Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Als de krop erg groot is halveer ik 'm even(in de lengte) ik krijg anders zo gauw kramp in m'n handen.Lassie schreef:Wij eten vanavond: andijviestamppot met worst.
Alleen hadden ze geen voorgesneden andijvie meer. Hoe kan ik het beste de andijvie snijden?
De halve krop gebundeld in je ene hand met het doormidden gesneden gedeelte onder op een snijplank.
Beetje krom misschien uitgelegd, hoop dat je het begrijp.

En ja, heel fijne reepjes is het lekkerst.
k heb maar een appeltje meegegeven ipv een stuk komkommer, die was ik eerst heeeeel goed af..Orchidee schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2527906/ned ... nking.html
eigenlijk gek, toch doen zulke berichten iets in je hoofd, althans bij mij wel.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Eerst even het harde stuk eraf snijden. Als je maar met z'n tweeen bent, is een hele krop gegarandeerd teveel, dus snij niet te enthousiast reepjes. Een halve andijviekrop (in de lengte gehalveerd, dan blijft het mooi bij elkaar, als je het harde stuk eraan laat zitten) kun je beter bewaren dan de losse reepjes; die verkleuren heel snel.Terri schreef:Als de krop erg groot is halveer ik 'm even(in de lengte) ik krijg anders zo gauw kramp in m'n handen.Lassie schreef:Wij eten vanavond: andijviestamppot met worst.
Alleen hadden ze geen voorgesneden andijvie meer. Hoe kan ik het beste de andijvie snijden?
De halve krop gebundeld in je ene hand met het doormidden gesneden gedeelte onder op een snijplank.
Beetje krom misschien uitgelegd, hoop dat je het begrijp.![]()
En ja, heel fijne reepjes is het lekkerst.
- JolandaOudshoorn
Niet echt eten, maar een heerlijke drank: verse muntthee!
Zet eerst groene thee, in de glazen wat verse munt doen en suiker en dan de thee erop gieten. Heerlijk!!!!
(ik heb er speciaal een muntplant voor in de tuin gezet!)
Zet eerst groene thee, in de glazen wat verse munt doen en suiker en dan de thee erop gieten. Heerlijk!!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Pas las ik iets van ijsthee maken.... leek mij ook enorm lekker.
Maar als ik de helft van die andijvie gebruik, hoeveel aardappelen heb ik dan ong. nodig?
Maar als ik de helft van die andijvie gebruik, hoeveel aardappelen heb ik dan ong. nodig?
Kijk uit met munt (tenzij je een volledige munttuin wilt), het woekert enorm! Zet 'm in een pot, die je eventueel ingraaft.JolandaOudshoorn schreef:Niet echt eten, maar een heerlijke drank: verse muntthee!
En thee zetten met alleen de blaadjes munt is ook erg lekker.
- JolandaOudshoorn
Hij staat tussen de woekerende aardbeienZita schreef:Kijk uit met munt (tenzij je een volledige munttuin wilt), het woekert enorm! Zet 'm in een pot, die je eventueel ingraaft.JolandaOudshoorn schreef:Niet echt eten, maar een heerlijke drank: verse muntthee!
En thee zetten met alleen de blaadjes munt is ook erg lekker.

ja zo denk ik er ook over.Marnix schreef:Beetje jammer, als je de komkommer goed wast en evt schilt kan je ze prima eten, zonder enig risico te lopen.
Er worden hier trouwens megaveel komkommers gegeten.
- MarthaMartha
aardappelen, rode bieten met uitjes, gehakt...
(eigenlijk niks met dit warme weer)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Bijna hetzelfde hier, alleen bonen ipv rode biet.MarthaMartha schreef:aardappelen, rode bieten met uitjes, gehakt...
kip siam met verse fruitsalade na
en hamburgers ipv gehakt en..... komkommersJolandaOudshoorn schreef:Bijna hetzelfde hier, alleen bonen ipv rode biet.MarthaMartha schreef:aardappelen, rode bieten met uitjes, gehakt...

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Idem, alleen zonder gehakt en zonder uitjes, maar met wat spekjes.JolandaOudshoorn schreef:Bijna hetzelfde hier, alleen bonen ipv rode biet.MarthaMartha schreef:aardappelen, rode bieten met uitjes, gehakt...
ssst.. poffertjes... zonder vitaminen van groenten
de dag ging hier voorbij in stormgebruis, aardappels waren al wel geschild maar de rest kon niet meer klaar gemaakt..

de dag ging hier voorbij in stormgebruis, aardappels waren al wel geschild maar de rest kon niet meer klaar gemaakt..

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....