Ik stel me even voor

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Afgewezen »

Kohlbrugge schreef:Vanaf nu ga ik als Kohlbrugge door het leven. Nouja, voor wat dit forum betreft tenminste.
Bert
Welkom als Kohlbrugge, hoor. En wat je kerkverband betreft: toen ik hier lid werd, was ik PKN'er. Het heeft me er niet van weerhouden om driftig mee te doen.
Verder moet je je niet al te veel aantrekken van wat anderen zeggen, alleen maar als ze goede argumenten hebben. ;)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Ik stel me even voor

Bericht door albion »

Afgewezen schreef:
Kohlbrugge schreef:Vanaf nu ga ik als Kohlbrugge door het leven. Nouja, voor wat dit forum betreft tenminste.
Bert
Welkom als Kohlbrugge, hoor. En wat je kerkverband betreft: toen ik hier lid werd, was ik PKN'er. Het heeft me er niet van weerhouden om driftig mee te doen.
Verder moet je je niet al te veel aantrekken van wat anderen zeggen, alleen maar als ze goede argumenten hebben. ;)

Ben je geen PKN'er meer? Invloed van het forum? :?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17577
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ik stel me even voor

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
Kohlbrugge schreef:Vanaf nu ga ik als Kohlbrugge door het leven. Nouja, voor wat dit forum betreft tenminste.
Bert
Welkom als Kohlbrugge, hoor. En wat je kerkverband betreft: toen ik hier lid werd, was ik PKN'er. Het heeft me er niet van weerhouden om driftig mee te doen.
Verder moet je je niet al te veel aantrekken van wat anderen zeggen, alleen maar als ze goede argumenten hebben. ;)

Welkom Kohlbrugge, als Bert10 vond ik je bijdragen al waardevol en Kohlbruggiaans . (En eigenlijk zijn alle forummers vriendjes en vriendinnetjes maar er zitten nog een paar in de ontkenningsfase :huhu )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Lourens »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:
Kohlbrugge schreef:Vanaf nu ga ik als Kohlbrugge door het leven. Nouja, voor wat dit forum betreft tenminste.
Bert
Welkom als Kohlbrugge, hoor. En wat je kerkverband betreft: toen ik hier lid werd, was ik PKN'er. Het heeft me er niet van weerhouden om driftig mee te doen.
Verder moet je je niet al te veel aantrekken van wat anderen zeggen, alleen maar als ze goede argumenten hebben. ;)

Welkom Kohlbrugge, als Bert10 vond ik je bijdragen al waardevol en Kohlbruggiaans . (En eigenlijk zijn alle forummers vriendjes en vriendinnetjes maar er zitten nog een paar in de ontkenningsfase :huhu )
:haha :haha
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
ber10e
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 jul 2007, 16:05
Locatie: middelharnis
Contacteer:

Re: Ik stel me even voor

Bericht door ber10e »

vlinder schreef:Het was een beetje al grapje bedoeld met een kern van waarheid. Op dit forum post al heel lang iemand met de naam ber10e. Dus elke keer als ik een post lees (van jou) en ik kijk met een schuin oog naar de naam denk ik dat zij dat heeft geschreven, maar omdat ik haar een beetje ken, kunnen sommige postings echt niet van haar zijn. Snappie?
:humhihi hoe moet ik dit opvatten?
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Kohlbrugge
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2011, 17:28

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Kohlbrugge »

albion schreef:
Kohlbrugge schreef:Vanaf nu ga ik als Kohlbrugge door het leven. Nouja, voor wat dit forum betreft tenminste.
Bert

Was dat voorheen dan Bert? Of Bert10? Of...
Voorheen Bert10. Maar er is al een Ber10e en dat is verwarrend.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Ik stel me even voor

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef: (En eigenlijk zijn alle forummers vriendjes en vriendinnetjes maar er zitten nog een paar in de ontkenningsfase :huhu )
:humhihi :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Kohlbrugge
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jul 2011, 17:28

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Kohlbrugge »

Fijn om te horen dat bijdragen van mij wel gewaardeerd worden. Ik had in een discussie deze week het gevoel dat mijn opvattingen over het betreffende onderwerp niet gewaardeerd werden. Het ligt misschien ook aan mijn wijze van discussiëren. Ik meende dus verschillende vrienden in de ontkenningsfase te ontmoeten.
Maar ik wil wel m'n beste beentje voorzetten om op een goede wijze een bijdrage te leveren aan het forum.
Als nieuwkomer ging ik wel wat vliegend van start, moet ik eerlijk bekennen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Ik stel me even voor

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bert Mulder schreef:
Kohlbrugge schreef:Vanaf nu ga ik als Kohlbrugge door het leven. Nouja, voor wat dit forum betreft tenminste.
Bert
Waarom niet gewoon je eigen naam?
Krijgen we een bert1. bert2. enz. We zijn nog lang niet bij de bert10 ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Aty
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 jul 2011, 15:47

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Aty »

[/quote]
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Kislev »

Kohlbrugge schreef:
Aty schreef:Hoi,

Het boek waar ik nu in begonnen ben heet: Struikelend achter Jezus aan. Dat is meteen een mooi onderschrift; ga ik zo even toevoegen.

Dag!
Mooi boek van Mike Yaconelli, Aty. Ik heb het vorig jaar gelezen. Alleen de titel al. Zo blijft het in het geloofsleven tot de laatste snik: Struikelend achter Jezus aan. Maar wel met het vaste vertrouwen dat Hij vasthoudt.
Beetje mosterd na de maaltijd maar ik kwam ergens op het forum een berichtje van Aty tegen en werd getriggerd door je onderschrift. Ik heb dit boekje namelijk ook gelezen en.... zou er voor willen waarschuwen!

Ik heb het gelezen omdat mijn zwager het van zn vriendenkring (lichte Gerformeerde Bondsgemeente PKN gemeente -sorry voor het hokjesdenken) kreeg. Die vrienden vonden het allemaal een prachtig boekje. Aangezien de titel mij buitengewoon aansprak heb ik het ook gelezen. Echter met stijgende verbazing/verontrusting want dit boekje 'struikelend achter Jezus aan' ziet het historische geloof aan voor het waar zaligmakende geloof. Als je een gesprek hebt met die vrienden wordt je glazig aangekeken als het om bekering gaat, want ze zijn vanaf hun jeugd bij de kerk, best wel serieus en hebben voor Jezus gekozen en gaat aan het Avondmaal. Over een verandering en een missen van Jezus weten ze niet. Dat boekje van Yaconelli ontdekt hun daar niet aan maar sust alleen maar in slaap 'we zijn nu eenmaal niet perfect'. In dat boekje is de zonde een foutje en geen schuld die (deels) gekend wordt.

Tsja, wat moet je hiermee? Degenen op het forum die mij wat langer kennen weten dat ik niet ben in de trant van; als God een mens bekeerd gebeurt er dit-en-dit in je leven en zal het zo gaan. En dan toch van mijn hand een waarschuwing, dat zegt wel iets.
Gebruikersavatar
Aty
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 jul 2011, 15:47

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Aty »

Kislev schreef:
Kohlbrugge schreef:
Aty schreef:Hoi,

Het boek waar ik nu in begonnen ben heet: Struikelend achter Jezus aan. Dat is meteen een mooi onderschrift; ga ik zo even toevoegen.

Dag!
Mooi boek van Mike Yaconelli, Aty. Ik heb het vorig jaar gelezen. Alleen de titel al. Zo blijft het in het geloofsleven tot de laatste snik: Struikelend achter Jezus aan. Maar wel met het vaste vertrouwen dat Hij vasthoudt.
Beetje mosterd na de maaltijd maar ik kwam ergens op het forum een berichtje van Aty tegen en werd getriggerd door je onderschrift. Ik heb dit boekje namelijk ook gelezen en.... zou er voor willen waarschuwen!

Ik heb het gelezen omdat mijn zwager het van zn vriendenkring (lichte Gerformeerde Bondsgemeente PKN gemeente -sorry voor het hokjesdenken) kreeg. Die vrienden vonden het allemaal een prachtig boekje. Aangezien de titel mij buitengewoon aansprak heb ik het ook gelezen. Echter met stijgende verbazing/verontrusting want dit boekje 'struikelend achter Jezus aan' ziet het historische geloof aan voor het waar zaligmakende geloof. In dat boekje is de zonde een foutje en geen schuld die (deels) gekend wordt.
Ik heb niet gelezen dat zonde als een foutje gezien wordt. Ben erg benieuwd en ga het nog eens lezen. Had het eigenlijk al teruggegeven aan mijn dochter. Historisch geloof een waarzaligmakend geloof? Daar heb ik overheen gelezen. Staat het er echt zo?
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Kislev »

Nee,dat staat er niet letterlijk zo maar wat hij beschrijft als een onvolmaakt geloof wat struikelend achter Jezus aangaat (en de schrijver dus als het ware geloof ziet) zie ik als een historisch geloof. De 'schijnchristen' wordt niet ontdekt aan zijn onbekeerde staat maar krijgt in het boek een schouderklopje 'joh, we zijn nu eenmaal niet perfect we struikelen allemaal achter Jezus aan'.
Plaats reactie