Persoonlijk denk ik dat het geen gelijkenis is, omdat in geen enkele gelijkenis namen genoemd worden en juist hier wel.henriët schreef:Dus de gelijkenis van de Lararus en de rijke man klopt dus niet? Jezus maakte een fout in Zijn gelijkenis?Geborenomvrijtezijn schreef:Erasmiaan schreef:Ik vind dit een vervelende, insinuerende opmerking.refo schreef:Zeg dan meteen dat je het niet gelooft.
Ik geloof dat er leven is na de dood, ik hoop een ieder op dit forum. Ik vraag me dan ook af wat de persoon die ds. Vreugdenhil beschrijft, ervaren heeft wat dat betreft.
De persoon in dit artikel is bijna dood geweest (zoals dat schijnt te heten). Ik vraag me af of iemand die echt is overleden ook soortgelijke dingen heeft meegemaakt. We geloven toch allemaal dat de ziel, terstond na de dood, in de hemel of in de hel zal zijn?
Hier zou ik graag een kleine kanttekening bij willen plaatsen. Een christen gaat naar de hemel maar een ongelovige gaat naar het dodenrijk. De hel is er nog niet die is er pas na de wederkomst van Christus en dat wordt dan de verblijf plaats van satan en zijn aanhangers zullen we maar zeggen.
Misschien niet erg belangrijk in dit topic maar het viel mij zo op en dus wilde ik het met jullie delen.
Verder denk ik dat er heden ten dage nog wel degelijk wonderen gebeuren. God is immers nog steeds de zelfde als altijd. Dus ik geloof dat Hij ook de wonderen door laat gaan. Maar zou jet niet zo kunnen zijn dat Hij te weinig arbeiders heeft die geloof hebben dat Hij door hun handen nog wonder kan doen?
Wij worden in de evangelieboeken en in de brieven van Paulus en andere van zijn collega's herhaaldelijk op geroepen om in geloof te handelen.
Het dodenrijk was verdeeld in twee gedeelten en daartussen zat een onoverbrugbare kloof.
De ene kant waar de rechtvaardigen zaten werd Abrahams schoot genoemd en wanneer er staat dat Jezus nedergedaald is in de hel en daaruit krijgsgevangenen mee nam dan denk ik (even los van de vertalingen van de woorden) dat Jezus op grond van Zijn offer de overleden heiligen daaruit heeft meegenomen naar het Paradijs, waarvan Jezus zei tegen de man die naast Hem hing aan het kruis: Heden zult gij bij Mij in het Paradijs zijn.
Dat is dus niet de Hemel. Maar ja is allemaal soms wat ingewikkeld.