Veel mooier?Marco schreef:Daarbij: Voor € 10.000,- krijg je duidelijk méér auto dan voor € 1000,-refo schreef:Het zijn allemaal mooie verhalen.
Maar 100.000 euro is voor een auto liederlijk veel geld. Zelfs als je als gewetensgeld het dubbele aan het Rode Kruis schenkt.
Dat geld ook voor € 20.000 t.o.v. € 10.000,-
En ook nog wel voor € 30.000 t.o.v. 20.000,-
Maar mijns inziens worden daarboven de verschillen wel steeds kleiner. Ik vraag me werkelijk af of een Mercedes van € 50.000,- in de praktijk zoveel beter voldoet dan mijn (lease-)Renault van € 28.000,-. Veel groter wordt het niet (afgezien van een motorkap van twee meter), veel praktischer wordt het niet (zeker als je een coupémodel vergelijkt met een stationwagen met trekhaak..), veel stiller wordt het niet (met die 6-bak en de 1,5 dci motor hoor je bij 120 bijna niks), veel veiliger wordt het niet (en als dat al het geval is is dat ten koste van hen die géén auto van 2000 kilo rijden), veel betrouwbaarder wordt het niet (zie de ADAC statistieken van de laatste paar jaar) en zuiniger wordt het zeker niet. Sneller wordt het ook niet echt. Zelfs niet in Duitsland, want grote stukken harder rijden dan 150 tot 160 doe je ook met zo'n auto niet.
Blijft over... ja wat eigenlijk?
Ach, zwagerlief merkte gisteren op het kerkplein op toen er naast de Fiat Panda van ma (waar wij ons met vijf personen ingewurmd hadden) een zeer prijzige, omvangrijke, glanzende auto geparkeerd werd: 'Ach, de onze is ook zwart. En veel makkelijk met parkeren.'