bidstond Synode GGiN

henriët

Re: bidstond Synode GGiN

Bericht door henriët »

GGN was in het nieuws vanmorgen vanwege het genomen besluit...............
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

henriët schreef:GGN was in het nieuws vanmorgen vanwege het genomen besluit...............
Het internetbesluit?
henriët

Bericht door henriët »

Mister schreef:
henriët schreef:GGN was in het nieuws vanmorgen vanwege het genomen besluit...............
Het internetbesluit?
ja..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
rekna

Bericht door rekna »

henriët schreef:
Mister schreef:
Het internetbesluit?
ja..
Ja, heel grappig. In het radio 1 journaal van 8 uur. Luisterde ik even vanaf mijn legertje. Laatste item was: de gereformeerde gemeenten in Nederland gaan gebruik maken van internet.
'k Moest wel een beetje glimlachen. Komkommertijd, dunkt me.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

rekna schreef:
henriët schreef:
Mister schreef:
Het internetbesluit?
ja..
Ja, heel grappig. In het radio 1 journaal van 8 uur. Luisterde ik even vanaf mijn legertje. Laatste item was: de gereformeerde gemeenten in Nederland gaan gebruik maken van internet.
Je had de avond tevoren zeker net een oudvader zitten lezen? ;)
rekna

Bericht door rekna »

Afgewezen schreef:
rekna schreef:Ja, heel grappig. In het radio 1 journaal van 8 uur. Luisterde ik even vanaf mijn legertje. Laatste item was: de gereformeerde gemeenten in Nederland gaan gebruik maken van internet.
Je had de avond tevoren zeker net een oudvader zitten lezen? ;)
Nee, onder het gehoor gezeten van een hele jonge student. (O ja, en daarna nog even Wulfert Floor gelezen, dat is waar. :) )
Marnix

Bericht door Marnix »

rekna schreef:
henriët schreef:
Mister schreef:
Het internetbesluit?
ja..
Hm ja, ik las het op teletekst met de journalistiek gezien erg slechte kop: "Bevindelijken" ook op internet.

(alsof ze daar nog niet zaten, alsof het de bevindelijken in het algemeen geldt ipv 1 kerkverband enz)

Maar goed, ik vind het wel positief dat die gemeenten binnenkort ook een eigen website kunnen hebben!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dit is ook wel een leuke quote:
Nu.nl schreef:Volgens Meijering gebruiken sommige kerkleden van de GGiN al wel gefilterd internet.
Ook niet gehinderd door veel kennis van zaken. ;)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Ja hoorde het op de radio. Heel apart! Aan de ene kant positief natuurlijk dat ze dat doen, want het was voor 'de wereld' redelijk positief nieuws, maar men kan er ook weer een karakituur van gaan maken...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
Ja hoorde het op de radio. Heel apart! Aan de ene kant positief natuurlijk dat ze dat doen, want het was voor 'de wereld' redelijk positief nieuws, maar men kan er ook weer een karakituur van gaan maken...
Als je niet thuis bent in kerkelijk Nederland klinkt het wel een beetje extremistisch, denk ik. Heel Nederland zit al twaalf à vijftien jaar op internet. Vrijwel iedereen kan zich geen leven zonder internet meer voorstellen. Nu is er een kerk die toestemming geeft om te internetten.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Wat ik wel vreemd vind, dat internet nu mag en een aantal jaar geleden nog censurabel was. Hadden ze het toen fout en is het nu een knieval voor de tijdgeest? Dat is een vraag die bij mij bovenkomt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Toeschouwer schreef:Wat ik wel vreemd vind, dat internet nu mag en een aantal jaar geleden nog censurabel was. Hadden ze het toen fout en is het nu een knieval voor de tijdgeest? Dat is een vraag die bij mij bovenkomt.
Ik denk meer een voortschrijdend inzicht gezien de opmerking:
Het deputaatschap moderne media van de kerk stelde vast dat gebruik van internet dermate is geïntegreerd in het economisch en maatschappelijk verkeer dat kerkelijk gebruik van internet steeds minder te vermijden is.
Tegelijkertijd lees ik:
Het deputaatschap wees erop dat door een recent wetsvoorstel het binnenkort wel eens niet meer mogelijk zou kunnen zijn om een vertrouwd filter te blijven gebruiken. „Hebben we tot nu toe wel voldoende gewaardeerd dat er nog enige bescherming op internet mogelijk was?”
In zekere zin een knieval te noemen.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Toeschouwer schreef:Wat ik wel vreemd vind, dat internet nu mag en een aantal jaar geleden nog censurabel was. Hadden ze het toen fout en is het nu een knieval voor de tijdgeest? Dat is een vraag die bij mij bovenkomt.
Het heeft vooral te maken met een bepaalde terughoudendheid die er in onze gezindte gevonden wordt als we geconfronteerd worden met nieuwe ontwikkelingen. En opzich is dat heel goed. Laten we eerst maar eens de kat uit de boom kijken als er iets nieuws komt. Niet elke verandering/vernieuwing is een verbetering.
Wat we nog wel moeten afleren is om bij elke nieuwigheid gelijk grote woorden van afkeuring te gebruiken. Dan moet daar weer op terug gekomen worden. Want laten we eerlijk zijn elke verbetering begint wel met een verandering.

Misschien leerzaam om ook de huidige discussies binnen onze gezindte in dit licht te zien.
Jongere

Bericht door Jongere »

Ds. P. Mulder had het daar ook over op de laatste GG synode, dat er een fout was gemaakt door aanvankelijk zo kritisch te zijn (volgens mij ging dat over Kliksafe?) - omdat daardoor de ontwikkelingen veel te snel waren gegaan zonder daar goed zicht op te hebben.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Je zag hetzelfde met geluidopnames van kerkdiensten. Toen nog vaak met bandrecorder, maar in de jaren 70 werd dat heel geheim gedaan... Er was een 'zwarte markt' in preekopnames....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie