"Werden" is allicht beter hier... en "vast" is volgens mij beter dan "gericht". (in beide vertalingen zie ik iets goeds en iets dat beter kan... misschien kunnen beide vertalingen van elkaar leren en dit aanpassen?). Wel
Het passief is dus een constructie van:wikipedia schreef:Hulpwerkwoorden van de lijdende vorm
worden wordt gebruikt in combinatie met het voltooid deelwoord om lijdende (passieve) werkwoordsvormen in onvoltooide tijden te maken:
OTT - ik word geslagen
OVT - ik werd geslagen
zijn wordt gebruikt om passieve werkwoordsvormen in voltooide tijden te maken:
VTT - ik ben geslagen
VVT - ik was geslagen
In toekomende werkwoordstijden wordt het hulpwerkwoord van de lijdende vorm in combinatie met zullen (hulpwerkwoord van tijd) gebruikt; voorbeeld: ik zal geslagen worden (OTTT).
Heeft niets met wel of niet met hem eens zijn te maken. Je gaat gewoon niet in op wat hij meerdere malen zegt.Marnix schreef:Ja. (en nee, dat wil niet zeggen dat ik het dan per definitie met hem eens ben)
Daar zou ook nog wel iets over te zeggen zijn...Tiberius schreef:Ik moet gelijk weer aan dat gevoerde konijntje denken.
Dat doe ik wel. Ik ga daar uitgebreid op in.Tiberius schreef:Heeft niets met wel of niet met hem eens zijn te maken. Je gaat gewoon niet in op wat hij meerdere malen zegt.Marnix schreef:Ja. (en nee, dat wil niet zeggen dat ik het dan per definitie met hem eens ben)
Nope, je negeert zijn betoog volkomen.Marnix schreef:Dat doe ik wel. Ik ga daar uitgebreid op in.Tiberius schreef:Heeft niets met wel of niet met hem eens zijn te maken. Je gaat gewoon niet in op wat hij meerdere malen zegt.Marnix schreef:Ja. (en nee, dat wil niet zeggen dat ik het dan per definitie met hem eens ben)
Marnix reageert enorm inhoudelijk voor zover ik dat kan zien....Tiberius schreef:Nope, je negeert zijn betoog volkomen.Marnix schreef:Dat doe ik wel. Ik ga daar uitgebreid op in.Tiberius schreef:Heeft niets met wel of niet met hem eens zijn te maken. Je gaat gewoon niet in op wat hij meerdere malen zegt.Marnix schreef:Ja. (en nee, dat wil niet zeggen dat ik het dan per definitie met hem eens ben)