Zeer zeker alleen jammer dat zoveel boekhandels dit boek niet op voorraad hebben. (ik heb hem moeten bestellen via internet)PrekenWeb schreef:Van harte aanbevolen! "Geen ander Evangelie" deel 5 van Ds. L. Huisman.
Voor info zie: www.PrekenWeb.nl of www.dsHuisman.nl
Van harte aanbevolen !
Re: Van harte aanbevolen !
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gaarne on topic blijven!
Prekenserie 'Een zaaier ging uit...' De laatste exemplaren deel 25-29 nu scherp geprijsd : http://link.marktplaats.nl/449035958
Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?
Droefheid naar God van Professor WisseZita schreef:Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?
De Redelijke Godsdienst, van Brakel.Zita schreef:Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?
Of het voor iedereen van harte aanbevolen is, weet ik nog niet, maar ik vond 'Zuster Luc' van Kathryn Hulme erg indrukwekkend. Het laat enerzijds de leegte van het Rooms-Katholieke geloof zien, anderzijds het verlangen om God te dienen in gehoorzaamheid, en de conflicten die dat oplevert in een zelfstandig-denkende geest. Misschien dat de uitloop naar de Tweede Wereldoorlog wat goedkoop lijkt, maar anderzijds vroeg deze omstandigheid wel de uiterste vorm van gehoorzaamheid, en is het daarom functioneel. Het verhaal is waargebeurd, de werkelijke Gabrielle Van Der Mal was Marie Louise Habets. Overigens vond ik de verfilming (met Audrey Hepburn) niet geweldig. Hoewel het mooi is om bepaalde zaken gevisualiseerd te zien, doet de film geen recht aan het geestelijke conflict, en worden er zelfs romantische overwegingen gesuggereerd.
Laatst gewijzigd door Zita op 08 sep 2011, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het geld ervoor hebt: de hele serie Commentaar op het Nieuwe Testament.Zita schreef:Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?

www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Ik mocht een titel doorgeven voor een kadootje dat ik graag zou willen, maar ik ben bang dat dit een beetje hebzuchtig overkomt.Upquark schreef:Als je het geld ervoor hebt: de hele serie Commentaar op het Nieuwe Testament.Zita schreef:Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?

Helemaal mee eens!refoma schreef:`Moderne wetenschap in de Bijbel` (Ben Hobrink) Een erg interessant boek! Prachtig om te zien dat God aan Mozes regels gaf en dat nu door wetenschappers ontdekt wordt dat deze regels ook werkelijk het beste zijn voor de mensen, op allerlei gebieden!
(Hier ook maar even neerzetten...) Een echte aanrader!
Het is natuurlijk subjectief, maar volgens mij mis je echt veel als je de volgende boeken niet hebt gelezen:
Bijbel.
Christenreis, John Bunyan
Heilige Oorlog, John Bunyan
Belijdenissen, Augustinus
Brieven uit de Hel, C.S. Lewis.
Godvrezende avondmaalganger, Immens
Zien op Jezus, Ambrosius
Bijbel.
Christenreis, John Bunyan
Heilige Oorlog, John Bunyan
Belijdenissen, Augustinus
Brieven uit de Hel, C.S. Lewis.
Godvrezende avondmaalganger, Immens
Zien op Jezus, Ambrosius
Luther, De vrijheid van een christen.
!
!
Luthers verklaring van de Galatenbrief.Zita schreef:Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?
Bedelen bij de Bron - Prof Dr A den Reuver.
Institutie- Calvijn.
Merg van het Evangelie.- Fisher,Erkines.
Beknopte Gereformeerde Dogmatiek -van Genderen en Velema.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik zie pas nu dat je ook literair noemt. Hella Haase- Heren van de Thee en natuurlijk ook Oeroeg.huisman schreef:Luthers verklaring van de Galatenbrief.Zita schreef:Welk boek (literair, theologisch etc) mag je niet missen?
Bedelen bij de Bron - Prof Dr A den Reuver.
Institutie- Calvijn.
Merg van het Evangelie.- Fisher,Erkines.
Beknopte Gereformeerde Dogmatiek -van Genderen en Velema.