Auto schreef:En dat betekend dat als je het niet met die zaken eens bent en moeite hebt met de gang van zaken in de toekomst je mond moet houden .... maar wel je stem op de SGP moet uitbrengen zodat anderen 'politiek' kunnen bedrijven?Luther schreef:@Wilhelm
@huisman
@jvdg
Lees vandaag in het RD de bijdrage van Addy de Jong: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/wa ... d_1_566514
En daarna (dat was helemaal uit m'n hart gegrepen) de column van Jan van Klinken in de bijlage Accent.
Mijn mening is dat er wel heel snel aan de moeite mbt de gang van zaken aan voorbij gegaan wordt.
Jaren geleden was het zo'n wonder toen bleek dat bij de 2e kamerverkiezing in de avond bleek dat ze een zetel misliepen, maar de volgende morgen bleek de SGP toch nog een zetel te hebben. En dat werd als een wonder gezien. En nu wordt de SGP een partij van rekenaars, analytici? Het komt op mij over dat alles zo beredeneert wordt, maar afhankelijkheid steeds minder wordt getoond.
Juist Auto!
De afhankelijkheid die er absoluut nog is, dat geloof ik zeker, (Ik heb de SGP hoe dan ook hoog staan) komt niet openbaar. Er wordt politiek bedreven op een wijze die we gewend zijn van anderen maar waar de SGP zich altijd afzijdig van heeft gehouden.
Anderzijds biedt deze opstelling ook verwacting voor standpunten die tot nu toe gevoelig lagen bij de achterban maar veel minder inhoudelijk van aard zijn.
Neem bv de discussie over het vrouwenstandpunt, dat mag nu voor de achterban helemaal geen item meer zijn. Als we de pragmatisch opstelling van afgelopen week accepteren, dan vind ik dat we zeker de discussie over vrouwen niet meer aan moeten en mogen gaan. Het gaat uiteindelijk om politiek bedrijven. Dan is zeker het vrouwenstandpunt een futiliteit . Een zaak die op de volgende ledenvergadering met een hamerstuk afgerond kan worden. Naast het CDA zijn dan ook de Clara's weer blij. Door de seculiere politiek worden we weer een stuk serieuzer genomen en, last but not least, het scheelt ook een hoop extra procedurele kosten.