merk hier anders niks van die verlegenheid.....albion schreef: ik erg verlegen ben. Ik kan dan moeilijk uit mijn woorden komen, weet niet wat te zeggen, zwijg ook meestal en kom daardoor wat hautain over. Mijn vriendin had dat nog veel meer dan ik, als ze over het schoolplein liep b.v. dan trok ze een gezicht van wie doet me wat en daardoor leek het net of ze heel hoogmoedig was, terwijl ze het bijna bestierf van verlegenheid... Een kat in het nauw maakt rare sprongen.... (tsjonge wat ben ik bezig met spreekwoorden waar de kat in voorkomt...).
Refo vakantieparken
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Refo vakantieparken/scholen
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Re: refo vakantieparken?/ scholen
Hier (gelukkig) niet.Orchidee schreef:Dat is waar!Bert Mulder schreef:
niet groeten bij de kerk is een goed oud-hollandse gewoonte. Doen ze in NL bij de kerk ook niet....
Auto schreef:Bloempje28 schreef:albion schreef:
van mij wel, in ieder geval...
maar je moet dan niet in een refopark gaan zitten en denken dat je geen commentaar krijgen zal, of het nu woorden of blikken zijn zullen....
![]()
Moet je als refo gaan zitten in een vakantiepark of op het strand hier in Nederland. Ze kijken je aan of je gek bent.... (dus niet alleen refoparken gaan aan dat euvel mank). Zodra je een buitenbeentje bent (waar dan ook) dan is er commentaar (in woord of blik)...
dan kijken de mensen zonder christelijke achtergrond je raar aan.... dat vind ik wel wat anders dan dat reformatorischen onderling elkaar al raar aan zitten te kijken... die horen elkaar te steunen en niet de lat te leggen!Auto schreef: Heb jij dit meegemaakt dat je op een vakantiepark zat en volledig werd weggekeken werd? En is dat representatief voor je veroordelingen?Albion schreef: Veroordeel ik dan? Zei ik dat ik VOLLEDIG werd WEGGEKEKEN? Ga jij maar eens in Scheveningen hartje zomer op het strand zitten met je kleding aan, denk je dat je dan geen bekijks zal hebben?
(dus niet alleen refoparken gaan aan dat euvel mank). Zodra je een buitenbeentje bent (waar dan ook) dan is er commentaar (in woord of blik)...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bert Mulder schreef:merk hier anders niks van die verlegenheid.....albion schreef: ik erg verlegen ben. Ik kan dan moeilijk uit mijn woorden komen, weet niet wat te zeggen, zwijg ook meestal en kom daardoor wat hautain over. Mijn vriendin had dat nog veel meer dan ik, als ze over het schoolplein liep b.v. dan trok ze een gezicht van wie doet me wat en daardoor leek het net of ze heel hoogmoedig was, terwijl ze het bijna bestierf van verlegenheid... Een kat in het nauw maakt rare sprongen.... (tsjonge wat ben ik bezig met spreekwoorden waar de kat in voorkomt...).
Ik ben ook heel wat mans als ik incognito ben....

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Moet je als refo gaan zitten in een vakantiepark of op het strand hier in Nederland. Ze kijken je aan of je gek bent.... (dus niet alleen refoparken gaan aan dat euvel mank). Zodra je een buitenbeentje bent (waar dan ook) dan is er commentaar (in woord of blik)...
dan kijken de mensen zonder christelijke achtergrond je raar aan.... dat vind ik wel wat anders dan dat reformatorischen onderling elkaar al raar aan zitten te kijken... die horen elkaar te steunen en niet de lat te leggen!
Veroordelingen??? Mij maakt het allemaal niet uit hoor, van mij mag iedereen zichzelf zijn. Alleen denken vele andere reformatorische mensen daar wel anders over. Of dat nu op de refoscholen/-parken/-kerken is... ik kom het overal tegen. Zelfs op dit forum!Heb jij dit meegemaakt dat je op een vakantiepark zat en volledig werd weggekeken werd? En is dat representatief voor je veroordelingen?
En als je als refo-buitenbeentje maar een paar keer scheef wordt aangekeken, genegeerd of wordt aangesproken op je kleding.... dan heb ik het snel gehad!!! terwijl je wel in leer op 1 lijn ligt. Zo jammer.
Ik blijf me zelf niet constant herhalen!! Als je anders bent, merk en ervaar je het vanzelf. dan hoor je er niet bij en daarom ga ik mezelf echt geen pijn doen door er tussen te gaan zitten.
maar blijkbaar ben ik geen refo... misschien moeten we maar eens een topic openen met de vraag: wat is nou een echte refo! dan kan ik mezelf wel of niet bij de club scharen! En hoef ik me niet zo vaak te verdedigen of af te vragen of ik er wel bij hoor.
Ach ja... hoe belangrijk zijn mensen??? Nou ze kunnen je het leven goed zuur maken hoor en het kan je heel veel verdriet doen als je buiten de 'club' wordt gezet... zelf al eens meegemaakt???
Ja dat heb ik meegemaakt. Maar ik zoek de confrontatie niet elke keer op en ik geef er geen commentaar op. Ik heb er geen last van en ik zorg dat ik een ander niet tot last ben. Maar ik merk hier het afgeven op bepaalde mensen die even de stempel 'refo' op krijgen. Ik kom buiten de refo kliek en ik zie heel goed waar het fout gaat, maar ik ga niet afgeven op 'refo's en consorten'. En overal waar je komt of je nou op een evangelisch park een huisje hebt of op een vrijgemaakte camping staat. Overal zitten mensen die van 1 lap zijn afgescheurd en heel bepalend is daarin hoe jij jezelf daarin opstelt.Bloempje28 schreef:Moet je als refo gaan zitten in een vakantiepark of op het strand hier in Nederland. Ze kijken je aan of je gek bent.... (dus niet alleen refoparken gaan aan dat euvel mank). Zodra je een buitenbeentje bent (waar dan ook) dan is er commentaar (in woord of blik)...dan kijken de mensen zonder christelijke achtergrond je raar aan.... dat vind ik wel wat anders dan dat reformatorischen onderling elkaar al raar aan zitten te kijken... die horen elkaar te steunen en niet de lat te leggen!Veroordelingen??? Mij maakt het allemaal niet uit hoor, van mij mag iedereen zichzelf zijn. Alleen denken vele andere reformatorische mensen daar wel anders over. Of dat nu op de refoscholen/-parken/-kerken is... ik kom het overal tegen. Zelfs op dit forum!Heb jij dit meegemaakt dat je op een vakantiepark zat en volledig werd weggekeken werd? En is dat representatief voor je veroordelingen?
En als je als refo-buitenbeentje maar een paar keer scheef wordt aangekeken, genegeerd of wordt aangesproken op je kleding.... dan heb ik het snel gehad!!! terwijl je wel in leer op 1 lijn ligt. Zo jammer.
Ik blijf me zelf niet constant herhalen!! Als je anders bent, merk en ervaar je het vanzelf. dan hoor je er niet bij en daarom ga ik mezelf echt geen pijn doen door er tussen te gaan zitten.
maar blijkbaar ben ik geen refo... misschien moeten we maar eens een topic openen met de vraag: wat is nou een echte refo! dan kan ik mezelf wel of niet bij de club scharen! En hoef ik me niet zo vaak te verdedigen of af te vragen of ik er wel bij hoor.
Ach ja... hoe belangrijk zijn mensen??? Nou ze kunnen je het leven goed zuur maken hoor en het kan je heel veel verdriet doen als je buiten de 'club' wordt gezet... zelf al eens meegemaakt???
Daarnaast staan in de forumregels heel duidelijk wat er verwacht wordt van een poster hier en daar hoort ook bij het afgeven op anderen.
Ik kan melden dat wij nog niet hebben geboekt. Dat doen we nooit, altijd last minute.
Ik weet i.i.g waar we NIET heen gaan
Zo in het algemeen is vakantie geen heilig huisje meer, maar een wolkenkrabber. Het is heel normaal om meerdere malen per jaar op vakantie te gaan.
Ik moet er niet aan denken
Het alles regelen op het laatste moment, inpakken en wegrijden, pfffft
Oost west - THUIS BEST
Ik weet i.i.g waar we NIET heen gaan

Zo in het algemeen is vakantie geen heilig huisje meer, maar een wolkenkrabber. Het is heel normaal om meerdere malen per jaar op vakantie te gaan.
Ik moet er niet aan denken

Het alles regelen op het laatste moment, inpakken en wegrijden, pfffft

Oost west - THUIS BEST

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik snap heel het probleem van Bloempje28 niet. Zij wil iets niet. Nou, ok, dan ga je dat toch uit de weg. 10.000 andere vakantieparken, van atheïstisch tot vrolijk orthodox.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion schreef:
ik ook

Jij bent snel thuis.helma schreef:albion schreef:
ik ook
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Thuis is de koffie lekkerderhuisman schreef:Jij bent snel thuis.helma schreef:albion schreef:
ik ook

(heb gewoon een bakkie gedaan hoor, op de hucht.)
Beste mensen,
Naar aanleiding van sommige postings in dit topic, willen we u erop attenderen, dat ons beleid inhoudt, dat men (zeker posters van buiten de doelgroep) terughoudend is met aanvallen op de reformatorische leefwijze.
Zo'n drammerige wijze van kritiek wordt niet getolereerd.
Met vriendelijke groet,
Tiberius
Naar aanleiding van sommige postings in dit topic, willen we u erop attenderen, dat ons beleid inhoudt, dat men (zeker posters van buiten de doelgroep) terughoudend is met aanvallen op de reformatorische leefwijze.
Zo'n drammerige wijze van kritiek wordt niet getolereerd.
Met vriendelijke groet,
Tiberius
Misschien is het goed om de titel te wijzigen, het gaat hier alleen maar meer over refo-vakantieparken, niet over scholen.
Mister schreef:Misschien is het goed om de titel te wijzigen, het gaat hier alleen maar meer over refo-vakantieparken, niet over scholen.

Re: refo vakantieparken?/ scholen
Dus iedereen zegt elkaar gedagMister schreef:Hier (gelukkig) niet.Orchidee schreef:Dat is waar!Bert Mulder schreef:
niet groeten bij de kerk is een goed oud-hollandse gewoonte. Doen ze in NL bij de kerk ook niet....

Ik zit in een kleine gemeente, maar minstens de helft zegt geen boeh of bah, en kijkt je niet eens aan

Zal misschien ook wel aan mij/ons liggen hoor

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!