helma schreef:Orchidee schreef:Ik zou geen speciale kleding kopen om naar de koningin te gaan, ik doe het met wat ik op dat moment heb
Ik ben het er zeer mee eens, dat als je niet met je doordeweekse kleding naar de kerk kan, ( uitgezonderd sport/zwemkleding), dat er dan toch iets mis mee is, de kleding die ik vandaag aan heb, doe ik zondag ook gerust weer aan, en dat gebeurt ook wel!
Ik vind het ook niet passen om dure kleding alleen voor de zondag te kopen!
Zei ik: speciale kleding kopen?
nee;als je een uitnodiging van de koningin kreeg zou je kijken in je kast of er iets bij was wat netjes genoeg was.
Ik heb geen dure kleding speciaal voor de zondag.
maar als ik met mijn man ga eten ofzo of we hebben iets van 't kasteel dan zorg ik dat ik er netjes uit zie (uit mijn kledingkast)
en dat doe ik op zondag ook.
(b.t.w. zaterdag ging ik met mijn man weg; hij zei: wat zie je er leuk uit! ik zei ja; van orchidee gekregen
(dat witte twinset) )
Ik draag liever geen pakken enzo, tenzij het moet, ik vind dat helemaal niet prettig. Als de koningin me uit zou nodigen en er zou bij staan: "pak verplicht" zou ik een pak uit de kast trekken en dat aandoen. Zou er op de uitnodiging staan: "kom zoals je bent", dan zou ik gewone kleren aandoen, zoals ik die dagelijks draag. Geen vodden, maar gewone eenvoudige kleren die ik mooi vind en lekker vind zitten. Ik draag slechts een pak alleen als dat moet
De vraag is dus of er een dresscode is in de kerk, of dat je mag komen zoals je bent. De vraag van DirkM vind ik wel terecht, en maakt ook gelijk het grote verschil met "op bezoek gaan bij de koningin" duidelijk. Als ik daar op bezoek ga ziet ze me 1x... en wederzijds. Ik leef niet dagelijk met de koningin. Ze is er niet bij als ik sport, in vodden aan het klussen ben, onder de douche sta en in bed lig. God is dat wel. We gaan niet alleen op zondag bij Hem op bezoek, Hij wil in ons wonen, op ieder moment in ons leven. Ik lees daarom ook geen andere voorschriften in de Bijbel dan "je zedig en ingetogen kleden". Het is daarom niet verkeerd een pak aan te trekken uit eerbied, of om herkenbaar te zijn als ambtsdrager, als iemand dat tot eer van God doet, uitstekend. Maar de Bijbel schrijft het ons niet voor.