Tiberius schreef:Waarom wel, bedoel je.

Dit soort opmerkingen mag je wat mij betreft wel achterwege laten.Tiberius schreef:Dat is overigens wel jammer, omdat je zo allerlei dingen overboord wil gooien onder het mom van christelijke vrijheid. Dat komt tegenwoordig wel vaak voor, maar om eerlijk te zijn van jou niet verwacht.
Ik zou zeggen: als christen ben je in principe vrij van alle regels, al dan niet geschreven. In dit verband bedoel ik nu vooral de omgangsregels. Als je de regels van je denominatie echter aan je laars lapt, getuigt dat niet van liefde. Je hebt de vrijheid om dat te doen, maar Paulus roept terecht op die vrijheid niet te gebruiken als 'oorzaak voor het vlees'.Tiberius schreef:Nee, dat klopt niet. Als ambtsdrager in een bepaalde denominatie ben je gebonden aan bepaalde regels, al dan niet geschreven. Als je die welbewust aan je laars lapt, getuigt dat niet van liefde.
Het gaat mij erom dat we die vrijheid erkennen. Want dat tweede (de liefde) heb ik al lang mee ingestemd, dat is namelijk ook wat Paulus noemt in 1 Korinthe 8.
Maar ik stop met heel de tijd reageren op nieuwe voorbeelden en opmerkingen, ik heb in mijn uitgebreide post geloof ik wel duidelijke dingen gezegd. Daar wilde ik het graag even bij laten.