Mara schreef:Een vraag over het wekelijkse of maandelijkse kerkkrantje, blaadje.
Hoe vaak verschijnt het ? Wat moet er in staan ?
Kijken jullie er naar uit, of mag het wat jullie betreft ook via de e mail komen ?
Wij hebben een maandelijkse editie. Er staat altijd een korte meditatie in, een stukje van de voorzitter van de k.r., waarin lief en leed wordt gedeeld. De kerkdiensten, eventueel landelijk nieuws, en een jeugd/kindergedeelte.
Heeft jullie gemeente ook een website, met of zonder besloten gedeelte ?
Ik krijg diverse krantjes van andere gemeentes. Er is echt heel veel verschil ! Sommige gemeentes leggen heel erg de nadruk op de onderlinge band, koffiedrinken na de dienst, dagjes uit, ochtendjes bij elkaar, de bloemen uit de kerk die gebracht worden bij de leden die met verdriet of ziekte te kampen hebben.
Je zou
bijna zeggen, hoe linkser, hoe meer er naar elkaar omgezien wordt. Of lijkt dit maar zo

Ons kerkblaadje komt 1 keer per maand uit, en wordt in de kerk uitgedeeld. Ook is het online beschikbaar, dus digitaal heb ik hem meestal al uit voor ik hem zondag's in handen krijg.
De kerkdiensten van de komende maand staan er in, een meditatie van een andere ds dan onze eigen, het verslag van de kerkenraadsvergadering, een stuk van de dominee, over persoonlijke en gemeentelijke dingen, de preekthemas van de afgelopen maand met de bijbeltekst, een stukje van de diaconie, verjaardagen (niet alleen van ouderen, maar van iedereen!) van de komende maand, nieuwe leden stellen zich voor met een verhaaltje en een foto, stukjes van zondagscholen, jeugdverenigingen, vrouwenvereniging, Bijbelstudiekring, contactdames (die nieuwe mensen, zieken enz bezoeken en alleengaanden en bejaardenuitjes organiseren), een stukje van de commissie toerusting (de bibliotheek), het koor, de bazaarcommissie (eens in de zoveel tijd houden we een bazaar en voor die tijd plus een keer erna staat hierover in het kerkblad te lezen), soms wat 'reclame', deze keer voor psycho pastorale toerusting, cursus pastoraal begeleider worden, de zending/evangelisatiecomitees en een column (behoorlijk prikkelend vaak). O en natuurlijk een financieel verslag, een agenda van komende gebeurtenissen en achterop wat vaste mededelingen over redactie, collectemunten en dergelijke.
We hebben ook een website, met een open en besloten gedeelte. In het besloten gedeelte o.a. het oppasrooster, de digitale kerkbode, en verder weet ik even niet meer, want de site is uit de lucht

Op het openbare gedeelte staan o.a. de kerkdiensten (agenda), een link naar de live dienst en naar de opgeslagen diensten, iets over de gemeente enz.
Ik vind het een prettige gemeente, waar je je als nieuweling snel thuis voelt door de hartelijkheid waarmee je ontvangen wordt.
e