Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]

Marnix

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]

Bericht door Marnix »

Zita schreef:
Marnix schreef:Nou, weer eens aardappels geschild. Blijft irritant :D Maar de stamppot biologische raapsteeltjes was erg lekker. Joanne had het nog nooit gegeten en vond het ook erg lekker. Dus als de "groenteboer" ons er nog eens van voorziet gaan we het wel nog een keer eten.

Het nieuwe groentepakket bevat dit keer worteltjes, chinese kool, lente-ui, sla en bietjes dus ik kan weer genoeg nieuwe recepten gaan bedenken :P Suggesties zijn altijd welkom.
Chinese kool is lekker om te roerbakken. Lente-uitje of dun preitje erbij, paprika erbij, rozijnen erdoor, aan het eind even smoren met een scheut gembersiroop.
Klopt, dat had ik ook bedacht. Ik denk dus dat we vanavond rijst met geroerbakte chinese kool en lente-ui eten, en dan maak ik er wel een lekkere curry ofzo van :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:
Zita schreef:
Marnix schreef:Nou, weer eens aardappels geschild. Blijft irritant :D Maar de stamppot biologische raapsteeltjes was erg lekker. Joanne had het nog nooit gegeten en vond het ook erg lekker. Dus als de "groenteboer" ons er nog eens van voorziet gaan we het wel nog een keer eten.

Het nieuwe groentepakket bevat dit keer worteltjes, chinese kool, lente-ui, sla en bietjes dus ik kan weer genoeg nieuwe recepten gaan bedenken :P Suggesties zijn altijd welkom.
Chinese kool is lekker om te roerbakken. Lente-uitje of dun preitje erbij, paprika erbij, rozijnen erdoor, aan het eind even smoren met een scheut gembersiroop.
Klopt, dat had ik ook bedacht. Ik denk dus dat we vanavond rijst met geroerbakte chinese kool en lente-ui eten, en dan maak ik er wel een lekkere curry ofzo van :)
Kort gekookte Chinese kool (ca 5 minuten) is heerlijk door een stamppot. Aardappelen :D kwartier laten koken, grof gesneden Chin kool erbij, daarna stampen wat melk erdoor roeren voor de smeuigheid, evt wat nootmuskaat of peper. Heerlijk met in reepjes gesneden gemarineerde speklapjes, roergebakken in olie.
Chin kool is de lichtst verteerbare koolsoort, mits het kort gekookt wordt. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Gisteren Kip Madras, vandaag restjes en vanavond een verrassing...
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Geen idee....vanavond het 25 jarige trouwfeest van zwager en schoonzus. Ik vermoed dat het iets indisch wordt...
Neeltje Jans, moeder van 4
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:
Marnix schreef:
Zita schreef:

Kort gekookte Chinese kool (ca 5 minuten) is heerlijk door een stamppot. Aardappelen :D kwartier laten koken, grof gesneden Chin kool erbij, daarna stampen wat melk erdoor roeren voor de smeuigheid, evt wat nootmuskaat of peper. Heerlijk met in reepjes gesneden gemarineerde speklapjes, roergebakken in olie.
Chin kool is de lichtst verteerbare koolsoort, mits het kort gekookt wordt. :)
Ja dag, ik heb al stamppot gehad deze week... en 2x aardappels. Dus helaas. Het is idd geroerbakte chinese kool met pittige kerriesaus en cashewnoten geworden (werd ook weer eens tijd voor vegetarisch eten).
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Pork-roast op de BBQ, met warme aardappelsalade en knoflookbrood.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
albion

Bericht door albion »

Vandaag met familie en vrienden de verjaardag van mijn man en mij gevierd.
We hebben ze op chinees getracteerd en de kinderen op patat met snacks, ijs toe. :super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

Lekker!

Gisteren lente-ui-soep met verse lente-ui en witte wijn gemaakt. Vandaag voor een pastasalade met verse sla, worteltjes, bietjes (allemaal vers / biologisch, jummie!)
Lassie

Bericht door Lassie »

Wat doen we met het volgende bericht:

http://www.nu.nl/binnenland/2527647/spo ... terie.html

Wij zijn vorige week in Duitsland geweest (vr. 20 mei) en we hebben daar ook broodjes gegeten. Moet ik me zorgen gaan maken? Wat zouden jullie doen?
Marnix

Bericht door Marnix »

Zolang je geen complicaties hebt is er niets aan de hand. Complicaties zijn diarree (gaat na een paar dagen weer over) en nierproblemen. De kans dat de broodjes besmet waren is klein, als dat toch zo was zal je dat gemerkt moeten hebben. Zo niet, dan hoef je je geen zorgen te maken. (er leven 82 miljoen mensen in Duitsland die allemaal broodjes en (hoop ik) ook groente eten.... en zo'n 1000 mensen besmet.... dus het is nou niet zo dat je na het eten van een paar broodjes grote kans op besmetting hebt)
DirkM

Bericht door DirkM »

Mijn vader is met mijn zusje een aantal jaren geleden naar de Oekraine geweest.
Daar zaten ze aan een maaltijd samen met andere Christenen aan tafel.
Aan de andere tafel zaten andere buitenlanders, met apparatuur om straling te meten.

Na het uitspreken van het gebed voor het eten en God te danken voor het voedsel dat voor hun stond begonnen ze te eten.
De buitenlanders aan de andere tafel kregen vervolgens hun eten, dus hun met de apparatuur over het voedsel heen en er was straling te meten.

1 van de mensen staat van die tafel op en loopt naar de tafel met de Christenen en meet daar op het voedsel of er ook straling was.

Tot zijn verbijstering was er geen enkele straling aanwezig op het eten dat op de tafel bij de Christenen lag. Vervolgens een hele rel, hun wilden het zelfde eten als die tafel waar mijn vader en zusje aanzaten. Ze begrepen er niets van.

Achteraf hoorde mijn vader dat die mensen van die eettent nog steeds in gesprek waren met 1 van de mensen die aan de tafel had gezeten om te praten over WIE nu die straling weggedaan had.
helma

Bericht door helma »

Lassie schreef:Wat doen we met het volgende bericht:

http://www.nu.nl/binnenland/2527647/spo ... terie.html

Wij zijn vorige week in Duitsland geweest (vr. 20 mei) en we hebben daar ook broodjes gegeten. Moet ik me zorgen gaan maken? Wat zouden jullie doen?
Wij waren zaterdag shoppen in Duitsland; hebben daar ook een broodje gegeten.
Ik kocht hele voordelige komkommer :)
Maar thuis heeft mijn man hem weggegooid.
Als je het weet kijk je toch anders tegen een Duitse komkommer aan.....
Marnix

Bericht door Marnix »

Beetje jammer, als je de komkommer goed wast en evt schilt kan je ze prima eten, zonder enig risico te lopen.
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij eten vanavond: andijviestamppot met worst.

Alleen hadden ze geen voorgesneden andijvie meer. Hoe kan ik het beste de andijvie snijden?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik was de krop altijd heel goed in z'n geheel,als je erg vuile andijvie ( zo uit de tuin bijv.) heb kan je het ook in een grote emmer op en neer "plonzen", haal er de buitenste bladeren af, en snij het daarna heel fijn in reepjes.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten