10000 banen weg bij Defensie

Rambam

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Rambam »

huisman schreef: Ik merk ook weinig bewogenheid (naasteliefde) met de militairen die na meerdere uitzendingen in oorlogsgebieden nu bedankt worden voor de moeite.
Je kunt bewogen zijn met mensen die hun baan dreigen te verliezen. Dat mensen zijn uitgezonden als militair betekent niet dat je dan extra of juist bewogen dient te zijn.
edward

Bericht door edward »

jvdg schreef:
Rambam schreef:
jvdg schreef:Ik ben nieuwsgierig naar Rambans ervaringen met het verkrijgen van visa.
Zeer negatief, omdat het vaak lang duurt en er sprake van willekeur lijkt te zijn.

Maar het verkrijgen van een visum heeft niets te maken met de weelde die jij gemeend hebt te constateren op ambassades van Nederland in het buitenland. En in hoeverre kun je de weelde beoordelen op grond van een bezoekje aan een ambassade ter gelegenheid van het aanvragen van een visum. Volgens mij niet echt.
Tsja, ik heb het echt ervaren, en kan niet anders rapporteren.
Maar, moet ik toevoegen, het ging over een gang van NL naar de Sowjets.
Maar daarvoor moet men dan toch naar de USSR ambassade, ipv naar de Nederlandse?
Mensen uit landen van buiten de EU komen de EU tegenwoordig moeilijker in, dan destijds de USSR.
Trouwen met iemand van buiten de EU MAG alleen nog wanneer de betreffende Nederlander ruimschoots boven het minimum loon verdient, en het nieuwste voorstel is dat iemand alleen nog maar nederlander MAG worden, (naturaliseren) wanneer hij of zij ook 125 % verdient van het minimum loon.
Economische apartheid zeg maar.
Over mensenrechten gesproken.
Vandaar dat ik NIET trots ben op een schijnchristelijk land als het onze, de enige moraal is nog geld, naastenliefde is verkild.
huisman

Bericht door huisman »

Willem schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:Ik juich de bezuinigingen toe, want dit noodzaakt de EU om één gezamenlijke Europese Defensie op te tuigen, en dat is sowieso kostenbesparend.
Dit is wel erg tegen de SGP doctrine...één europese defensie, ons luchtruim laten verdedigen door de fransen...no way

Luthertje Luthertje je valt mij tegen.

Ik merk ook weinig bewogenheid (naasteliefde) met de militairen die na meerdere uitzendingen in oorlogsgebieden nu bedankt worden voor de moeite. :garde
Ik vind in deze idd onze SGP voorman idd eerder loyaal aan zijn gedane dienstplicht dan realistisch. (In de bescherming van de boeren zie je b.v. ook de SGP daar een grote achterban heeft waardoor zakelijke argumenten ook daar niet altijd de doorslag geven)
En de - nogal misplaatste - suggestie dat bezuinigen op defensie getuigt van weinig naastenliefde laat ik maar voor wat het is. Dit soort emotioneel geargumenteer bewijst m.i. enkel dat er weinig echte argumenten zijn om de bezuinigingen af te keuren.
Ik suggereer helemaal niet dat bezuinigingen op defensie van weinig naasteliefde getuigd, wel dat de reactie op dit forum wat zich reformatorisch noemt nogal kil is tegenover mensen die volkomen buiten hun schuld hun baan dreigen te verliezen.
Die kilheid vind ik idd typerend en verbaasd mij nauwelijks.....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Ik juich de bezuinigingen toe, want dit noodzaakt de EU om één gezamenlijke Europese Defensie op te tuigen, en dat is sowieso kostenbesparend.
Dit is wel erg tegen de SGP doctrine...één europese defensie, ons luchtruim laten verdedigen door de fransen...no way

Ik merk ook weinig bewogenheid (naasteliefde) met de militairen die na meerdere uitzendingen in oorlogsgebieden nu bedankt worden voor de moeite. :garde

Voor de liefhebbers, onze briefing begon met een videoboodschap van minister Hillen. (zie link )

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... ngen_video
Vriend huisman,

Als er bezuinigd moet worden, dan is dat nooit leuk. Als er gedwongen ontslagen vallen is dat enorm pijnlijk.
Maar als dát de maatstaf is, waarlangs elk bezuinigingsplan gelegd zou moeten worden, dan komt er van bezuinigen helemaal niets terecht.

Eerst even spiegelen: Jij wilt graag de JSF aankopen. Stel dat we helemaal zouden stoppen met de JSF, nu direct, hoeveel banen van die 6000 zouden er bij Defensie dan nu behouden kunnen worden.
Kortom: elke keuze heeft een pijnlijke consequentie, en één Europees leger heeft nog altijd meer voor- dan nadelen. Juist het feit dat het in het EU-deel van Europa oorlogloos is gebleven juist door het bestaan van de EU moet ons ook wel wat zeggen en onze euroscepcis eens tegen het licht van het realisme houden.
(Overbodig om te zeggen dat ik het met de SGP-standpunten over Europa geheel oneens ben..... al jaren overigens...... Ik ben een overtuigd Europeaan.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:

Voor de liefhebbers, onze briefing begon met een videoboodschap van minister Hillen. (zie link )

http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... ngen_video
Vriend huisman,

Als er bezuinigd moet worden, dan is dat nooit leuk. Als er gedwongen ontslagen vallen is dat enorm pijnlijk.
Maar als dát de maatstaf is, waarlangs elk bezuinigingsplan gelegd zou moeten worden, dan komt er van bezuinigen helemaal niets terecht.

Eerst even spiegelen: Jij wilt graag de JSF aankopen. Stel dat we helemaal zouden stoppen met de JSF, nu direct, hoeveel banen van die 6000 zouden er bij Defensie dan nu behouden kunnen worden.
Kortom: elke keuze heeft een pijnlijke consequentie, en één Europees leger heeft nog altijd meer voor- dan nadelen. Juist het feit dat het in het EU-deel van Europa oorlogloos is gebleven juist door het bestaan van de EU moet ons ook wel wat zeggen en onze euroscepcis eens tegen het licht van het realisme houden.
(Overbodig om te zeggen dat ik het met de SGP-standpunten over Europa geheel oneens ben..... al jaren overigens...... Ik ben een overtuigd Europeaan.)
Als wij nu besluiten de JSF niet te kopen draagt dat niets bij aan de bezuinigingen van nu, pas vanaf 2017 is de JSF gebudgetteerd. Voor de Klu is de JSF van levensbelang (letterlijk) als je in een vijandig luchtruim wil overleven heb je het beste toestel nodig.
Mijn punt is deze: Een kabinet zonder de PVV had nooit zo draconisch op defensie bezuinigd, als er bezuinigd werd op de punten die alle economen verstandig vinden was het ook helemaal niet nodig. Er is onder alle economen consensus over waar Nederland op moet bezuinigen 1.Hypotheekrenteaftrek moet zo vlug mogelijk verdwijnen 2. AOW naar 67 ook zo vlug mogelijk. Maar dit wordt geblokkeerd door Wilders en kornuiten.
Lees maar wat mijn partij (SGP) er van vind

http://www.refdag.nl/opinie/opinie/cris ... n_1_544958
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Idd, beginnen met de idiotie van beperken/afschaffen hypotheekrente-aftrek.
Dat levert serieus geld op.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:Ik suggereer helemaal niet dat bezuinigingen op defensie van weinig naasteliefde getuigd, wel dat de reactie op dit forum wat zich reformatorisch noemt nogal kil is tegenover mensen die volkomen buiten hun schuld hun baan dreigen te verliezen.
Wil je nu een gesprek over de terechtheid van de bezuiniging of wil je een pastoraal gesprek over de nood van de militairen? :jongle
Natuurlijk heb ik met die militairen te doen. Maar dat kan ten diepste niet mijn standpunt bepalen.
huisman

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:Ik suggereer helemaal niet dat bezuinigingen op defensie van weinig naasteliefde getuigd, wel dat de reactie op dit forum wat zich reformatorisch noemt nogal kil is tegenover mensen die volkomen buiten hun schuld hun baan dreigen te verliezen.
Wil je nu een gesprek over de terechtheid van de bezuiniging of wil je een pastoraal gesprek over de nood van de militairen? :jongle
Natuurlijk heb ik met die militairen te doen. Maar dat kan ten diepste niet mijn standpunt bepalen.
Ik wil een pastoraal gesprek...wanneer heb je tijd :langue
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:
Ik wil een pastoraal gesprek...wanneer heb je tijd :langue
Ik kom vandaag wel even langs, moet toch in die stad van jullie zijn ;)
Enne huisman... ik ben het wel een beetje met je eens, heb een broertje gehad bij de vloot! Is nu trouwens overgestapt op de politie.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Willem

Bericht door Willem »

1. Op de voorpagina van het RD vandaag een artikel van iemand die ook in onzekerheid verkeerd. Maar wel heel wat realistischer - lees: objectiever is in zijn beoordeling.
2. Een opmerking als: "Voor de Klu is de JSF van levensbelang (letterlijk) als je in een vijandig luchtruim wil overleven heb je het beste toestel nodig." doet me eveneens de haren te berge rijzen. Dat men een kosten/baten analyse doet en uitrekent welke risico's men aanvaardbaar acht tegen welke prijs is logisch. Daarop baseert men beslissingen. Feitelijk zeg je hier dat de Franse Luchtmacht niet zal overleven met z'n Mirage's. Als de keuze voor de JSF op dit soort onzinnigheden is gebaseerd - en ik zal wel e.e.a. uitzoeken - ben ik vanaf vandaag tegen de aanschaf van dit toestel. Bedankt voor dit inkijkje in de defensie lobby en de daar gebruikte argumenten.
3. Men kan iedereen van alles verwijten. o.a. dat eerst de hypotheekrente aftrek afgeschaft moet worden en de AOW leeftijd verhoogd moet worden. Dat klopt helemaal en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Tegelijkertijd hebben we te maken met een regering die moet bezuinigen en moet roeien met de riemen die het heeft. En voor voornoemde aanpassingen is nu eenmaal geen meerderheid. Dat is een feit. Dat men dan toch een poging doet de financieen op orde te krijgen i.p.v. helemaal niets doen en de schuld aan b.v. de PVV geven is te prijzen.
Laatst gewijzigd door Willem op 09 apr 2011, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem

Bericht door Willem »

JolandaOudshoorn schreef:Enne huisman... ik ben het wel een beetje met je eens, heb een broertje gehad bij de vloot! Is nu trouwens overgestapt op de politie.
Dat is ook een een geweldig argument!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Willem schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Enne huisman... ik ben het wel een beetje met je eens, heb een broertje gehad bij de vloot! Is nu trouwens overgestapt op de politie.
ja he :) :garde
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

JolandaOudshoorn schreef:
Willem schreef:
ja he :) :garde
Is dat je broertje?
huisman

Bericht door huisman »

Willem schreef:
1. Op de voorpagina van het RD vandaag een artikel van iemand die ook in onzekerheid verkeerd. Maar wel heel wat realistischer - lees: objectiever is in zijn beoordeling.
2. Een opmerking als: "Voor de Klu is de JSF van levensbelang (letterlijk) als je in een vijandig luchtruim wil overleven heb je het beste toestel nodig." doet me eveneens de haren te berge rijzen. Dat men een kosten/baten analyse doet en uitrekent welke risico's men aanvaardbaar acht tegen welke prijs is logisch. Daarop baseert men beslissingen. Feitelijk zeg je hier dat de Franse Luchtmacht niet zal overleven met z'n Mirage's. Als de keuze voor de JSF op dit soort onzinnigheden is gebaseerd - en ik zal wel e.e.a. uitzoeken - ben ik vanaf vandaag tegen de aanschaf van dit toestel. Bedankt voor dit inkijkje in de defensie lobby en de daar gebruikte argumenten.
3. Men kan iedereen van alles verwijten. o.a. dat eerst de hypotheekrente aftrek afgeschaft moet worden en de AOW leeftijd verhoogd moet worden. Dat klopt helemaal en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Tegelijkertijd hebben we te maken met een regering die moet bezuinigen en moet roeien met de riemen die het heeft. En voor voornoemde aanpassingen is nu eenmaal geen meerderheid. Dat is een feit. Dat men dan toch een poging doet de financieen op orde te krijgen i.p.v. helemaal niets doen en de schuld aan b.v. de PVV geven is te prijzen.
De beste stuurlui staan aan wal (dit spreekwoord kwam zo maar spontaan in mij op) Laat de luchtmacht zijn vliegtuigen kopen en doe jij waar jij goed in bent. (Ik zal doorgeven dat Willem vanaf vandaag tegen de JSF is, hoop dat wij bij de luchtmacht deze nieuwe tegenslag kunnen dragen :OO3 )
Willem

Bericht door Willem »

huisman schreef:
Willem schreef:
De beste stuurlui staan aan wal (dit spreekwoord kwam zo maar spontaan in mij op) Laat de luchtmacht zijn vliegtuigen kopen en doe jij waar jij goed in bent. (Ik zal doorgeven dat Willem vanaf vandaag tegen de JSF is, hoop dat wij bij de luchtmacht deze nieuwe tegenslag kunnen dragen :OO3 )
Ik ben idd bang dat het doek voor de JSF ook wel gevallen is ja.
Plaats reactie