Reformatorisch Platform Jeugdwerk

Plaats reactie
jvdg

Reformatorisch Platform Jeugdwerk

Bericht door jvdg »

Oprichting platform refo-jongerenorganisaties

DI 05 apr 2011
Drie reformatorische jongerenorganisaties willen in de toekomst samenwerken inhet Reformatorische Platform Jeugdwerk (RPJ). Door samenwerking zou winst tebehalen zijn op het gebied van bezinnings- en beleidsniveau.

De drie organisaties die willen samenwerken zijn de Jeugdbond GereformeerdeGemeenten (JBGG), Landelijk Contact Jeugdwerk Christelijke Gereformeerde Kerken(LCJ) en de Hersteld Hervormde Jongeren Organisatie (HHJO).

De JBGG schrijft over de samenwerking in haar gisteren verschenen jaarverslag.'Elkekerkelijke jongerenorganisatie heeft (behoefte aan) een eigen beleid, stijl enachterban. Maar er zijn diverse overlegsituaties – vaak op bezinnings- en beleidsniveau – waarbij dit geen rolspeelt', zo is te lezen in het verslag.

Al in 2011 moet de formele oprichting van het RPJeen feit zijn.

Bron: IKON

Lijkt me een goed initiatief.
Toenadering zoeken is toe te juichen.
Ben benieuwd tot hoever de samenwerking zal strekken.
-DIA-

Re: Reformatorisch Platform Jeugdwerk

Bericht door -DIA- »

jvdg schreef:Oprichting platform refo-jongerenorganisaties

DI 05 apr 2011
Drie reformatorische jongerenorganisaties willen in de toekomst samenwerken inhet Reformatorische Platform Jeugdwerk (RPJ). Door samenwerking zou winst tebehalen zijn op het gebied van bezinnings- en beleidsniveau.

De drie organisaties die willen samenwerken zijn de Jeugdbond GereformeerdeGemeenten (JBGG), Landelijk Contact Jeugdwerk Christelijke Gereformeerde Kerken(LCJ) en de Hersteld Hervormde Jongeren Organisatie (HHJO).

De JBGG schrijft over de samenwerking in haar gisteren verschenen jaarverslag.'Elkekerkelijke jongerenorganisatie heeft (behoefte aan) een eigen beleid, stijl enachterban. Maar er zijn diverse overlegsituaties – vaak op bezinnings- en beleidsniveau – waarbij dit geen rolspeelt', zo is te lezen in het verslag.

Al in 2011 moet de formele oprichting van het RPJeen feit zijn.

Bron: IKON

Lijkt me een goed initiatief.
Toenadering zoeken is toe te juichen.
Ben benieuwd tot hoever de samenwerking zal strekken.
Het zou een goed initiatief kunnen zijn, mits men wel goed op let dat men niet naar één bepaalde kant gaat overhellen. En dat is juist onder jongerenorganisaties mijns inziens een gevaar.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Hef de jongerenorganisaties dan maar op.
Moet jij eens opletten hoe snel de boel dán gaat hellen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

-DIA- schreef:Het zou een goed initiatief kunnen zijn, mits men wel goed op let dat men niet naar één bepaalde kant gaat overhellen. En dat is juist onder jongerenorganisaties mijns inziens een gevaar.
-DIA-, ik vind je insteek niet positief.
Vooraf een waardeoordeel uitspreken past ons niet.

Er wordt vaak gebeden of de Heere diegenen die bij elkaar horen maar bij elkaar mag brengen.
Dan past het niet om initiatieven die daartoe worden genomen negatief te benaderen.
Ik weet heus wel dat dit Gods Werk is, maar wij zijn allen volledig verantwoordelijk, en dienen daarvoor te ijveren.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ DIA: als het nu overhelt in de richting van de GG, is het toch niet zo'n probleem? :hum
-DIA-

Bericht door -DIA- »

jvdg schreef:
-DIA- schreef:Het zou een goed initiatief kunnen zijn, mits men wel goed op let dat men niet naar één bepaalde kant gaat overhellen. En dat is juist onder jongerenorganisaties mijns inziens een gevaar.

Er wordt vaak gebeden of de Heere diegenen die bij elkaar horen maar bij elkaar mag brengen.
Dan past het niet om initiatieven die daartoe worden genomen negatief te benaderen.
Ik weet heus wel dat dit Gods Werk is, maar wij zijn allen volledig verantwoordelijk, en dienen daarvoor te ijveren.
Het streven is zeker goed, en dat keur ik zeker ook niet af. Maar de praktijk leert dat de verschuivingen wel het meest bij de jongerenorganisaties beginnen.
Deze ontwikkeling is in de loop van de 20e eeuw duidelijk en goed na te trekken. Voor wie daaraan twijfelt adviseer ik Digibron eens te raadplegen.

Verder, dit zijn de blote feiten. Maar, zoals ik al zei, het streven is zeker niet verkeerd. Daarvan ben ik ook wel overtuigd.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 05 apr 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
jvdg schreef:

Het streven is zeker goed, en dat keur ik zeker ook niet af. Maar de praktijk leert dat de verschuivingen wel het meest bij de jongerenorganisaties beginnen.
Deze ontwikkeling is in de loop van de 20e eeuw goet na te trekken.

Verder, dit zijn de blote feiten. Maar, zoals ik al zei, het streven is zeker niet verkeerd. Daarvan ben ik ook wel overtuigd.
zo vreselijk lang zijn er toch nog geen jongerenorganisaties? Een jaar of veertig?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
jvdg schreef:

Deze ontwikkeling is in de loop van de 20e eeuw goet na te trekken.

zo vreselijk lang zijn er toch nog geen jongerenorganisaties? Een jaar of veertig?
De JBGG kwam in 1948 met het blad Daniël. De bond bestond al langer, maar het juiste jaartal weet ik zo niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:De JBGG kwam in 1948 met het blad Daniël. De bond bestond al langer, maar het juiste jaartal weet ik zo niet.
1931.
Plaats reactie