Dit is inderdaad een erg waardevol boek!caprice schreef:'Portret van een Godvrezende' van Thomas Watson.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Ja, en hetdennis schreef:Dit is inderdaad een erg waardevol boek!caprice schreef:'Portret van een Godvrezende' van Thomas Watson.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
De verklaring van / commentaar op het boek Marcus, door prof. J. van Bruggen (CNT-serie).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Barmhartigheid
ja, ja... zeker gezien hoe je vrouwlief het las... het leest zeker als een romannetje, ik had het zo uit! Als ik de smaak in deze boeken te pakken heb kunnen romannetjes mij ook gestolen worden...caprice schreef:Ja, en hetdennis schreef:Dit is inderdaad een erg waardevol boek!caprice schreef:'Portret van een Godvrezende' van Thomas Watson.als een romannetje (hoewel ik dat eigenlijk niet weten kan omdat ik die nooit lees).
Ik vond het een 'beschamend mooi' boek.
Beschamend: Omdat het spreekt over de vrucht oftewel Godsvrucht dus de geur die een kind van de Heere verspreid. Dit gaat veel dieper dan de veelal uitwendige reformatorische vrucht.
Mooi: Omdat het opwekt om als een geestelijke 'onvruchtbare' naar Hem te gaan die zowel 'wasdom' kan geven als 'vrucht'. En als ik het van Hem ontvang is het onweerstaanbaar oftewel dan is Het er!!!
- J.C. Philpot
R.T. Kendall - In persuit of His glory, My 25 Years at Westminster Chapel
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Op mijn trouwverbond, Over het genadeverbond en de doop door Ds A. Schot uitgever Lectori Salutem
Hfst 1 Over de twee en drieverbondenleer en de relatie tussen verbond en verkiezing.
Hfst 2 Over de betekenis van de doop
Hfst 3 Over de inlijving in het genadeverbond en de verzekering daarvan.
Ik lees het maar ben het er vaak verschrikkelijk mee oneens. Toch geloof ik wel dat Ds Schot probeert recht te doen aan het drieverbondenstandpunt. Hij is ook mild tegen de behoudende CGK predikanten . ( Zegt trouwens uit preken en publicaties van HHK predikanten op te merken dat zij ook drieverbonden aanhangen. )
Hfst 1 Over de twee en drieverbondenleer en de relatie tussen verbond en verkiezing.
Ik lees het maar ben het er vaak verschrikkelijk mee oneens. Toch geloof ik wel dat Ds Schot probeert recht te doen aan het drieverbondenstandpunt. Hij is ook mild tegen de behoudende CGK predikanten . ( Zegt trouwens uit preken en publicaties van HHK predikanten op te merken dat zij ook drieverbonden aanhangen. )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Is het nu echt nodig om te blijven kibbelen over de al dan twee of drie verbondenleer?huisman schreef:Op mijn trouwverbond, Over het genadeverbond en de doop door Ds A. Schot uitgever Lectori Salutem
Mij, als HHK'er, lust het niet om de preken die ik beluister of lees tot op het bot te analyseren welke dogmatiek er wordt gehanteerd.
Het Evangelie is te rijk om onderworpen te zijn aan dit strijdpunt.
We moeten elkaar m.i. hier vrij in laten.
Het leerstuk an sich is geen drempel of voorwaarde om christen te zijn in de juiste zin des woords.
En staat zeker de bekering niet in de weg.
Maar wel als we deze strijd blijven voeren.
Mooi posting, sta ik helemaal achter.jvdg schreef:Is het nu echt nodig om te blijven kibbelen over de al dan twee of drie verbondenleer?huisman schreef:Op mijn trouwverbond, Over het genadeverbond en de doop door Ds A. Schot uitgever Lectori Salutem
Mij, als HHK'er, lust het niet om de preken die ik beluister of lees tot op het bot te analyseren welke dogmatiek er wordt gehanteerd.
Het Evangelie is te rijk om onderworpen te zijn aan dit strijdpunt.
We moeten elkaar m.i. hier vrij in laten.
Het leerstuk an sich is geen drempel of voorwaarde om christen te zijn in de juiste zin des woords.
En staat zeker de bekering niet in de weg.
Maar wel als we deze strijd blijven voeren.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Sorry, deze stond dubbel.
Laatst gewijzigd door Lourens op 15 apr 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mensen, iemand geeft aan een boek te lezen en wat hij in dat boek leest. En vervolgens komen er 2 postings op de eerste posting. Welke(n) van deze 3 is off-topic?????
Gaarne ontopic blijven!
Gaarne ontopic blijven!
K. van der Zwaag, Augustinus. De kerkvader van het westen (editie 1993)
Van Schepping tot Koninkrijk.Teksten uit het theologisch oeuvre (1947-1970) van A.A. van Ruler
Van Schepping tot Koninkrijk.Teksten uit het theologisch oeuvre (1947-1970) van A.A. van Ruler
- jakobmarin
Wat een prachtige, bevindelijke teksten rondom de gelijkenis en dit schilderij. Aanrader!!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- J.C. Philpot
Wel een bijzonder hokje had die man: een blijkbaar bevindelijke universalist, die van zen-boedhisme hield.jakobmarin schreef:Wat een prachtige, bevindelijke teksten rondom de gelijkenis en dit schilderij. Aanrader!!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik vertel hier niet meer wat voor boeken ik aan het lezen ben 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
dat houdt mij tegen het boek te lezen.J.C. Philpot schreef:Wel een bijzonder hokje had die man: een blijkbaar bevindelijke universalist, die van zen-boedhisme hield.jakobmarin schreef:Wat een prachtige, bevindelijke teksten rondom de gelijkenis en dit schilderij. Aanrader!!
Ik ben er ooit in begonnen; maar het 'klikte' niet
Vond het eerder mystiek dan bevindelijk.