Dank je.rekcor schreef:Veel reacties zijn hier zo provinciaals, tenenkrommend gewoon! Mensen, kom eens van de Veluwe af en kijk eens wat rond in de wereld!
En nu nog een inhoudelijke reactie?
Dank je.rekcor schreef:Veel reacties zijn hier zo provinciaals, tenenkrommend gewoon! Mensen, kom eens van de Veluwe af en kijk eens wat rond in de wereld!
Waarom is een verkeerde gewoonte verkeerd? Niet omdat heidenen die uitvoeren (heidenen bidden ook). Nee, hij is verkeerd omdat er bepaalde bijbelse principes geschaad worden.GJdeBruijn schreef:Dat weet ik ook wel, sterker nog, ik opperde eerder dat het een zaak is van radicaal afstand nemen is van oude heidense gewoontes. Dat is niet altijd gebeurd. Ik veroordeel de afro-amerikaanse christenen niet maar ik vind het jammer dat ze hun oude heidense vormen niet hebben uitgebannen. (...) maar vooral de heidense rituele dansen en wijze van uitzinnig 'musiceren' die herkenbaar is in de popmuziek en rap.
En verder, wat is er mis met de Veluwe?Willem schreef:En? Fysiek woon ik in een provincie ja. Jij niet dan? Wat is er mis met "provinciaals" behalve dat het een soort ondefinieerbaar imago heeft van "spruitjeslucht"? Spruitjes zijn overigens ook gewoon erg lekker.rekcor schreef:Veel reacties zijn hier zo provinciaals...,
Ja, laten we zo fijn doorgaan op zijpaadjes. Ik voel wel met rekcor mee: we zijn zo weinig gewend buiten onze eigen cultuur te kijken, dat we heel snel alles veroordelen wat daar buiten valt.Marieke schreef:En verder, wat is er mis met de Veluwe?Willem schreef:En? Fysiek woon ik in een provincie ja. Jij niet dan? Wat is er mis met "provinciaals" behalve dat het een soort ondefinieerbaar imago heeft van "spruitjeslucht"? Spruitjes zijn overigens ook gewoon erg lekker.rekcor schreef:Veel reacties zijn hier zo provinciaals...,
Toch moet je dit denk ik nog iets uitwerken. Want ik kan me voorstellen dat jij ook vindt dat die middelen zelf niet zondig moeten zijn.Desiree schreef:Het doel heiligt de middelen. Ik ben daar sinds kort persoonlijk enorm van overtuigd.
De geschiedenis van de eerste poging om de ark naar Jeruzalem te halen leert toch wel anders. De redenering dat het doel de middelen heiligt is een onbijbelse redenering. Het kan zelf gevaarlijk zijn. Waarmee ik niet wil ontkennen dat God machtig is om foute dingen ten goede te gebruiken.Desiree schreef:Ik denk dat de discussie toch niet helemaal juist is.
Wat is je doel met orgelmuziek of als dat niet jouw stijl is, wat is je doel met rappen?
Dezelfde vraag als bij SV, HSV of NBV. Met welk doel lees je de Bijbel?
Het doel heiligt de middelen. Ik ben daar sinds kort persoonlijk enorm van overtuigd. Je doel... dat is wat God zegent... Niet dat gekissebis en het gediscussieer over de middelen. Natuurlijk mag je een mening hebben, dat is gezond, maar die kan nog wel eens veranderen in de loop van de jaren. Interesse in God en interesse in relatie met Hem en interesse in je medemens door middel van ' van mijn part rap' dat is wat geldt!
Nou ja, mijn ervaring, mijn mening.
Inderdaad, het doel moet heilig zijn, de middelen ook.Willem schreef:De geschiedenis van de eerste poging om de ark naar Jeruzalem te halen leert toch wel anders. De redenering dat het doel de middelen heiligt is een onbijbelse redenering. Het kan zelf gevaarlijk zijn. Waarmee ik niet wil ontkennen dat God machtig is om foute dingen ten goede te gebruiken.Desiree schreef:Ik denk dat de discussie toch niet helemaal juist is.
Wat is je doel met orgelmuziek of als dat niet jouw stijl is, wat is je doel met rappen?
Dezelfde vraag als bij SV, HSV of NBV. Met welk doel lees je de Bijbel?
Het doel heiligt de middelen. Ik ben daar sinds kort persoonlijk enorm van overtuigd. Je doel... dat is wat God zegent... Niet dat gekissebis en het gediscussieer over de middelen. Natuurlijk mag je een mening hebben, dat is gezond, maar die kan nog wel eens veranderen in de loop van de jaren. Interesse in God en interesse in relatie met Hem en interesse in je medemens door middel van ' van mijn part rap' dat is wat geldt!
Nou ja, mijn ervaring, mijn mening.
Daar had ik het ook niet over, ik vind het vrij minderwaardig klinken als er gezegd wordt: Kom van de Veluwe....Afgewezen schreef:Ja, laten we zo fijn doorgaan op zijpaadjes. Ik voel wel met rekcor mee: we zijn zo weinig gewend buiten onze eigen cultuur te kijken, dat we heel snel alles veroordelen wat daar buiten valt.Marieke schreef:En verder, wat is er mis met de Veluwe?Willem schreef:En? Fysiek woon ik in een provincie ja. Jij niet dan? Wat is er mis met "provinciaals" behalve dat het een soort ondefinieerbaar imago heeft van "spruitjeslucht"? Spruitjes zijn overigens ook gewoon erg lekker.rekcor schreef:Veel reacties zijn hier zo provinciaals...,
Maar ik denk inderdaad dat veel mensen - zowel op als onder de Veluwe - niet weten wat er buiten de eigen cultuur plaatsvindt, en dat ze deze 'clash of civilizations' vervolgens framen als: de ander is oneerbiedig bezig. Dat laatste vind ik een kwalijke zaak.Marieke schreef:Daar had ik het ook niet over, ik vind het vrij minderwaardig klinken als er gezegd wordt: Kom van de Veluwe....
Alsof die mensen niet weten wat er buiten de eigen cultuur plaatsvindt.
Maar waar gaat dit nu eigenlijk over? Want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij in het geheel geen moeite hebt met bijv. "christelijke" rap- of rockmuziek.rekcor schreef:Maar ik denk inderdaad dat veel mensen - zowel op als onder de Veluwe - niet weten wat er buiten de eigen cultuur plaatsvindt, en dat ze deze 'clash of civilizations' vervolgens framen als: de ander is oneerbiedig bezig. Dat laatste vind ik een kwalijke zaak.Marieke schreef:Daar had ik het ook niet over, ik vind het vrij minderwaardig klinken als er gezegd wordt: Kom van de Veluwe....
(overigens woon ik ook op de Veluwe)
Vergis je niet hoor in de Veluwenaren, ze lopen echt niet achter.....kijk (en luister!) eens rond op bijv. een Fruytierscholengemeenschap!rekcor schreef:Maar ik denk inderdaad dat veel mensen - zowel op als onder de Veluwe - niet weten wat er buiten de eigen cultuur plaatsvindt, en dat ze deze 'clash of civilizations' vervolgens framen als: de ander is oneerbiedig bezig. Dat laatste vind ik een kwalijke zaak.Marieke schreef:Daar had ik het ook niet over, ik vind het vrij minderwaardig klinken als er gezegd wordt: Kom van de Veluwe....
(overigens woon ik ook op de Veluwe)