Gezondheid

DirkM

Re: Gezondheid

Bericht door DirkM »

Wat betreft de gezondheid denk ik dat we niet in eerste instantie moeten denken aan het huisartsenbezoek, maar aan de levensstijl en het voedingspatroon.

Dat er in de Bijbel genoemd staat dat de mens vruchten en zaden van vruchten at is uit medische onderzoeken gebleken dat deze zaken juist goed zijn voor het menselijk lichaam.
Wist je trouwens dat bijvoorbeeld de inhoud van pitten van bepaalde vruchten kankercellen aanvallen en kankercellen vernietigen ? De naam er van is vitamine B17 maar dan niet de chemische B17 maar de natuurlijke B17.

Ook wanneer we kijken naar de offerdienst bij het outtestamentische volk dan zien we dat ze niet het vet mochten eten, maar dat moest op het altaar worden geofferd.
In vet van dieren zit een stofje, helaas ben ik de naam vergeten, maar dat werkt als een soort tijdbom in het menselijk lichaam en is dus niet goed voor de mens.

Ook het niet mogen eten of drinken van bloed is onlosmakelijk verbonden met het welzijn van ons lichaam, namelijk omdat bloed bij uitstek ziektes kan overdragen.

Wanneer wij minder van bijvoorbeeld Mac Donalds zouden eten en meer de voeding zouden eten die in de Bijbel als goed beschreven wordt zouden we ook minder ziek zijn.
DirkM

Bericht door DirkM »

Wat betreft homeopatische middelen is er een absolute tweedeling in aan te merken.

De eerste is de klassieke homeopatie, waarbij alleen maar kruiden en zo gebruikt worden en planten en dergelijke.
Daar is helemaal niks mis mee.

Het tweede gedeelte van de homeopatie is gebaseerd op verdunningen.
1 miligram werkzame stof in 100 liter water of alcohol bijvoorbeeld.
Wat is dan nog de werking van die ene milligram als jij toevallig een flesje hebt waar dus inderdaad weer net niks inzit, maar je toch vermindering van klachten ziet.
Daar zit nu juist de kneep, dat je inderdaad op het abracadabra gebied komt.

Wat is dan abracadabra: De term abracadabra is een oude bezwerings- of toverformule die geacht werd een genezende werking te hebben. Het woord werd in de vorm van een gelijkzijdige driehoek geschreven in elf regels, die telkens één letter minder bevatten.

De term werd voor het eerst in deze zin gebruikt in de 2e eeuw door Serenus Sammonicus, arts van de Romeinse keizer Caracalla in De Medicina Praecepta. Hij beval aan de formule in de vorm van een amulet te dragen. De veronderstelling was dat de ziekte of pijn op dezelfde manier zou afnemen en verdwijnen als het woord zelf.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

In dit kader is het goed om het boek van Ben Hobrink eens te lezen: Moderne wetenschap in de Bijbel.
DirkM

Bericht door DirkM »

Mister schreef:In dit kader is het goed om het boek van Ben Hobrink eens te lezen: Moderne wetenschap in de Bijbel.

Jaaaa die bedoelde ik eigenlijk maar ik kon niet op zijn naam komen.
Ik weet dat er ook lezingen van hem op youtube staan over voeding en gezondheid, met verwijzingen naar en duidelijke onderbouwingen uit de Bijbel.
Lourens

Bericht door Lourens »

Laatste jaar een aantal maal geconfronteerd met collega's en gemeenteleden die op relatief jonge leeftijd last van hun prostaat kregen.

Ik weet dat nu op mijn werk collega's naar de huisarts gaan voor, zoals zij het noemen, een APK-keuring, om op tijd te zijn bijvoorbeeld bij prostaatkanker.

Ik zit er zelf ook aan te denken om zo'n afspraak te maken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

DirkM schreef:Wat betreft homeopatische middelen is er een absolute tweedeling in aan te merken.

De eerste is de klassieke homeopatie, waarbij alleen maar kruiden en zo gebruikt worden en planten en dergelijke.

Wat is dan nog de werking van die ene milligram als jij toevallig een flesje hebt waar dus inderdaad weer net niks inzit, maar je toch vermindering van klachten ziet.

Wat is dan abracadabra: De term abracadabra is een oude bezwerings- of toverformule die geacht werd een genezende werking te hebben. Het woord werd in de vorm van een gelijkzijdige driehoek geschreven in elf regels, die telkens één letter minder bevatten.

De term werd voor het eerst in deze zin gebruikt in de 2e eeuw door Serenus Sammonicus, arts van de Romeinse keizer Caracalla in De Medicina Praecepta. Hij beval aan de formule in de vorm van een amulet te dragen. De veronderstelling was dat de ziekte of pijn op dezelfde manier zou afnemen en verdwijnen als het woord zelf.
Beetje een klok-en-klepelverhaal. De klassieke homeopathie is juist de tak van de homeopathie die met zeer hoge verdunningen (eigenlijk: potenties) werkt. De klinische homeopathie werkt met lage potenties en ook wel met complexmiddelen.
Als grondstof voor homeopatische middelen worden planten, dieren en mineralen gebruikt.
Dan heb je ook nog de fytotherapie of kruidengeneeskunde; daarbij wordt geen gebruik gemaakt van homeopathische verdunningen, een enkele uitzondering daargelaten.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Lourens schreef:Laatste jaar een aantal maal geconfronteerd met collega's en gemeenteleden die op relatief jonge leeftijd last van hun prostaat kregen.

Ik weet dat nu op mijn werk collega's naar de huisarts gaan voor, zoals zij het noemen, een APK-keuring, om op tijd te zijn bijvoorbeeld bij prostaatkanker.

Tomaten eten!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:
Lourens schreef:Laatste jaar een aantal maal geconfronteerd met collega's en gemeenteleden die op relatief jonge leeftijd last van hun prostaat kregen.

Tomaten eten!
:quoi
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mister schreef:
Afgewezen schreef:

Tomaten eten!
http://vita-info.nl/2009/01/lycopeen/
rivers

Bericht door rivers »

http://www.refdag.nl/achtergrond/gezond ... r_1_564076
Men ontmoet maar zelden een persoon die wil luisteren naar wat hij niet horen wil.
Lourens

Bericht door Lourens »

Mister schreef:
Afgewezen schreef:

Tomaten eten!
Dus geen jaarlijkse controle maar tomaten eten.
Precies een reactie waar ik op zat te wachten. :jongle

Doe meteen even je tips erbij voor cholesterol, hartproblemen enzovoort dan kunnen we ook de ziektenkostenverzekering opzeggen.
Laatst gewijzigd door Lourens op 18 mei 2011, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

DirkM schreef:Wat betreft homeopatische middelen is er een absolute tweedeling in aan te merken.

Terwijl wij bepaalde middelen mogen gebruiken, en andere weer niet, omdat het goddeloze middelen zijn, mogen we nooit middelen zo gebruiken dat we ons vertrouwen op het middel stelling, in plaats van op God.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
DirkM

Bericht door DirkM »

Lourens schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:

Tomaten eten!
Dus geen jaarlijkse controle maar tomaten eten.
Precies een reactie waar ik op zat te wachten. :jongle

Doe meteen even je tips erbij voor cholesterol, hartproblemen enzovoort dan kunnen we ook de zietenkostenverzekering opzeggen.
Lol, cholesterol zit in eigeel dat is algemeen bekend.
Niet te veel eitjes eten dus.
Ook zorgt met name varkensvlees voor de verhoging van je cholesterol.
Cholesterol zit ook veel in vet, dus het vetrandje wegsnijden dan krijg je daardoor krijg je ook niet echt een hoger cholesterolgehalte dan wanneer je dat wel op eet.

Eigenlijk is er voor vetten een algemene regel, al het vet dat zacht is als het koud is dat is onverzadigd vet, en alle soorten die hard zijn geworden bij lagere temperatuur zijn verzadigde vetten.
Onverzadigde vetten zijn wel goed en zorgen er voor dat je cholesterol juist lager gaat worden. Die eten zeg maar je cholesterol op om het even simpel te zeggen.
Vette vissoorten zijn ook goed, zoals met name bijvoorbeeld zalm.
Zalmolie is gewoon in de winkel verkrijgbaar bijvoorbeeld.

Laat je cholesterol maar eens testen en eet dan geen verzadigde vetten, maar alleen bijvoorbeeld zalm, en kip en vergeet vooral de groente niet.
Gooi daar dan niet een halve emmer jus over anders helpt het nog niet echt.

Als je dit een paar dagen gedaan hebt dan laat je cholesterol nog maar eens testen dan zie je dat het een stuk lager is geworden.
En uhhhh, gebruik geen bak en braad of zo, maar gebruik eens wat vaker olijfolie.

Succes, helaas heb ik geen receptenboekjes voor jullie :P
gertje

Bericht door gertje »

MarthaMartha schreef:Hoe ik gezondheid in de gaten hou?

Nou, zolang ik niks voel of constateer doe ik niks.
Als ik wel wat voel denk ik: 'gaat wel weer over'.
Als het blijft duren denk ik: 'ik kijk het nog even aan'.
als het nog langer duurt en de gedachte aan de huisarts boven komt bedenk ik: hij zal wel zeggen 'we kijken het nog even aan'.
En als het dan nóg niet overgaat zijn we een paar weken verder en ga ik eens naar de huisarts ofzo...
:haha hoe herkenbaar...
helma

Bericht door helma »

gertje schreef:
MarthaMartha schreef:Hoe ik gezondheid in de gaten hou?

Nou, zolang ik niks voel of constateer doe ik niks.
Als ik wel wat voel denk ik: 'gaat wel weer over'.
Als het blijft duren denk ik: 'ik kijk het nog even aan'.
als het nog langer duurt en de gedachte aan de huisarts boven komt bedenk ik: hij zal wel zeggen 'we kijken het nog even aan'.
En als het dan nóg niet overgaat zijn we een paar weken verder en ga ik eens naar de huisarts ofzo...
:haha hoe herkenbaar...
daar moet je niet om lachen!!
Ze gaat altijd veel te laat. Soms bijna té laat....
Plaats reactie