Gezondheid

oesterschelpje

Re: Gezondheid

Bericht door oesterschelpje »

Dus je blijft achter je eigen uitgesproken oordeel staan en je blijft van mening dat dus voor de eerste en de laatste groep mensen geldt dat ze zo ontzettend dom zijn en hiermee zonde begaan?

Wanneer kun je dan zeggen of iemand te lang wacht of juist te snel naar een dokter stapt?
De patient is toch geen dokter die dat zelf kan beoordelen?!
Je gevoel zegt, nu moet ik naar de dokter, bij de een is dat sneller als bij een ander!!

Als je zulke krasse uitspraken kunt en wilt doen, getuigt dat nog steeds mijns inziens van weinig invoelingsvermogen (voordat er weer gestruikeld wordt over het woordje empathie) ongeacht of een patient nu te laat blijkt gekomen te zijn, of juist te vroeg!!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Willem schreef:
MarthaMartha schreef:
gertje schreef:
helma schreef:daar moet je niet om lachen!!
Ze gaat altijd veel te laat. Soms bijna té laat....
Ik lachte om de herkenning, uiteraard vind ik ook dat MM niet verstandig is :huhu
Tssss... ;(
Om dit soort fouten mag idd niet gelachen worden. Het is ook niet stoer of zo. Maar zo ontzettend dom. En ook nog eens zondig. Het kan ook mensenlevens kosten.
Dank voor deze blijk van een bovengemiddeld empathisch vermogen :huhu
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

Een kwart van de huisartsen is zeer slecht of niet bereikbaar. Deze hebben allemaal een brief van de Inspectie gehad met de waarschuwing dit te verbeteren. Staat er een interview met een huisarts in de krant, foto erbij, dat hij een kleine ingreep doet, met assistente er naast. Logisch dat zij nu niet de telefoon op kan nemen, zegt hij als verweer. Maar hoeveel zelfstandige huisartsen heb je nog ? Het zijn toch inmiddels allemaal gezondheidscentra, HOED praktijken e.d.
Wij hebben gelukkig een fulltime h.a., er zitten er trouwens 4 in de praktijk, met daarbij nog een huisartsenpraktijk, met eveneens 3 artsen.
Maar je hoort wel eens van mensen dat ze 2 dagen een vrouw hebben en 3 dagen een man.
Onze oude huisarts was 24 uur per dag beschikbaar, 7 dagen per week, en hij deed bevallingen !! Hoe deed die man dat toch ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef: Onze oude huisarts was 24 uur per dag beschikbaar, 7 dagen per week, en hij deed bevallingen !! Hoe deed die man dat toch ?
Dat lijkt me ook niet helemaal ideaal. :bobo Goeiendag, die man had toch ook nog een privéleven?
Willem

Bericht door Willem »

oesterschelpje schreef:........... getuigt dat nog steeds mijns inziens van weinig invoelingsvermogen .................
Dat kan natuurlijk. Daar kan ik verder ook niets aan doen. Als men zo overtuigd is van het eigen gelijk dat argumenten niet meer helpen houdt het natuurlijk op.
Laatst gewijzigd door Willem op 20 mei 2011, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Willem

Bericht door Willem »

MarthaMartha schreef:Dank voor deze blijk van een bovengemiddeld empathisch vermogen :huhu
Graag gedaan :super
oesterschelpje

Willem schreef:
oesterschelpje schreef:........... getuigt dat nog steeds mijns inziens van weinig invoelingsvermogen .................
Dat kan natuurlijk. Daar kan ik verder ook niets aan doen.
Ja hoor,er is genoeg in de aanbieding hier en daar.
Misschien eens een cursusje volgen...? :huhu
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef: Onze oude huisarts was 24 uur per dag beschikbaar, 7 dagen per week, en hij deed bevallingen !! Hoe deed die man dat toch ?
Dat lijkt me ook niet helemaal ideaal. :bobo Goeiendag, die man had toch ook nog een privéleven?
Dat is nu het criterium.Er is nog steeds een zeer oude huisarts, inmiddels in de 80 (Nico van Hasselt) die volgens deze ouderwetse regels zijn praktijk runt. De ouderwetse h.a. heeft nl een roeping ! De moderne h.a. een baan. DAT is het verschil :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem

Bericht door Willem »

oesterschelpje schreef:
Willem schreef:
Dat kan natuurlijk. Daar kan ik verder ook niets aan doen.
Ja hoor,er is genoeg in de aanbieding hier en daar.
Misschien eens een cursusje volgen...? :huhu
De lezer moge zelf oordelen.
oesterschelpje

Lijkt me niet verstandig.
Dat gezondheidsoordeel laten we liever beoordelen door een dokter! ;)
refo

Bericht door refo »

Zita schreef:
Die man was helemaal niet 24/7 beschikbaar. Iedereen heeft slaap nodig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Laat naar de dokter gaan als je een pijntje voelt in het zondige trekken, lijkt me toch wel een beetje overdreven.
Wat moeten de mensen in Tanzania zich dan wel niet zondig voelen?

Vorig jaar een paar keer voor een behandelingetje geweest bij de huisarts. We raakten aan de praat over mensen die nooit en die wekelijks komen. Als wij bellen (we bellen haast nooit) worden we serieuzer genomen dan die grootgebruikers. Heee, zei de assistente toen tegen de dokter: nu je het zegt, mevrouw dinges is van de week niet geweest. Zou ze ziek zijn? Artsenhumor.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
Dat is nu het criterium.Er is nog steeds een zeer oude huisarts, inmiddels in de 80 (Nico van Hasselt) die volgens deze ouderwetse regels zijn praktijk runt. De ouderwetse h.a. heeft nl een roeping ! De moderne h.a. een baan. DAT is het verschil :huhu
Volgens mij kun je prima een roeping hebben. Maar je eerste roeping (na de roeping om als christen te leven) is die van echtgeno(o)t(e), als je gehuwd bent. En als vader/moeder, als je kinderen hebt. En dan pas je werk. Als roeping 1 en 2 onder roeping 3 te lijden hebben, vraag ik me af of je zo ideaal bezig bent. En of het werk voor iedereen een roeping zou moeten zijn, weet ik niet. Zolang je het maar goed doet.
huisman

Bericht door huisman »

Mooi nuchter commentaar in het RD over E nummers

http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... d_1_564792

Het Voedingscentrum –geen industriële club maar een overheidsinstituut– zegt daarom: „E-nummers zijn veilig. Het zijn de best onderzochte stoffen die in voeding voorkomen, laat je dus niet bang maken.”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
edward

Bericht door edward »

huisman schreef:Mooi nuchter commentaar in het RD over E nummers

http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... d_1_564792

Het Voedingscentrum –geen industriële club maar een overheidsinstituut– zegt daarom: „E-nummers zijn veilig. Het zijn de best onderzochte stoffen die in voeding voorkomen, laat je dus niet bang maken.”
''Gaat u rustig slapen, de regering waakt over u." Dit zei de Nederlandse minister-president Hendrik Colijn in een radio-uitzending (tv bestond nog niet) tegen de Nederlandse bevolking, vlak voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in 1940.
Sindsdien is het een gevleugelde uitdrukking die te pas en te onpas wordt gebruikt als mensen vermoeden dat hun regering iets voor hen probeert te verbergen.
Plaats reactie