Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
vandaag babi pangang met mihoen. En als groente roerbakgroente en champignons (al kan ik me niet voorstellen dat champignons nou echt bol staan van de vitaminen).
Heeft iemand een tip wat je kunt doen met vieze cake? We eten altijd eigen baksel, maar nu een keertje wegens tijdgebrek een kant-en-klare. Brrrrr. Zelfs met banketbakkersroom, aardbeien en slagroom was 'ie niet smakelijk. Maar ja, we zijn tegen weggooien van goed voedsel. Hoe kun je 'm verwerken zonder dat je het echt proeft?
- JolandaOudshoorn
verkruimelen en dan verwerken in een nieuw baksel. Of het als bodem gebruiken voor een taart (ipv lange vingers of zo).Zita schreef:Heeft iemand een tip wat je kunt doen met vieze cake? We eten altijd eigen baksel, maar nu een keertje wegens tijdgebrek een kant-en-klare. Brrrrr. Zelfs met banketbakkersroom, aardbeien en slagroom was 'ie niet smakelijk. Maar ja, we zijn tegen weggooien van goed voedsel. Hoe kun je 'm verwerken zonder dat je het echt proeft?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Een plakje cake doorsnijden in een vla bakje doen aardbeiensaus en daarover vanillevla (wel de echte) en je kunt er nog slagroom op gooien. Hmmm (heerlijk). Geen idee hoe dat smaakt met zo'n kant en klare.
broodjes shoarma
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- Neeltje Jans
En als dat allemaal ook niet smaakt kan je in de lijn van onze islamitische landgenoten het altijd nog aan de eendjes voerenZita schreef:Heeft iemand een tip wat je kunt doen met vieze cake? We eten altijd eigen baksel, maar nu een keertje wegens tijdgebrek een kant-en-klare. Brrrrr. Zelfs met banketbakkersroom, aardbeien en slagroom was 'ie niet smakelijk. Maar ja, we zijn tegen weggooien van goed voedsel. Hoe kun je 'm verwerken zonder dat je het echt proeft?

Wij hadden vandaag pizza, hamburger met patat en sla, lasagna, rijst met köfte, rijst met kip kerrie en kapsalon
Neeltje Jans, moeder van 4
Het is nu toch zo langzamerhand wel bekend dat eenden voeren niet goed is? Zeker niet met vette cake? Eens een broodkorstje moet ieder kind ooit gedaan hebben, maar om als volwassenen eenden te gaan voeren terwijl dit niet goed is lijkt me niet de juiste manier. Daarnaast: hoe vies kan cake zijn? Het spijt me echt, maar wat ik de laatste dagen in topics heb gelezen maakt me verdrietig. Hoe verwend zijn we helemaal in Nederland? 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
In Nederland zijn we erg verwend, je hebt gelijk. Een normale maaltijd zal ik bepaald niet gauw weggooien. Maar cake eet ik voor het lekker, als extraatje. En als die mij totaal niet smaakt, zoek ik een manier om 'm wel smakelijk te maken. Het alternatief zou zijn dat ik 'm niet eet, maar dat is geen optie omdat ik tegen het weggooien van voedsel ben. De beste keus was geweest dat ik de cake niet gekocht had, omdat ik 'm niet nodig had.vlinder schreef:Het is nu toch zo langzamerhand wel bekend dat eenden voeren niet goed is? Zeker niet met vette cake? Eens een broodkorstje moet ieder kind ooit gedaan hebben, maar om als volwassenen eenden te gaan voeren terwijl dit niet goed is lijkt me niet de juiste manier. Daarnaast: hoe vies kan cake zijn? Het spijt me echt, maar wat ik de laatste dagen in topics heb gelezen maakt me verdrietig. Hoe verwend zijn we helemaal in Nederland?
Straks eerst maar eens ontbijten, en voor vanavond maak ik denk ik maar eens macaroni ofzo.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Heerlijk. Vegetarische macaroni!henriët schreef:Straks eerst maar eens ontbijten, en voor vanavond maak ik denk ik maar eens macaroni ofzo.
Recept: wortels, courgette, bleekselderij heel fijn gesneden. Dit koken in een pan met water waar je ook een bouillonblokje in gedaan hebt, ca. 10 minuten.
De macaroni apart koken.
De groenten afgieten. Bij het bouillonwater melk toevoegen tot 570 ml. Dan maak je een ragoût hiervan. De macaroni erdoor, de groenten erdoor. In een ovenschaal
doen. Geraspte kaas erover heen en dan de oven in (totdat de kaas gesmolten is). Echt lekker (dit is voor ca. 4 personen). Mijn (achter) neefjes willen liever
deze macaroni dan die met gehakt etc.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Klinkt lekker!
Neeltje, lekker! Köfte en kapsalon....... hmmmmmmmmm
Zita, verwerk de cake in een toetje. Cake (ik maak hem dan meestal warm in magnetron) en dan koude jam en vanillevla er bij.... Altijd lekker, zelfs met "vieze cake".Neeltje Jans schreef:En als dat allemaal ook niet smaakt kan je in de lijn van onze islamitische landgenoten het altijd nog aan de eendjes voerenZita schreef:Heeft iemand een tip wat je kunt doen met vieze cake? We eten altijd eigen baksel, maar nu een keertje wegens tijdgebrek een kant-en-klare. Brrrrr. Zelfs met banketbakkersroom, aardbeien en slagroom was 'ie niet smakelijk. Maar ja, we zijn tegen weggooien van goed voedsel. Hoe kun je 'm verwerken zonder dat je het echt proeft?
Wij hadden vandaag pizza, hamburger met patat en sla, lasagna, rijst met köfte, rijst met kip kerrie en kapsalon
Neeltje, lekker! Köfte en kapsalon....... hmmmmmmmmm

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- MarthaMartha
custardvla koken, cake fijnprakken, 2/3 van de custardvla door de cakekruimels scheppen, glad strijken, daarna de rest van de custard eroverheen, laten afkoelen en opstijven, daarna lekker met banaan, aardbeien of andere vruchten en slagroom.... als toetje of gewoon bij de koffie...Zita schreef:Heeft iemand een tip wat je kunt doen met vieze cake? We eten altijd eigen baksel, maar nu een keertje wegens tijdgebrek een kant-en-klare. Brrrrr. Zelfs met banketbakkersroom, aardbeien en slagroom was 'ie niet smakelijk. Maar ja, we zijn tegen weggooien van goed voedsel. Hoe kun je 'm verwerken zonder dat je het echt proeft?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Bij ons bij de kerkgracht staat een bordje met het verbod eendjes te voeren. De mannetjeseenden werden te zwaar en het gebeurde regelmatig dat zo'n mannetje op een vrouwtje ging zitten (schijnen ze meer te doen in het voorjaar) en dat het vrouwtje verdronk onder die zware last. Dat is natuurlijk wel vervelend.Neeltje Jans schreef:En als dat allemaal ook niet smaakt kan je in de lijn van onze islamitische landgenoten het altijd nog aan de eendjes voeren
Ander schreef:Bij ons bij de kerkgracht staat een bordje met het verbod eendjes te voeren. De mannetjeseenden werden te zwaar en het gebeurde regelmatig dat zo'n mannetje op een vrouwtje ging zitten (schijnen ze meer te doen in het voorjaar) en dat het vrouwtje verdronk onder die zware last. Dat is natuurlijk wel vervelend.Neeltje Jans schreef:En als dat allemaal ook niet smaakt kan je in de lijn van onze islamitische landgenoten het altijd nog aan de eendjes voeren

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ander schreef:Bij ons bij de kerkgracht staat een bordje met het verbod eendjes te voeren. De mannetjeseenden werden te zwaar en het gebeurde regelmatig dat zo'n mannetje op een vrouwtje ging zitten (schijnen ze meer te doen in het voorjaar) en dat het vrouwtje verdronk onder die zware last. Dat is natuurlijk wel vervelend.Neeltje Jans schreef:En als dat allemaal ook niet smaakt kan je in de lijn van onze islamitische landgenoten het altijd nog aan de eendjes voeren
ben je gek joh; dat verbod is er omdat het teveel aan brood ratten aantrekt.
wat jij vertelt lijkt mij een broodje-aap-verhaal