Refo vakantieparken

Kippetje

Re: refo vakantieparken?/ scholen

Bericht door Kippetje »

albion schreef:

Waar ik huiverig voor ben is de overlast die je kan hebben vanwege de muziek die er gedraaid wordt. Op een refo-camping lijkt het (en misschien ben ik wel helemaal verkeerd) mij in ieder geval wat rustiger toe gaan. Al hoewel wij wel eens een huis gehuurd hebben in een Landal vakantiepark en toen geen overlast gehad hebben van wie dan ook. Dat is ons toch wel goed bevallen. Vroeger en ik weet niet of dat nog zo is, bleven we veel vaker op het vakantiepark. Tegenwoordig gaan wij elke dag wel ergens naar toe. Als we terug kwamen ging zoonlief naar het zwembad, maar hij was toen wel wat jonger.
Er zijn ook genoeg 'niet-refo' campings waar rust is hoor, wij gaan dit jaar naar Zwitserland zijn daar 5 jr geleden ook geweest :super Heerlijk rustige camping, bij overlast op welke manier dan ook wordt je meteen van de camping afgegooid.....
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
albion

Bericht door albion »

Kippetje schreef:
albion schreef:

Waar ik huiverig voor ben is de overlast die je kan hebben vanwege de muziek die er gedraaid wordt. Op een refo-camping lijkt het (en misschien ben ik wel helemaal verkeerd) mij in ieder geval wat rustiger toe gaan. Al hoewel wij wel eens een huis gehuurd hebben in een Landal vakantiepark en toen geen overlast gehad hebben van wie dan ook. Dat is ons toch wel goed bevallen. Vroeger en ik weet niet of dat nog zo is, bleven we veel vaker op het vakantiepark. Tegenwoordig gaan wij elke dag wel ergens naar toe. Als we terug kwamen ging zoonlief naar het zwembad, maar hij was toen wel wat jonger.
Er zijn ook genoeg 'niet-refo' campings waar rust is hoor, wij gaan dit jaar naar Zwitserland zijn daar 5 jr geleden ook geweest :super Heerlijk rustige camping, bij overlast op welke manier dan ook wordt je meteen van de camping afgegooid.....
Dat geloof ik graag, maar is dat ook in Nederland het geval? Want daar vind je toch de meeste refocampings? Of zijn die er in het buitenland ook? Ik snap best wel dat je wel eens refos tegen het lijf loopt op een buitenlandse camping en dat je die mensen ook nog tegen kan komen bij een kerkdienst (die meestal door Nederlanders zijn georganiseerd). Hoewel...
Wij waren eens in Engeland en we hadden dan wel een huis gehuurd (dus niet op een camping of zo). We ontmoeten in de kerk andere Nederlanders (toevallig familie van mijn schoonzus), maar van groeten hadden ze nog nooit gehoord of ze vonden het zóó vervelend om andere Nederlanders tegen te komen (en dan nog vage bekenden) dat ze om die reden net deden of we niet bestonden....
Tja, verschil moet er zijn....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

albion schreef:Wij waren eens in Engeland en we hadden dan wel een huis gehuurd (dus niet op een camping of zo). We ontmoeten in de kerk andere Nederlanders (toevallig familie van mijn schoonzus), maar van groeten hadden ze nog nooit gehoord of ze vonden het zóó vervelend om andere Nederlanders tegen te komen (en dan nog vage bekenden) dat ze om die reden net deden of we niet bestonden....
niet groeten bij de kerk is een goed oud-hollandse gewoonte. Doen ze in NL bij de kerk ook niet....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion

Bericht door albion »

Bert Mulder schreef:
albion schreef:Wij waren eens in Engeland en we hadden dan wel een huis gehuurd (dus niet op een camping of zo). We ontmoeten in de kerk andere Nederlanders (toevallig familie van mijn schoonzus), maar van groeten hadden ze nog nooit gehoord of ze vonden het zóó vervelend om andere Nederlanders tegen te komen (en dan nog vage bekenden) dat ze om die reden net deden of we niet bestonden....
niet groeten bij de kerk is een goed oud-hollandse gewoonte. Doen ze in NL bij de kerk ook niet....
Zeg hoe lang is het geleden dat je in Nederland bent geweest? De tijden veranderen hoor.... Maar in Engeland is het de gewoonte dat je elkander groet, elkaar de hand geeft, elkaar uitnodigt voor suppertime bij de dominee en iedereen is blij dat ze eens vreemde gezichten in de kerk zien. Wat wil je ook, als er maar een handvol in de kerk zitten als het geen vakantietijd is....
Bert Mulder
Contacteer:

albion schreef:
Bert Mulder schreef:
Zeg hoe lang is het geleden dat je in Nederland bent geweest? De tijden veranderen hoor.... Maar in Engeland is het de gewoonte dat je elkander groet, elkaar de hand geeft, elkaar uitnodigt voor suppertime bij de dominee en iedereen is blij dat ze eens vreemde gezichten in de kerk zien. Wat wil je ook, als er maar een handvol in de kerk zitten als het geen vakantietijd is....
2007....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bloempje28

Re: Refo vakantieparken/scholen

Bericht door Bloempje28 »

Tiberius schreef:
Bloempje28 schreef:Flauw! Je snapt toch wel dat het gedrag een achtergrond heeft! dat gedrag wordt ook in de kerk gehanteerd en zeker ook op de desbetreffende vakantieparken. Alsof je niet begrijpt wat ik bedoel.
Nee, ik begrijp niet wat je bedoelt. Het komt op mij ook wat gezocht over.
Nogmaals: niemand is verplicht om naar zo'n park te gaan. Dus als het je ding niet is, kies je gewoon wat anders.
Maar ga het niet voor een ander zitten vergallen met allerlei gezeur.
Dank je! Dus mijn citaten worden weer als gezeur weg gezet! Lijkt me duidelijk waarom ik dit dus geschreven heb. Wij hebben niet de ervaringen met de parken zoals jij ze hebt en komen daar dus ook niet meer, puur omdat je er niet bij hoort als je gedragscode niet overeenkomt met het grote gros. Dat lijkt me toch geen goede zaak! En zoals jij reageert komt het mij over als: nou als je het dan niet prettig vind om anders gevonden te worden, dan blijf je toch weg! Terwijl het zo niet hoort te zijn! Heel typerend dit stukje van jou!
Bloempje28

Bert Mulder schreef:
Luther schreef:Jongens toch, deze hele discussie is wat vermoeiend...

Ja, er zijn refo's die zeer veroordelend zijn op basis van uiterlijke kenmerken van een ander.
En ja, die zitten ook weleens op refovakantieparken.
En nee, dat is niet overal zo.
En nee, niet alle refo's zijn zo.

Tip 1: Wees vooral jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Tip 2: Doe op vakantie niet opeens anders dan thuis, want dan heeft de ander terecht een punt.
Tip 3: Praat in het buitenland vooral met de lokale bevolking en de lokale christenen; dan valt dit hele topic in het niet!
Tip 4: als je dan perse op een refopark zitten wil, gedraag je dan ook als een refo, en draag geen bloot, lange broeken, enz enz.
Weer zoiets: als je refo bent zit je niet in badpak, draag je geen lange broek.... hoezo?? dan ben ik geen refo... dat is me mij deze wel duidelijk! Mag ik dan nog wel op dit forum posten?
Bloempje28

Wij hebben nog niet geboekt. We verwachten over 2 weken ons tweede kindje! Misschien nog een last minute... maar wel dicht bij huis!
Bert Mulder
Contacteer:

Bloempje28 schreef: Weer zoiets: als je refo bent zit je niet in badpak, draag je geen lange broek.... hoezo?? dan ben ik geen refo... dat is me mij deze wel duidelijk! Mag ik dan nog wel op dit forum posten?
tuurlijk wel...

van mij wel, in ieder geval...

maar je moet dan niet in een refopark gaan zitten en denken dat je geen commentaar krijgen zal, of het nu woorden of blikken zijn zullen....

:yahoo :nananere
albion

Bericht door albion »

Bert Mulder schreef:
Bloempje28 schreef: Weer zoiets: als je refo bent zit je niet in badpak, draag je geen lange broek.... hoezo?? dan ben ik geen refo... dat is me mij deze wel duidelijk! Mag ik dan nog wel op dit forum posten?
tuurlijk wel...

maar je moet dan niet in een refopark gaan zitten en denken dat je geen commentaar krijgen zal, of het nu woorden of blikken zijn zullen....

Moet je als refo gaan zitten in een vakantiepark of op het strand hier in Nederland. Ze kijken je aan of je gek bent.... (dus niet alleen refoparken gaan aan dat euvel mank). Zodra je een buitenbeentje bent (waar dan ook) dan is er commentaar (in woord of blik)...
Bloempje28

Bert Mulder schreef:
tuurlijk wel...

Precies.... maar of dat commentaar nu altijd zo christelijk is... daar gaat het mij om... vooral gericht op uiterlijkheden die in de bijbel niet terug te vinden zijn maar onderdeel zijn van de gedragscode. Dus wie bepaald nu wat de gedragscode is??? Veel wordt voorgeschreven, men neemt de mensen eigen verantwoording af. Daardoor wordt je ook raar aangekeken als je het wel anders doet.
Door deze reactie is het mij opnieuw weer duidelijk geworden dat het dus zo werkt!!
Bloempje28

albion schreef:
Bert Mulder schreef:
tuurlijk wel...

Moet je als refo gaan zitten in een vakantiepark of op het strand hier in Nederland. Ze kijken je aan of je gek bent.... (dus niet alleen refoparken gaan aan dat euvel mank). Zodra je een buitenbeentje bent (waar dan ook) dan is er commentaar (in woord of blik)...
dan kijken de mensen zonder christelijke achtergrond je raar aan.... dat vind ik wel wat anders dan dat reformatorischen onderling elkaar al raar aan zitten te kijken... die horen elkaar te steunen en niet de lat te leggen!
Auto

Bericht door Auto »

Bloempje28 schreef:
albion schreef:
Bert Mulder schreef:
tuurlijk wel...

dan kijken de mensen zonder christelijke achtergrond je raar aan.... dat vind ik wel wat anders dan dat reformatorischen onderling elkaar al raar aan zitten te kijken... die horen elkaar te steunen en niet de lat te leggen!
Heb jij dit meegemaakt dat je op een vakantiepark zat en volledig werd weggekeken werd? En is dat representatief voor je veroordelingen?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Bert Mulder schreef:

Dat is waar!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion

Bericht door albion »

Bloempje28 schreef:
albion schreef:
Bert Mulder schreef:
tuurlijk wel...

Dat komt omdat de mens al vanaf het begin hoogmoedig is. De een voelt zich beter dan de ander. En sommigen zijn hoogmoedig op hun nederigheid en dat vind ik nog veel kwalijker.

Mijn man heeft nooit last van andere mensen of hij nu op een refopark zit of op een gewone camping, hij blijft gewoon zichzelf. Hij maakt hier een praatje en daar een praatje en heeft helemaal niet in de gaten of de mensen dat nu wel of niet prettig vinden (misschien ben ik veel gevoeliger voor zulke dingen). Het is wel een feit dat hij altijd aansluiting heeft. Altijd wel contact hebt en zoonlief is uit hetzelfde hout gesneden. Ik vind het zelf een 'ramp' omdat, en dat is gewoon het hele eiereten. ik erg verlegen ben. Ik kan dan moeilijk uit mijn woorden komen, weet niet wat te zeggen, zwijg ook meestal en kom daardoor wat hautain over. Mijn vriendin had dat nog veel meer dan ik, als ze over het schoolplein liep b.v. dan trok ze een gezicht van wie doet me wat en daardoor leek het net of ze heel hoogmoedig was, terwijl ze het bijna bestierf van verlegenheid... Een kat in het nauw maakt rare sprongen.... (tsjonge wat ben ik bezig met spreekwoorden waar de kat in voorkomt...). :)
Plaats reactie