Natuurrampen

jvdg

Re: Natuurrampen

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
jvdg schreef:
Gian schreef:Er zijn zaken die profetisch veel meer gewicht in de schaal leggen dan natuurrampen of ziekten.
Wat bedoel je concreet, Gian?
Even grofweg; de ontwikkelingen in het MO, en dan met name Israel, de Filistijnen (Palestijnen) en de andere vijandige volken rondom. (Ps 83). Dit past precies in het eindtijdscenario van de Bijbel.
Niet de ongelovige Jood zal de belofte vervullen, maar Jezus zelf zal dat komen doen.
Oké, maar die rampen en ziekten behoren ook bij dat 'scenario'.
Maar, gelukkig is de mens die daar niet voor vreest, gelovende dat de wederkomst van de Koning van de Kerk, door al die tekenen nabij is.
Maar evenzeer geldt: Heden, zo gij Zijn stemme hoort, verhardt u niet, maar laat u leiden.
Mara

Bericht door Mara »

Ik heb er inmiddels indringende beelden van gezien. Het is verschrikkelijk. 1 van de ergste aardbevingen ooit !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Japan is wederom getroffen door een aardbeving, maar nu bij Nagano, de andere kant.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Japan is wederom getroffen door een aardbeving, maar nu bij Nagano, de andere kant.
Er zal er nog een volgen. Een zo grote als er van het begin der wereld niet geweest en daarna ook niet zijn zal. En dit zijn maar de beginselen als we ze aanmerken van wat nog te komen staat, naar de Schriften.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:Ik heb er inmiddels indringende beelden van gezien. Het is verschrikkelijk. 1 van de ergste aardbevingen ooit !
Het was toch een aardbeving en een tsunami tegelijk?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

jvdg schreef: Maar, gelukkig is de mens die daar niet voor vreest, gelovende dat de wederkomst van de Koning van de Kerk, door al die tekenen nabij is..
Deze fout maken heel veel mensen, ik hoor het vaak in de preek en ik lees het in kerkbladen maar de Heere Jezus wordt nergens in de Schrift 'Koning van de kerk' genoemd. Kijk maar in je concordantie.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:
Mara schreef:Ik heb er inmiddels indringende beelden van gezien. Het is verschrikkelijk. 1 van de ergste aardbevingen ooit !
Het was toch een aardbeving en een tsunami tegelijk?
tsunami als gevolg van aardbeving
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Toeschouwer schreef:
jvdg schreef: Maar, gelukkig is de mens die daar niet voor vreest, gelovende dat de wederkomst van de Koning van de Kerk, door al die tekenen nabij is..
Deze fout maken heel veel mensen, ik hoor het vaak in de preek en ik lees het in kerkbladen maar de Heere Jezus wordt nergens in de Schrift 'Koning van de kerk' genoemd. Kijk maar in je concordantie.
Maar waarom is het dan fout?
Ik hoor en lees veel zaken die niet in de bijbel staan, maar toch juist zijn.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Toeschouwer schreef:
Nee, maar Hij is wel 'verhoogd tot een Vorst en Zaligmaker'. Dat lijkt me net zoiets, toch?
Mara

Bericht door Mara »

De Japanners zijn prima voorbereid op een aardbeving. Gebouwen worden zo gemaakt, dat ze vaak gewoon blijven staan. Mensen oefenen steeds, ook de kinderen op school, wat te doen bij een aardbeving. Maar deze was zo zwaar en zo onverwacht. De vloedgolf bereikte het land binnen 10 minuten, te weinig tijd om weg te komen. En waar moet je heen ? Ik wou vluchten, maar kon nergens heen !
We kunnen ons overal op voorbereiden, maar als de Heere spreekt d.m.v. onstuitbare krachten in de natuur, is die voorbereiding kansloos. Het is voorlopig nog ver van ons bed :hum
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Toeschouwer schreef:
De tijd dat Hij als Koning zal regeren (letterlijk) komt dichterbij.....
Mara

Bericht door Mara »

Ik las van iemand die in Nw Zeeland woont, op een berg (gelukkig), ze kijkt uit op een haven, dat de haven volledig droog kwam te liggen en weer vol stroomde, weer droog, weer vol, droog, vol. Heel bizar. Er was voor vandaag weer een tsunamiwaarschuwing.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Aardbevingen zijn in Japan van alle tijden, en zijn verklaarbaar door de verschuivingen van de platen.
Doordat de druk zich opbouwt komen er aardbevingen, dus één keer in de zoveel jaar komt er een grote aardbeving en meerdere keren per jaar kleinere.
Er was gisteren een deskundige op tv die zij dat er in de bodem van Japan verschillende modderlagen zitten, die er gekomen zijn door eerdere tsunami's.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Toeschouwer schreef:
Wat een bizarre leugen.
De hele Bijbel staat om zo te zeggen vol dat Jezus de Koning van de Kerk is. Kijk alleen maar eens naar de teksten bij verwijzing g van de HC vraag 31 "Waarom is Hij Christus, dat is een Gezalfde, genaamd?"
refo

Bericht door refo »

Ik heb gekeken, maar het staat inderdaad nergens met zoveel woorden.

Hij is Koning der wereld of Koning van Israel. Maar de titel Koning van de kerk voert Hij niet.
Plaats reactie