http://www.tweedekamer.nl
voor de politiek"gekken" op dit forum het volgende nieuws:
vanaf vorige week zijn ALLE plenaire tweedekamer debatten LIVE te volgen op internet op http://www.tweedekamer.nl
erg leuk en op de agenda kan je kijken of er onderwerpen worden behandelt die je interesseren.
De debatten zijn van dinsdag t/m donderdag en vaak vanaf 11.00 of 13.30 uur tot s'avonds laat .
Vanavond bijv. ( om 20.10 uur) kan je live Rosemuller met Balkenende in Debat zien over de kwestie Israel - Irak
beetje politiek maar tblijft wel ACTUEEL
beetje politiek maar tblijft wel ACTUEEL
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Re: beetje politiek maar tblijft wel ACTUEEL
Grappig, zo'n oude topic. Het PGB is dus drama. De 2e kamer ging er in mee. Ik ben lid van een gesloten mailinglist, van chronisch zieken, deze mensen zijn zwaar teleurgesteld. Hen wordt verteld dat er geen geld meer is. Maar hoe kan dat als de overdrachtsbelasting wordt afgeschaft ? Dat gaat ook geld kosten !
Ik ben zelf geen PGB gebruiker, maar ken wel veel mensen die het hebben.
Ik vrees dat het uiteindelijk meer gaat kosten, want veel mensen moeten nu waarschijnlijk opgenomen worden in een verpleeginrichting of zorginstelling.
Er is een groot misverstand, dat PGBers allemaal heel riant aan een extra inkomen komen.
Er stonden diverse voorbeelden in de krant van mensen die dankzij een pgb een volledige baan kunnen hebben en n.b. een forse eigen bijdrage hebben !
M.i. is dit een verkeerde beslissing. Het was nodig het pgb eens onder een vergrootglas te leggen, omdat er veel fraude werd gepleegd.
Maar..... de goeden moeten weer eens onder de kwaden lijden.
Ik ben zelf geen PGB gebruiker, maar ken wel veel mensen die het hebben.
Ik vrees dat het uiteindelijk meer gaat kosten, want veel mensen moeten nu waarschijnlijk opgenomen worden in een verpleeginrichting of zorginstelling.
Er is een groot misverstand, dat PGBers allemaal heel riant aan een extra inkomen komen.
Er stonden diverse voorbeelden in de krant van mensen die dankzij een pgb een volledige baan kunnen hebben en n.b. een forse eigen bijdrage hebben !
M.i. is dit een verkeerde beslissing. Het was nodig het pgb eens onder een vergrootglas te leggen, omdat er veel fraude werd gepleegd.
Maar..... de goeden moeten weer eens onder de kwaden lijden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon