Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!

Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!
Ik meen niet gezegd te hebben dat we ons moeten terugtrekken en niets doen. Wel heb ik gezegd niet te kunnen delen in de juichstemming over de huidige situatie.Ander schreef:Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!
Wiegel is altijd al positief over de SGP geweest. Dat had je al eerder kunnen lezen in columns in de Pers. Zelfs ver voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer die de VVD won. Maar er zijn mensen die sommige dingen altijd negatief duiden.eilander schreef:Ik meen niet gezegd te hebben dat we ons moeten terugtrekken en niets doen. Wel heb ik gezegd niet te kunnen delen in de juichstemming over de huidige situatie.Ander schreef:Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!
Nee, we moeten niet weglopen voor onze verantwoordelijkheid, integendeel. Maar ik vertrouw het niet als een aanhanger van gedachtengoed dat haaks op de Bijbel staat, zo positief over de SGP gaat schrijven.
Huisman schrijft: onze verdrukking is eindelijk voorbij. Ik reageer: zolang we ons niet bemoeien met de regering, zolang we niet ons best doen om zoveel mogelijk zaken die tegen Gods Woord ingaan proberen tegen te houden zullen we ook niet te maken krijgen met verdrukking.eilander schreef:Ik meen niet gezegd te hebben dat we ons moeten terugtrekken en niets doen. Wel heb ik gezegd niet te kunnen delen in de juichstemming over de huidige situatie.Ander schreef:Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!
Nee, we moeten niet weglopen voor onze verantwoordelijkheid, integendeel. Maar ik vertrouw het niet als een aanhanger van gedachtengoed dat haaks op de Bijbel staat, zo positief over de SGP gaat schrijven.
Huisman bedoelde zijn opmerking cynisch, denk ik. Zie deAnder schreef:Huisman schrijft: onze verdrukking is eindelijk voorbij. Ik reageer: zolang we ons niet bemoeien met de regering, zolang we niet ons best doen om zoveel mogelijk zaken die tegen Gods Woord ingaan proberen tegen te houden zullen we ook niet te maken krijgen met verdrukking.eilander schreef:Ik meen niet gezegd te hebben dat we ons moeten terugtrekken en niets doen. Wel heb ik gezegd niet te kunnen delen in de juichstemming over de huidige situatie.Ander schreef:Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!
Omdat jij instemde met huisman, neem je zijn woorden over. Vandaar mijn reactie.
Zie bijvoorbeeld al het stemgedrag van het statenlid in Flevoland. Daar wordt venijnig op gereageerd, zelfs in eigen kring, getuige de reactie van dhr. Nijsse. Dat wordt niet meer geaccepteerd.
Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.Ander schreef:Huisman schrijft: onze verdrukking is eindelijk voorbij. Ik reageer: zolang we ons niet bemoeien met de regering, zolang we niet ons best doen om zoveel mogelijk zaken die tegen Gods Woord ingaan proberen tegen te houden zullen we ook niet te maken krijgen met verdrukking.eilander schreef:Ik meen niet gezegd te hebben dat we ons moeten terugtrekken en niets doen. Wel heb ik gezegd niet te kunnen delen in de juichstemming over de huidige situatie.Ander schreef:Juist niet, als we onze nek uitsteken zal de verdrukking pas komen. Niet als we ons terugtrekken en niets doen. Geheel oneens dus.eilander schreef:Geheel eens met huisman: nú moeten we écht gaan oppassen!
Omdat jij instemde met huisman, neem je zijn woorden over. Vandaar mijn reactie.
Zie bijvoorbeeld al het stemgedrag van het statenlid in Flevoland. Daar wordt venijnig op gereageerd, zelfs in eigen kring, getuige de reactie van dhr. Nijsse. Dat wordt niet meer geaccepteerd.
Huisman, nu ga je wel weer wat ver, vind ik. Deze standpunten, of in ieder geval een aantal belangrijke, staan toch in het beginselprogram wat door de SGP is uitgegeven en op de site staat?huisman schreef: Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.
1. Geen enkele ruimte voor abortus en euthanasie
2. Het verwerpen van elke homosexuele praktijk en dus ook van het homohuwelijk
3. Het gezin met de man als kostwinner als de gewone samenlevingsvorm.
4. Voor de doodstraf
5. Zondagsrust sterk bevorderen (Geen openstelling van winkels maar ook niet van horeca enz.)
6. Een totaal bordeelverbod.
Enz enz enz.
...Of houden wij uit politiek strategische overwegingen onze standpunten maar voor ons.
Volgens mij moeten we weer 95 stellingen aan een deur gaan spijkeren.eilander schreef:Huisman, nu ga je wel weer wat ver, vind ik. Deze standpunten, of in ieder geval een aantal belangrijke, staan toch in het beginselprogram wat door de SGP is uitgegeven en op de site staat?huisman schreef: Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.
4. Voor de doodstraf
5. Zondagsrust sterk bevorderen (Geen openstelling van winkels maar ook niet van horeca enz.)
Enz enz enz.
...Of houden wij uit politiek strategische overwegingen onze standpunten maar voor ons.
Absoluut waar ..maar ik heb gezien hoe de CU ging draaien op het moment dat zij regeringsverantwoordelijkheid kregen.eilander schreef:Huisman, nu ga je wel weer wat ver, vind ik. Deze standpunten, of in ieder geval een aantal belangrijke, staan toch in het beginselprogram wat door de SGP is uitgegeven en op de site staat?huisman schreef: Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.
4. Voor de doodstraf
Enz enz enz.
Als ik wat tegen de SGP heb dan is het wel dat men (veel stemmers) meent - meende - dat het Schriftwoord "Niet door kracht, noch door geweld" niet geld voor de politiek indien men de meerderheid zou hebben. En als mensen dan zoals hier b.v. punt 3 en 4 (en 5) als een dogma poneren en dat ook dwingend wensen op te leggen aan anderen op dezelfde manier als men b.v. universele aspecten als de beschermwaardigheid van leven zou willen handhaven dan ben ik blij dat ze geen meerderheid hebben (en ook niet krijgen). En ik zou deze mensen eens willen adviseren om hun gedachtengang naast de kenmerken van "fundamentalisten" te leggen en ook naast de Schrift om te bezien met welke ze de meeste overeenkomsten hebben.huisman schreef:Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.
4. Voor de doodstraf
Enz enz enz.
Jij hebt veel van mijn posts gemist denk ik...Ik heb het niet over dwingend opleggen maar over het getuigen van Bijbelse standpunten ook al zijn ze niet populair bij onze liberale vrienden.Willem schreef:Als ik wat tegen de SGP heb dan is het wel dat men (veel stemmers) meent - meende - dat het Schriftwoord "Niet door kracht, noch door geweld" niet geld voor de politiek indien men de meerderheid zou hebben. En als mensen dan zoals hier b.v. punt 3 en 4 (en 5) als een dogma poneren en dat ook dwingend wensen op te leggen aan anderen op dezelfde manier als men b.v. universele aspecten als de beschermwaardigheid van leven zou willen handhaven dan ben ik blij dat ze geen meerderheid hebben (en ook niet krijgen). En ik zou deze mensen eens willen adviseren om hun gedachtengang naast de kenmerken van "fundamentalisten" te leggen en ook naast de Schrift om te bezien met welke ze de meeste overeenkomsten hebben.huisman schreef:Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.
4. Voor de doodstraf
Enz enz enz.
Dit kan ik niet helemaal volgen. Wat goed is voor een SGP-er is ook goed voor een VVD-er of D66-er toch?Willem schreef:Als ik wat tegen de SGP heb dan is het wel dat men (veel stemmers) meent - meende - dat het Schriftwoord "Niet door kracht, noch door geweld" niet geld voor de politiek indien men de meerderheid zou hebben. En als mensen dan zoals hier b.v. punt 3 en 4 (en 5) als een dogma poneren en dat ook dwingend wensen op te leggen aan anderen op dezelfde manier als men b.v. universele aspecten als de beschermwaardigheid van leven zou willen handhaven dan ben ik blij dat ze geen meerderheid hebben (en ook niet krijgen). En ik zou deze mensen eens willen adviseren om hun gedachtengang naast de kenmerken van "fundamentalisten" te leggen en ook naast de Schrift om te bezien met welke ze de meeste overeenkomsten hebben.huisman schreef:Als de SGP vandaag een persbericht zou uitgeven met haar standpunten.
4. Voor de doodstraf
Enz enz enz.
haha, zo kan het ook, ja.refo schreef:Tijdens de formatie heeft de CU wel degelijk al haar principes naar voren gehaald.
Het was vooral de PvdA die toe moest gaan draaien om toch aan het kabinet mee te doen.
In het begin zijn er toen een paar vervelende ''ethische' kwesties bij de kop gepakt om de achterban van de PvdA te sussen. SGP en RD hebben toen het beeld naar hun achterban gecreëerd dat de CU in die kwesties aan het draaien was.