Waar baal je van? [2]

Mister
Administrator

Re: Waar baal je van?

Bericht door Mister »

Van zielig geneuzel. :banghead

Niet n.a.v. berichten in dit topic...
vlinder

Q

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
Neeltje Jans schreef:
vlinder schreef:
Neeltje Jans schreef:... Dat ik verkeerd begrepen wordt :D

Ik vind niet dat ze speciale toetsen moeten krijgen, maar vraag begrip dat inzichtvragen niet begrepen worden.

Bij ons helaas geen stiltelokaal, maar verder wel goede zorg van de leraren. (baal ik ook niet van haha)
Je wordt door mij niet verkeerd begrepen, maar ik ben het gewoon niet met je eens. Ik heb daar geen begrip voor, althans, niet als ze persé op dat niveau willen blijven. Ik ben het dan ook helemaal met Luther eens.
Ik dénk dat je me verkeerd begrijpt omdat ik dénk dat jij dénkt dat ik vraag om aangepaste toetsen. Dat vraag ik niet. Ik vraag alleen: kijk er doorheen als zo iemand iets niet begrijpt, niet dat hij dan het niveau niet heeft maar dat die ene vraag daarom niet begrepen wordt. pff ben moe, kom niet zo goed uit m'n woorden :D

Mijn zoon heeft een behoorlijk hoog IQ, waardoor hij op de basisschool al niet voldoende uitdaging meer kreeg, hij zit nu op havo/vwo niveau en zal volgend jaar DV naar de havo gaan. Zou hij dan volgens jullie maar VMBO moeten gaan doen omdat hij 1 vraag in een toets niet begrijpt?? Waar staat passend onderwijs dan voor?
Ik denk dat jullie dat niet bedoelen en daarom denk ik dat jullie me niet begrijpen.
Jij stipt hier een ander probleem aan. Asperger kinderen ontbreekt het niet aan intelligentie, maar aan inzicht. DAT is het probleem. En daarom zitten veel van deze kinderen op een te laag schoolniveau. Wat erg jammer is.
Op de basisschool gaat het nog wel, maar in de brugklas of 2e, gaat het vaak mis. Want het tempo ligt hoog en er is geen tijd en begrip.
Bij Asperger zijn het vaak kinderen die op 1 ding gefocussed zijn, of 1 interesse hebben, dus de rest van de leerstof wordt maar mee aangemodderd.
Er zijn speciale scholen, maar daar is een wachttijd voor. En ik vrees steeds meer plaatsen, want ze zijn duurder en het onderwijs moet bezuinigen :fi
Sja, ik was ook getest voor de Havo en in mijn tijd was de begeleiding denk ik ook minder dan toen. Daar ik forse ADHD had, en als puber mijn pillen niet wilde slikken was school een drama voor mij. Geen docent die het in zijn hoofd haalde mij op de juiste manier te begeleiden. Ik heb vbo gedaan, heb eerst 3 jaar gewerkt en ben toen alsnog aan de studie begonnen die ik altijd wilde omdat ik toen dingen beter kon handelen en mijn gedrag wat beter in de hand houden. Ik denk dat dat de consequentie is. Je kunt kinderen met syndroom van down toch ook niet koste wat het kost naar het VWO sturen omdat ze zo'n het met alle mogelijke begeleiding misschien wel zouden redden? Nee dat vind ik onzin. Soms heb je een beperking: deal with it. Heeft niks met zielig te maken, maar wel met een onderwijs niveau die m.i. voor iedereen gelijk moet zijn, ongeacht wie en hoe je bent. Wat heb je nog aan je papiertje als er voor iedereen een andere uitzondering wordt gemaakt?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Mister schreef:Van zielig geneuzel. :banghead

Niet n.a.v. berichten in dit topic...
hahaha (niet naar aanleiding van jouw baalonderwerp)
Neeltje Jans, moeder van 4
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Dat m'n vriezer niet goed dicht zat!!! Overal ijs!!
En dit is toch geen weer op de vriezer te ontdooien?? :banghead :banghead :banghead
Neeltje Jans, moeder van 4
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Neeltje Jans schreef:Dat m'n vriezer niet goed dicht zat!!! Overal ijs!!
En dit is toch geen weer op de vriezer te ontdooien?? :banghead :banghead :banghead
Oh ja dat is echt balen, gebeurt hier ook weleens :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Van een aanmaning van de gemeente, onroerendezaakbelasting vergeten te betalen.
Ik heb meteen een bestemming voor het vakantiegeld :cry :cry nou ja, een gedeelte daarvan :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

vlinder schreef:Ik ben het dan ook helemaal met Luther eens.
Kijk.... waar wordt 't nog gevonden?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion

Bericht door albion »

Fjodor schreef:
Neeltje Jans schreef:... Dat ik verkeerd begrepen wordt :D

Ik vind niet dat ze speciale toetsen moeten krijgen, maar vraag begrip dat inzichtvragen niet begrepen worden.

Bij ons helaas geen stiltelokaal, maar verder wel goede zorg van de leraren. (baal ik ook niet van haha)
Volgens mij heb je wel een punt.
Het is de vraag hoeveel je met een engels repetitie moet toetsen op een bepaald inzicht. Je kan je afvragen of je bij een engels repetitie begrijpend lezen moet toetsen, dat is misschien eerder iets voor nederlands. Hoewel Luther natuurlijk wel een punt heeft dat je niet met iedereen rekening houden.
Als de kinderen wíllen lezen, dan hadden wij heel wat minder problemen. (ook voor ouderen blijkt goed lezen toch wel problemen te geven)

1. Ze nemen niet de moeite om eerst te lezen (leestest gedaan met allerlei opdrachten. Bij het begin staat dat ze eerst de hele tekst moeten lezen en daarna de vragen beantwoorden. Maar nee, ze begonnen gelijk met de vragen te beantwoorden. Aan het eind van de tekst hoefden ze maar 2 opdrachten uit te voeren (hun naam opschrijven en nog iets anders). De leerlingen die zich niet aan de eerste opdracht gehouden hebben vielen dus door de mand, want die hadden gewoon alle opdrachten gemaakt.)
Wij hameren erop dat ze eerst de tekst moeten lezen en daarna de vragen beantwoorden.

2. Staat er boven het lesje: vb: Use the verb 'to be' in the past tense (met een voorbeeld erbij). Wat doen de leerlingen? Ze gebruiken vrolijk de present tense of de present perfect wat helemaal niet nodig is. Ze lezen het voorbeeld niet eens.

3. De helft van de repetitie bestaat uit woordjes en zinnen (gewoon domweg vertalen). De zinnen en woordjes hebben ze ettelijke keren opgekregen, So's zijn er gegeven. Niet meer nodig om ze te leren (denken de ll) en vervolgens hebben ze een onvoldoende voor hun rep, wat niet nodig geweest is, als ze gewoon hun werk leerden.

Wat ik vaak merk is dat kinderen die inzicht hebben het makkelijker aankunnen dan degenen die alleen maar goed kunnen leren (goed onthouden). Er zijn leerlingen geweest die op de lagere school een klas hebben overgeslagen en in de 2e klas af moesten stromen naar VMBO-G/TL, omdat ze geen inzicht hadden in de stof.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:Van een aanmaning van de gemeente, onroerendezaakbelasting vergeten te betalen.
Ik heb meteen een bestemming voor het vakantiegeld :cry :cry nou ja, een gedeelte daarvan :hum
Bij ons word het automatisch in termijnen afgeschreven, al jaren, dus kan je het niet vergeten :slurp ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
caprice

Bericht door caprice »

Gian schreef:Van de nieuwe albert heijn karren. Nooit een munt op zak, een onhandig schot in het midden waardoor ik mijn tassen niet meer kwijt kan, en het ophanghaakje waar nu een reclamebord voor in de plaats gekomen is.
Gemak dient de mens. Volgens mij had men daar vroeger meer oog voor dan nu. Hier hebben we tenminste nog ouderwetse karretjes die niet aan de ketting liggen, zodat je ze enkel kunt verlossen door er een muntje in te doen. De bouwmarkt hier heeft dat ook niet, maar in een nabijgelegen plaats ligt alles verankerd. Als ik niets bij me heb ga ik gewoon maar de winkel/bouwmarkt binnen naar de infobalie of de kassa, met de mededeling dat ik geen mogelijkheid heb om een karretje te pakken. Het probleem leg ik dus bij de winkelier die mij beperkt als ik geen halve euromunt in mijn portemonnee heb. Dit heeft me eens een sleutelhanger opgeleverd bij een praxis, met daarin een muntje wat in het karretje past. Die geef je tenminste niet uit!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
*girly*

Bericht door *girly* »

van die mannetjes die van alles beloven, maar niks nakomen! Mevrouw, komt het uit dat we maandagmorgen tussen 8 en 10 komen? We zijn waarschijnlijk vroeg!
Dus ik sta vroeg op, maar zit nou al 'n uur te wachten, en zolang 'ie er niet is, kan ik niks beginnenn grrrrrrr

Met dat ik dit typ, staat ie hier op de stoep :haha
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
albion

Bericht door albion »

*girly* schreef:van die mannetjes die van alles beloven, maar niks nakomen! Mevrouw, komt het uit dat we maandagmorgen tussen 8 en 10 komen? We zijn waarschijnlijk vroeg!
Dus ik sta vroeg op, maar zit nou al 'n uur te wachten, en zolang 'ie er niet is, kan ik niks beginnenn grrrrrrr

Hij is keurig op tijd. tussen 8 en 10 en het is net 9.00 uur :) Voor hem is 9.00 uur dus vroeg :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
*girly*

Bericht door *girly* »

albion schreef:
*girly* schreef:van die mannetjes die van alles beloven, maar niks nakomen! Mevrouw, komt het uit dat we maandagmorgen tussen 8 en 10 komen? We zijn waarschijnlijk vroeg!

Hij is keurig op tijd. tussen 8 en 10 en het is net 9.00 uur :) Voor hem is 9.00 uur dus vroeg :huhu
Normaal komen ze, als ze zeggen dat ze tussen 8 en 10 komen, tussen 9.30 en 10.30...Dus vandaar :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Auto

Bericht door Auto »

Dat de buren een dakkapel gaan plaatsen en ik 2 meter er vandaan zit te werken :bobo
huisman

Bericht door huisman »

Auto schreef:Dat de buren een dakkapel gaan plaatsen en ik 2 meter er vandaan zit te werken :bobo
Tip van de dag

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten