Dat is geen GB gemeentedennis schreef:In Apeldoorn is ook een gereformeerde gemeente.

Dat is geen GB gemeentedennis schreef:In Apeldoorn is ook een gereformeerde gemeente.
al zitten er in de GB gemeente aldaar wel heel veel mensen die eerst in de GG zatenJolandaOudshoorn schreef:Dat is geen GB gemeentedennis schreef:In Apeldoorn is ook een gereformeerde gemeente.
Dat geldt intussen voor de meeste GB-gemeenten.Hendrikus schreef:al zitten er in de GB gemeente aldaar wel heel veel mensen die eerst in de GG zatenJolandaOudshoorn schreef:Dat is geen GB gemeentedennis schreef:In Apeldoorn is ook een gereformeerde gemeente.
Klopt. Maar verhoudingsgewijs zitten er in A'doorn wel héél veel.Cantate schreef:Dat geldt intussen voor de meeste GB-gemeenten.Hendrikus schreef:al zitten er in de GB gemeente aldaar wel heel veel mensen die eerst in de GG zatenJolandaOudshoorn schreef:Dat is geen GB gemeentedennis schreef:In Apeldoorn is ook een gereformeerde gemeente.
Er is veel overgangsverkeer geweest in de periode vanaf 2002.Cantate schreef:Waarschijnlijk met name uit de tijd van de eerste predikant van de BW, ds. W.Chr. Hovius., hoewel de huidige predikant A. Baas is ook een ex-gergemmer.
Dan kijk ik hier naar de dichtsbijzijnde plaats bij mijn vakantieadres.Upquark schreef:OK, dat is helder. Maar nu heel praktisch: stel dat je op vakantie bent, elders in Nederland. Ikzelf ben er een voorstander van om dan binnen je eigen kerkverband te kerken. Hoe doe je dat dan?
2001 als ik het goed heb. Dat had met de situatie in de plaatselijke gereformeerde gemeente te maken. Maar om dat nou weer op te gaan rakelen lijkt me niet verstandig.Hendrikus schreef:Er is veel overgangsverkeer geweest in de periode vanaf 2002.
Ik ben een voorstander om een prediking te zoeken die overeenkomt met mijn thuisgemeente. De naam van het kerkverband vind ik dan wat minder belangrijk.elbert schreef:Dan kijk ik hier naar de dichtsbijzijnde plaats bij mijn vakantieadres.Upquark schreef:OK, dat is helder. Maar nu heel praktisch: stel dat je op vakantie bent, elders in Nederland. Ikzelf ben er een voorstander van om dan binnen je eigen kerkverband te kerken. Hoe doe je dat dan?
eens, ik reageerde ook met grote aarzelingelbert schreef:Dan kijk ik hier naar de dichtsbijzijnde plaats bij mijn vakantieadres.Upquark schreef:OK, dat is helder. Maar nu heel praktisch: stel dat je op vakantie bent, elders in Nederland. Ikzelf ben er een voorstander van om dan binnen je eigen kerkverband te kerken. Hoe doe je dat dan?2001 als ik het goed heb. Dat had met de situatie in de plaatselijke gereformeerde gemeente te maken. Maar om dat nou weer op te gaan rakelen lijkt me niet verstandig.Hendrikus schreef:Er is veel overgangsverkeer geweest in de periode vanaf 2002.