat God Zich dán pas erbarmt over die mens, nee, Hij zorgt er Zelf voor dat het gebeurt!En de mens moest wat doen tot mensenoffers toe om zulke goden tot medelijden te bewegen. En dat heidendom ontmoet men nog in de meest zware kringen, waar de verlammende gedachte heerst, dat er 'eerst heel wat gebeuren moet', voordat God Zich erbarmt over zondaren. ds. J. Overduin
Nouja, het verschil tussen Hyves en Facebook aan de ene kant en LinkedIn aan de andere mag toch wel duidelijk zijn?Erasmiaan schreef:Inderdaad, bizar.Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Erasmiaan schreef:Inderdaad, bizar.Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.
Op Twitter zelfs in twee betekenissen.Wilhelm schreef:Erasmiaan schreef:Inderdaad, bizar.Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Wat is er bizar aan?
Dat er in de Saambinder tegen hyves en FB gewaarschuwd wordt weet ik niet, maar ik juich het goede gebruik juist toe. Er zijn al heel wat ambtsdragers die op deze wijze social media gebruiken en zo midden in de maatschappij staan. Op Linkedin, FaceBook, Hyves en Twitter zijn deze ambtsdragers juist beter benaderbaar. Navolgingswaardig zou ik zeggen.
Overigens zou ik Hyves niet meer doen: dat is zo 2009.
Ik erger me eigenlijk een beetje aan mensen die zich hier aan ergeren.
Het glazen huis is nog steeds van deze tijd, blijkbaar.
Het glazen huis is nog steeds van deze tijd, blijkbaar.
Tiberius schreef:Op Twitter zelfs in twee betekenissen.Wilhelm schreef:Erasmiaan schreef:Inderdaad, bizar.Kislev schreef:Kleine ergernis, eerder lichte verbazing is dat Hyves, Facebook etc. ontraden wordt in Saambinder etc. en ik vervolgens bij toeval predikanten van de GerGem tegen kom op LinkedIn.....
Wat is er bizar aan?
Overigens zou ik Hyves niet meer doen: dat is zo 2009.