Het is voor een christen een pluspunt als zijn 'politiek inzicht' laag is.
Wat is RF onderwijs?
Rabbijn wordt docent op een refoschool
Re: Rabbijn wordt docent op een refoschool
Ik leg de tekst uit Math 10 vs 16 "Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven" toch wel iets breder uit dan de interpretatie die jij hier eraan geeft die - vrij vertaalt - m.i. neerkomt op "dom is juist prima".refo schreef:Het is voor een christen een pluspunt als zijn 'politiek inzicht' laag is.
Ik bedoelde hier Reformatorisch Scholen.refo schreef:Wat is RF onderwijs?
Spannende exegese.Willem schreef:Ik leg de tekst uit Math 10 vs 16 "Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven" toch wel iets breder uit dan de interpretatie die jij hier eraan geeft die - vrij vertaalt - m.i. neerkomt op "dom is juist prima".refo schreef:Het is voor een christen een pluspunt als zijn 'politiek inzicht' laag is.
Ik bedoelde hier Reformatorisch Scholen.refo schreef:Wat is RF onderwijs?
Daardoor zitten we nu in de situatie waarin we zitten. Compleet geïntegreerd in de wereld en nu snappen ze ons 'opeens' niet meer.
Lees na de door jou geciteerde tekst nog even wat verder.
Heb ik gedaan. Maar ik begrijp niet zo goed wat je nu bedoelt.refo schreef:Lees na de door jou geciteerde tekst nog even wat verder.
- Bert Mulder
- Contacteer:
leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- jakobmarin
Waar staat dat in de bijbel?Bert Mulder schreef:leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...

Overigens is Gods orde niet altijd onze orde.....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Job 28:jakobmarin schreef:Waar staat dat in de bijbel?Bert Mulder schreef:leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...![]()
23 God verstaat haar weg, en Hij weet haar plaats.
24 Want Hij schouwt tot aan de einden der aarde, Hij ziet onder al de hemelen.
25 Als Hij den wind het gewicht maakte, en de wateren opwoog in mate;
26 Als Hij den regen een gezette orde maakte, en een weg voor het weerlicht der donderen;
27 Toen zag Hij haar, en vertelde ze; Hij schikte ze, en ook doorzocht Hij ze.
28 Maar tot den mens heeft Hij gezegd: Zie, de vreze des HEEREN is de wijsheid, en van het kwade te wijken is het verstand.
Job 37:
14 Neem dit, o Job, ter ore; sta, en aanmerk de wonderen Gods.
15 Weet gij, wanneer God over dezelve orde stelt, en het licht Zijner wolk laat schijnen?
16 Hebt gij wetenschap van de opwegingen der dikke wolken; de wonderheden Desgenen, Die volmaakt is in wetenschappen?
17 Hoe uw klederen warm worden, als Hij de aarde stil maakt uit het zuiden?
18 Hebt gij met Hem de hemelen uitgespannen, die vast zijn, als een gegoten spiegel?
19 Onderricht ons, wat wij Hem zeggen zullen; want wij zullen niets ordentelijk voorstellen kunnen vanwege de duisternis.
20 Zal het Hem verteld worden, als ik zo zou spreken? Denkt iemand dat, gewisselijk, hij zal verslonden worden.
21 En nu ziet men het licht niet als het helder is in den hemel, als de wind doorgaat, en dien zuivert;
22 Als van het noorden het goud komt; maar bij God is een vreselijke majesteit!
23 Den Almachtige, Dien kunnen wij niet uitvinden; Hij is groot van kracht; doch door gericht en grote gerechtigheid verdrukt Hij niet.
24 Daarom vrezen Hem de lieden; Hij ziet geen wijzen van harte aan.
Psalm 148:
1 Hallelujah! Looft den HEERE uit de hemelen; looft Hem in de hoogste plaatsen!
2 Looft Hem, al Zijn engelen! Looft Hem, al Zijn heirscharen!
3 Looft Hem, zon en maan! Looft Hem, alle gij lichtende sterren!
4 Looft Hem, gij hemelen der hemelen! en gij wateren, die boven de hemelen zijt!
5 Dat zij den Naam des HEEREN loven; want als Hij het beval, zo werden zij geschapen.
6 En Hij heeft ze bevestigd voor altoos in eeuwigheid; Hij heeft hun een orde gegeven, die geen van hen zal overtreden.
En vele andere plaatsen in de Schrift, waaronder ook de schepping geschiedenis. Ik weet het, het noemt niet het nummersysteem. Maar, mijn stelling was, dat God een God van orde is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?Bert Mulder schreef:jakobmarin schreef:Waar staat dat in de bijbel?Bert Mulder schreef:leg eens uit. Volgens de evolutie theorie is de wereld uit een chaos gekomen, en is nog chaos...Luther schreef:Onzin.
Maar wij hebben een God van orde...![]()
En vele andere plaatsen in de Schrift, waaronder ook de schepping geschiedenis. Ik weet het, het noemt niet het nummersysteem. Maar, mijn stelling was, dat God een God van orde is.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik ben geen onderwijskundige, zoals velen hier. Maar toch zie ik de mogelijkheid in elke lesvak van de grootheid van onze God te vertellen.Zita schreef: Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?
Je noemde scheikunde. Het grote wonder, dat water uitzet als het vriest, terwijl alle andere stoffen krimpen als ze bevriezen. En dat twee van de meest explosieve stoffen, oxygen en hydrogen, zo geschapen zijn dat als ze saamgevoegd worden als H2O, ze het vuur doven. Dat kan onmogelijk evolutie zijn, maar dat moet zo geschapen zijn door onze Almachtige Schepper.
Grammatica... gebruik even je verbeelding. Daar is bijvoorbeeld het verhaal uit de Bijbel over de spraakverwarring... bouw daar maar even van uit...
Een christendocent hoort voor alle dingen gewoon een vakman te zijn, ofwel: de werkelijkheid van het vakgebied op begrijpelijke wijze, in hapklare brokken, op niveau openleggen voor zijn leerlingen.Bert Mulder schreef:Ik ben geen onderwijskundige, zoals velen hier. Maar toch zie ik de mogelijkheid in elke lesvak van de grootheid van onze God te vertellen.Zita schreef: Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?
Je noemde scheikunde. Het grote wonder, dat water uitzet als het vriest, terwijl alle andere stoffen krimpen als ze bevriezen. En dat twee van de meest explosieve stoffen, oxygen en hydrogen, zo geschapen zijn dat als ze saamgevoegd worden als H2O, ze het vuur doven. Dat kan onmogelijk evolutie zijn, maar dat moet zo geschapen zijn door onze Almachtige Schepper.
Grammatica... gebruik even je verbeelding. Daar is bijvoorbeeld het verhaal uit de Bijbel over de spraakverwarring... bouw daar maar even van uit...
Af en toe kun je dan via je vakgebied een doorsteekje maken naar de zaken die jij noemt.
Dat laat uiteraard onverlet dat iemand van buiten de achterban zeer kan overdragen, want enorm vormend kan zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- JolandaOudshoorn
Ben ik niet helemaal met je eens. Een christelike docent moet op de allereerste plaats een Christen zijn in de ware zin des woords en OOK een vakman.Luther schreef:Een christendocent hoort voor alle dingen gewoon een vakman te zijn, ofwel: de werkelijkheid van het vakgebied op begrijpelijke wijze, in hapklare brokken, op niveau openleggen voor zijn leerlingen.Bert Mulder schreef:Ik ben geen onderwijskundige, zoals velen hier. Maar toch zie ik de mogelijkheid in elke lesvak van de grootheid van onze God te vertellen.Zita schreef: Hoe zou je dat dan in een reguliere wiskunde- of scheikundeles aan de orde willen stellen? Of bij Nederlandse grammatica?
Af en toe kun je dan via je vakgebied een doorsteekje maken naar de zaken die jij noemt.
Dat laat uiteraard onverlet dat iemand van buiten de achterban zeer kan overdragen, want enorm vormend kan zijn.
Ik weet, mijn Verlosser leeft