Misschien heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt. Maar zie het in elk geval niet los van mijn opmerking dat onze wandel in de hemelen is. Kijk, het gaat mij niet om het praten op zichzelf (sommigen praten veel, anderen heel weinig). Maar waar gaan onze verlangens naar uit? Het is voor mij onbegrijpelijk dat een naast familielid dat niet zou weten.memento schreef:De vraag is dan wel: Wáár wordt over gepraat. Over Christus en Zijn rijkdom, of over "hoe het allemaal gegaan is"?eilander schreef:Het is niet goed als wij zoveel met elkaar praten over die korte periode dat we hier op aarde zijn, en nooit of weinig praten over onze eeuwige bestemming. Want dat vind ik toch wel de schrijnende werkelijkheid achter deze vraag van Helma. Hierdoor blijven we met zoveel vragen achter als iemand overlijdt.
Overigens zie ik niet een tegenstelling in jouw vraag. Ik snap je punt wel, maar als iemand kan spreken over "hoe het allemaal gegaan is" zónder iets te zeggen over de rijkdom van Christus, dan gaat het (laat ik het eens scherp zeggen) nergens over.