Dat geloof ik ook. Maar wel door de verdrukking heen. Ik ben bang dat er van het huidige Israel weinig over zal blijven. Niet de jood zal het koninkrijk bouwen maar Jezus zelf. De huidige staat bestaat dankzij geweld, moeite, strijd en overleven. Dat is geen vervulling.jvdg schreef: Ik geloof vast dat er in Israël en dus het Jodendom een onwaarschijnlijke opleving gaat komen, hetwelk Jezus Christus alsnog zal aannemen en geloven, en dat op grond van het voorzegde door de profeten en apostelen.
Revolutie in Egypte..?
Re: Revolutie in Egypte..?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- MarthaMartha
Ik denk dat velen vol verwachting kijken naar wat nu gebeurt...
En of dit het moment is dat de beloften voor Israël (en de wereld) in vervulling zullen gaan.
Maar wat moeten we erover posten?
Laten we zien wat God doet en bidden vervulling!
En of dit het moment is dat de beloften voor Israël (en de wereld) in vervulling zullen gaan.
Maar wat moeten we erover posten?
Laten we zien wat God doet en bidden vervulling!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heb ik wat gemist, maar wat zijn de belangen van Nederland in Libie? Ze doen er alles voor om een paar Nederlanders er vandaan te halen, terwijl de britten er ook zaten met een legereenheid. Ze offeren zonder problemen een helicopter op. En nu staat Nederland vooraan om F16's in te zetten. (zou dat allemaal met Tam-oil te maken hebben?)
Ik denk dat de huidige staat bestaat dankzij God's hulp.Gian schreef:Dat geloof ik ook. Maar wel door de verdrukking heen. Ik ben bang dat er van het huidige Israel weinig over zal blijven. Niet de jood zal het koninkrijk bouwen maar Jezus zelf. De huidige staat bestaat dankzij geweld, moeite, strijd en overleven. Dat is geen vervulling.jvdg schreef: Ik geloof vast dat er in Israël en dus het Jodendom een onwaarschijnlijke opleving gaat komen, hetwelk Jezus Christus alsnog zal aannemen en geloven, en dat op grond van het voorzegde door de profeten en apostelen.
Er zijn daar sinds 1948 wonderen gebeurd, dit landje met zo weinig mensen had de strijd nooit aangekund, menselijkerwijs gesproken,
Ook nu de hele wereld Israel wil vertellen, wat zij moet doen in het land wat God hen destijds heeft gegeven, zal Hij ervoor zorgen, dat het niet gebeurt!!
Zo was ook de moord op pres Rabin een voorzorg, dat het land niet weggegeven zou worden, (want destijds was het bijna zover)
Zoals Jakob aan het einde van de nacht de worsteling won, zo zal God Zijn volk weer tot Zich nemen, na eeuwen van duisternis .
Zij zijn alleen haters van het evangelie om onzentwil, God zelf zal hun zonden wegnemen, naar de verkiezing en Zijn verbond met hen.
Sterker dan dit kan het toch eigenlijk niet gezegd worden.
O? Sinds wanneer?Auto schreef:En nu staat Nederland vooraan om F16's in te zetten.
Nederland is juist terughoudend in het sturen van F16's. Vele anderen waaronder Belgie stonden al klaar met dit aanbod, zonder dat er een officieel verzoek was.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik hoorde net zoiets op de radio dat F16's tot de mogelijkheden behoren. Maar er zijn er meer die vooraan staan begrijp ik inmiddels.Gian schreef:O? Sinds wanneer?Auto schreef:En nu staat Nederland vooraan om F16's in te zetten.
Nederland is juist terughoudend in het sturen van F16's. Vele anderen waaronder Belgie stonden al klaar met dit aanbod, zonder dat er een officieel verzoek was.
Ik denk dat het meer met Secret Services te maken heeft.Auto schreef:Heb ik wat gemist, maar wat zijn de belangen van Nederland in Libie? Ze doen er alles voor om een paar Nederlanders er vandaan te halen, terwijl de britten er ook zaten met een legereenheid. Ze offeren zonder problemen een helicopter op. En nu staat Nederland vooraan om F16's in te zetten. (zou dat allemaal met Tam-oil te maken hebben?)
Waarom zou het RD een foto van een sloopauto met een teleurgestelde klant op de voorpagina zetten?
Geeft het onderschrift geen hint richting de ontknoping?refo schreef:Waarom zou het RD een foto van een sloopauto met een teleurgestelde klant op de voorpagina zetten?
Frankrijk heeft zijn Mirages al boven Libie, Belgie stelt F16's en een mijnenveger ter beschikking. NL kan zijn piloten thuis houden ziet er naar uit.Auto schreef:Ik hoorde net zoiets op de radio dat F16's tot de mogelijkheden behoren. Maar er zijn er meer die vooraan staan begrijp ik inmiddels.Gian schreef:O? Sinds wanneer?Auto schreef:En nu staat Nederland vooraan om F16's in te zetten.
Maar wel opvallend is dat er 2 Nederlandse onderzeers in de middelandse zee zitten.
Een flauw misselijk makend "grapje".refo schreef:Waarom zou het RD een foto van een sloopauto met een teleurgestelde klant op de voorpagina zetten?
Gewoon goed kijken. Die auto staat daar al weken.
Olie, olie en nog eens olie.
Weet jij misschien of daar nog meer delfstoffen in de grond zitten?refo schreef:Gewoon goed kijken. Die auto staat daar al weken.
Voor ons is het zo goed als onmogelijk om een echt beeld te krijgen van de toestand in Libie. De verrassing zal groot zijn als de plaatsvervanger erger is dan Kadaffi.
Kijk naar Afghanistan, indertijd heeft het Westen ook de opstandelingen gesteund tegen de Russen. Daarna aangevallen. Wie is er beter van geworden? Niet de Afghaan.
Kijk naar Irak, was dat de hele miserie waard ? Eerst geholpen tegen de Ayatolla's van Iran. Daarna aangevallen. Wie is er beter van geworden? Niet de Irakees.
Politiek is nu eenmaal een vuil spel, op dat niveau en heeft meer te maken met geostrategische doeleinden dan met de situatie van plaatselijke bevolking.
Hoe kunnen wij zeker zijn dat de info uit Libie de juiste is?
Bestudeer de foto op de voorkant van het RD en vraag je af (zonder het onderschrift te lezen): wat zie ik hier als lezer?
Een kapotte auto met een meneer er in die het hoofd in de schoot legt.
Een auto ziet er na een beschieting of gevecht niet zo uit.
Kijk naar Afghanistan, indertijd heeft het Westen ook de opstandelingen gesteund tegen de Russen. Daarna aangevallen. Wie is er beter van geworden? Niet de Afghaan.
Kijk naar Irak, was dat de hele miserie waard ? Eerst geholpen tegen de Ayatolla's van Iran. Daarna aangevallen. Wie is er beter van geworden? Niet de Irakees.
Politiek is nu eenmaal een vuil spel, op dat niveau en heeft meer te maken met geostrategische doeleinden dan met de situatie van plaatselijke bevolking.
Hoe kunnen wij zeker zijn dat de info uit Libie de juiste is?
Bestudeer de foto op de voorkant van het RD en vraag je af (zonder het onderschrift te lezen): wat zie ik hier als lezer?
Een kapotte auto met een meneer er in die het hoofd in de schoot legt.
Een auto ziet er na een beschieting of gevecht niet zo uit.
Kan nog een poosje duren.
Elsevier'Khaddafi heeft miljarden dollars aan goud in voorraad'
dinsdag 22 maart 2011 13:06
Volgens de zakenkrant Financial Times zal Muammar Khaddafi weinig last ondervinden van de sancties die de internationale gemeenschap hem oplegt. De Libische leider beschikt over een enorme hoeveelheid goud, die miljarden dollars waard is.
Khaddafi beschikt over enorme hoeveelheden goud
Arabische storm
Al maanden zijn er hevige opstanden in de Arabische wereld. De laatst weken is het vooral raak in Jemen en Libië, waar Khaddafi van geen wijken weet. Lees er alles over op elsevier.nl
Naar het dossier
‘Khaddafi zit op een pot met goud,’ meldt de Financial Times dinsdag.
Honderden tonnen
Alleen al de centrale bank van Libië, die onder directe controle valt van Khaddafi, heeft 143,8 ton goud in voorraad. Althans, dat is de informatie waarover het Internationaal Monetair Fonds (IMF) beschikt. Het vermoeden bestaat dat het in werkelijkheid om vele tonnen meer gaat.
Deze voorraad goud, die tot de 25 grootste goudreserves ter wereld behoort, heeft een waarde van meer dan 6,5 miljard dollar. Dat is genoeg om een klein leger van huurlingen maanden of misschien wel jaren te betalen, aldus de krant.
Verhuisd
Veel centrale banken hebben hun goud in kluizen in bijvoorbeeld Zwitserland, New York of Londen gestald. Het Libische edelmetaal bevindt zich in Libië zelf, meldden bronnen die kennis hebben van de situatie in Libië, aan de Engelse krant.
Voor het geweld uitbrak, lag het goud opgeslagen in de centrale bank in Tripoli, maar de kans is groot dat Khaddafi de voorraad goedje heeft verhuisd naar het zuiden van het land, vanwaar hij het goud makkelijker kan verkopen aan het buitenland.
Veel landen hebben de afgelopen tijd de tegoeden van Khaddafi bevroren, maar met de hoeveelheid goud die hij nog bezit, lijkt dat niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat.
Door Robin van der Kloor