helma schreef:sterkte Droelie!! Van harte gecondoleerd!
Hoe is je stemming op dit moment?
- MarthaMartha
Re: Hoe is je stemming op dit moment?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heel veel sterkte toegewenst Droelie!Droelie schreef:Verdrietig.. Gisteren heb ik op 1 dag 2 dierbare personen moeten verliezen. Mijn oma van 86 en mijn oude buurvrouw van 86 waar ik 20 jaar naast heb gewoond en als een oma voor me was..
Helaas kan ik door dit dubbele sterfgeval de begrafenis van de buurvrouw niet bijwonen..
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het eerste wat je zegt is niet helemaal juist. Penicilline is een soort antibiotica. Net als de verhouding peer/fruit. Als je dus hebt gezegd allergisch te zijn voor penicilline, heeft de arts precies gedaan wat hij moest doen, namelijk een ander soort antibiotica voorschrijven.Mariavt schreef:peniciline is anders dan antibiotica, dus het was een ander middel, want ik heb wél gezegd dat ik niet tegen peniciline kan.
In het vervolg moet je dan zeggen dat je allergisch bent voor antibiotica, en dan moet je eigenlijk alle soorten waar je niet tegen kan opschrijven. Vaak is dit trouwens wel een bepaalde groep.
Schimmel gaat niet vaak zelf over. Kruidvat of huisarts om dactarin mondgel vragen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik heb ooit eens een antibiotica gehad die ik niet zo secuur in nam (er zat dus geen 6 uur tussen) en heb toen ook een schimmelinfectie op gelopen toen ik dat vertelde bij een volgende keer kuur vertelde de huisarts dat ik er een soort van regelmaat in moet hebben. Dat heb ik toen gedaan en nergens last meer van gehad.
Sommige mensen krijgen idd een soort van allergische reactie (maar dat hebben ze bij meerdere medicijnen).
Sommige mensen krijgen idd een soort van allergische reactie (maar dat hebben ze bij meerdere medicijnen).
ik heb nu nistatine labaz, brandt erg op mijn tong maar helpt wel, dus afwachten maar weer....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Het al dan niet secuur innemen van a.b. heeft niet zoveel met het ontstaan van een schimmeltje te maken. a.b. doodt veel bacterien, zodat het natuurlijk evenwicht weg is.Lassie schreef:Ik heb ooit eens een antibiotica gehad die ik niet zo secuur in nam (er zat dus geen 6 uur tussen) en heb toen ook een schimmelinfectie op gelopen toen ik dat vertelde bij een volgende keer kuur vertelde de huisarts dat ik er een soort van regelmaat in moet hebben. Dat heb ik toen gedaan en nergens last meer van gehad.
Bij een echte allergie voor een a.b. mag je hem beslist niet meer hebben ! De allergie kan nl ernstige vormen aan gaan nemen.
Soms wordt een a.b. in het ziekenhuis toch gegeven (per infuus) als een ander middel niet inzetbaar is. Dan wordt er vooraf met een anti-allergiemiddel gestart en gedurende de kuur gegeven. De verschijnselen zijn er dan wel, maar in mildere vorm. Maar dat mag dus alleen onder toezicht.
Als je niet zo vaak a.b. nodig hebt, schrijft de dokter een zgn "eerste keuze" middel uit, met breed spectrumwerking. Omdat niet altijd duidelijk welke beestjes er bestreden moeten worden. In feite schiet je met een kanon op een mug dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Volgens de assistente van de kaakchirurg is het niet zozeer een allergisch zijn voor dat middel, maar een bijwerking
Bij de vorige ab stond dat er zelden een schimmelinfectie ontstaat als bij werking maar als je erg weinig weerstand hebt dan gaat het lekker groeien en krijg je dus zulk soort dingen.
Vroeger kon ik altijd overal tegen, tegenwoordig niet meer, dus ik onthou wat ik heb gehad, en waar ik niet tegen kan, dus bijwerkingen bij heb. Meestal zijn dat de ab's waar aan het eind staat : "ciline"
'k Heb nu nystatine labaz
Bij de vorige ab stond dat er zelden een schimmelinfectie ontstaat als bij werking maar als je erg weinig weerstand hebt dan gaat het lekker groeien en krijg je dus zulk soort dingen.
Vroeger kon ik altijd overal tegen, tegenwoordig niet meer, dus ik onthou wat ik heb gehad, en waar ik niet tegen kan, dus bijwerkingen bij heb. Meestal zijn dat de ab's waar aan het eind staat : "ciline"
'k Heb nu nystatine labaz
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
-
Blij en dankbaar. Mijn werk gaat uitgebreid worden 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Ichtus schreef:Blij en dankbaar. Mijn werk gaat uitgebreid worden

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ongerust over hetgeen allemaal wordt neergetypt in het topic over de smalle en brede weg.
Hoewel niet geheel on-topic moest ik denken aan de column van Jan van Klinken in het RD:
http://www.refdag.nl/nieuws/tolerantie_ ... j_1_543640
Hoewel niet geheel on-topic moest ik denken aan de column van Jan van Klinken in het RD:
Mooi stukje!jvdg schreef:Ongerust over hetgeen allemaal wordt neergetypt in het topic over de smalle en brede weg.
goed, gezellig, fijn.
Het is hier zo gezellig.
Mn ouders kwamen eten en zusje en zwager, en Jean kwam binnen, tussen de slingers enz
Als dessert hadden we koffie met warme appeltaart met slagroom, die ik nog snel even gebakken heb einde van de middag.
Cadeaus op tafel! Enz enz, gewoon heerlijk
Het is hier zo gezellig.
Mn ouders kwamen eten en zusje en zwager, en Jean kwam binnen, tussen de slingers enz
Als dessert hadden we koffie met warme appeltaart met slagroom, die ik nog snel even gebakken heb einde van de middag.
Cadeaus op tafel! Enz enz, gewoon heerlijk

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bedroefd, er is weer rouw gekomen in onze familie. Nu is mijn oma nog de enige van haar broers en zussen over.
Lassie, gecondoleerd.Lassie schreef:Bedroefd, er is weer rouw gekomen in onze familie. Nu is mijn oma nog de enige van haar broers en zussen over.
Zo zie je weer dat vreugde en droefheid almaar doorelkaar heen gaat.
Je kondigde eerst een bruiloft aan, en nu een overlijdensbericht.
Sterkte!