Beweegredenen tot het geloof
Re: Beweegredenen tot het geloof
Gods persoonlijke geboden kunnen lijnrecht tegen ons natuurlijk (oude) menselijk bestaan in druisen. Hoe was het eigenlijk bij Zedekia die te verstaan kreeg dat hij naar de vijanden moest ? Het was zijn oordeel. Gods bevel moeten wij dus paradoxaal opvolgen om tevens geestelijk te kunnen ontvangen. Wij moeten dus een nieuwe gehoorzaamheid geschonken krijgen, willen wij onze reisstaf in de hemel af mogen leggen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: beweeg redenen tot het geloof
Bert Mulder schreef:Ik speelde niet op de persoon... Ik had het over de leer...Auto schreef:Bert, dit gaat toch te ver om dit zo te zeggen. Op de persoon af!Bert Mulder schreef: Dat is onbijbels, ongereformeerd, arminiaans en pelagiaans.
Jij schrijft hier iemand mee af, ik vind dat niet kunnen! Meerderen hebben met jou gediscussieerd over het aanbod van genade en de beloften zonder dat jij iemand kon overuitgen van je gelijk en niemand heeft jou ooit afgeschreven. Dit is een discussie onwaardig om zulke zware aanteigingen te komen.
Maar je bent wel deze posten van onze geachte heer moderator vergeten:
memento schreef:Well, Bert, hierbij dan nog mijn - veel te late (waarvoor ook excuses) - excuses. Ik ben in de aanbod-discussie soms erg fel, maar het is niet mijn bedoeling daarmee mensen persoonlijk aan te vallen.
excuses gaarne aangenomen, met uitgestoken broederhand. Excuses voor felheid zijn niet nodig, fel ben ik vaak ook.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.