Marnix schreef:Zita schreef:Marnix schreef:Nou, weer eens aardappels geschild. Blijft irritant

Maar de stamppot biologische raapsteeltjes was erg lekker. Joanne had het nog nooit gegeten en vond het ook erg lekker. Dus als de "groenteboer" ons er nog eens van voorziet gaan we het wel nog een keer eten.
Het nieuwe groentepakket bevat dit keer worteltjes, chinese kool, lente-ui, sla en bietjes dus ik kan weer genoeg nieuwe recepten gaan bedenken

Suggesties zijn altijd welkom.
Chinese kool is lekker om te roerbakken. Lente-uitje of dun preitje erbij, paprika erbij, rozijnen erdoor, aan het eind even smoren met een scheut gembersiroop.
Klopt, dat had ik ook bedacht. Ik denk dus dat we vanavond rijst met geroerbakte chinese kool en lente-ui eten, en dan maak ik er wel een lekkere curry ofzo van

Kort gekookte Chinese kool (ca 5 minuten) is heerlijk door een stamppot. Aardappelen

kwartier laten koken, grof gesneden Chin kool erbij, daarna stampen wat melk erdoor roeren voor de smeuigheid, evt wat nootmuskaat of peper. Heerlijk met in reepjes gesneden gemarineerde speklapjes, roergebakken in olie.
Chin kool is de lichtst verteerbare koolsoort, mits het kort gekookt wordt.