Wat voor auto rijden wij?

Mara

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mara »

eilander schreef:Da's wel een hele scherpe actie van Suzuki. Wij rijden ook een Suzuki uit 1995 of zoiets. Als 2e auto, dus we rijden er erg weinig km's mee. Maar dat bevalt erg goed. Ook service van garage en prijzen daar vind ik best goed (merkdealer).
Ik heb ook al jaren een Suzuki,(ik heb nu de 4e) hij heeft me nog nooit laten staan. Maar ik geloof niet in dergelijke acties. Ze zijn echt sinterklaas niet. Een buurman van ons heeft het gedaan bij een ander merk, het geld voor 2 jaar vast gezet, trok daar dus rente van en toen het restant betaald. Toch zegt hij: ik zou het niet meer doen. Hij heeft het nog eens nagerekend en bleek zich toch in de vingers gesneden te hebben.
Ook met zgn lagere prijzen van nieuwe auto's, je krijgt dan een lagere inruil, tis linksom of rechtsom, maar uiteindelijk betaal je gewoon de volle mep. Mijn man is weken bezig geweest via internet, het hele land te bevragen, we zijn bij onze eigen garage nog het goedkoopste uit gekomen. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Deze acties zijn allemaal prima. De merken gunnen elkaar zelfs het verlies niet meer, zo lijkt het. De belastingdienst doet er nog een flinke schep bovenop door lagere BPM enzo. Ook wegenbelasting vervalt bij de zuinigste soorten.
En wie praat er over inruilen? Dat zijn of slurpers die onverkoopbaar zijn of ze zijn versleten.
Logisch dat je nix krijgt.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Deze acties zijn allemaal prima. De merken gunnen elkaar zelfs het verlies niet meer, zo lijkt het. De belastingdienst doet er nog een flinke schep bovenop door lagere BPM enzo. Ook wegenbelasting vervalt bij de zuinigste soorten.
En wie praat er over inruilen? Dat zijn of slurpers die onverkoopbaar zijn of ze zijn versleten.
Refo, ik heb het over een 4 1/2 jaar oude Alto, die wij in wilden ruilen voor een nieuwe Alto. Dus niks versleten of slurper :) Ik vrees dat er nu te veel auto's op de weg komen die geen wegenbelasting hoeven te betalen, dat scheelt toch heel wat voor de schatkist. Dus ze zullen wel weer iets verzinnen waardoor je het uiteindelijk wel betaalt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Zoiets ja. Een nieuwe Cuore is een optie, andere optie die we bij de Daihatsu-dealer hebben gekregen is een Daihatsu Sirion 2 uit 2006, met airco, electrisch verstelbare spiegels enzo, wat je bij een nieuwe Cuore standaard niet hebt, daar moet je dan flink voor bijbetalen. Die auto is net iets groter (welk belastingvrij) wat op zich wel lekker is, onze oude Cuore is soms wel net wat krap, als Joanne schakelt zit ze al met die pook tegen mijn been aan. Die auto heeft wel een gunstige prijs, verhaal daarachter is dat de vorige eigenaar verkeerde olie er in heeft gegooid en zo de motor heeft opgeblazen, er komt een andere motor in met maar 30.000 op de teller... en het scheelt ook weer een hoop geld ten opzichte van een nieuwe Cuore. Dus we gaan zaterdag nog even 2 dealers langs om ze uit te dagen iets beters te bieden en dan evt langs de Daihatsudealer om te onderhandelen.

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:
refo schreef:Deze acties zijn allemaal prima. De merken gunnen elkaar zelfs het verlies niet meer, zo lijkt het. De belastingdienst doet er nog een flinke schep bovenop door lagere BPM enzo. Ook wegenbelasting vervalt bij de zuinigste soorten.
Refo, ik heb het over een 4 1/2 jaar oude Alto, die wij in wilden ruilen voor een nieuwe Alto. Dus niks versleten of slurper :) Ik vrees dat er nu te veel auto's op de weg komen die geen wegenbelasting hoeven te betalen, dat scheelt toch heel wat voor de schatkist. Dus ze zullen wel weer iets verzinnen waardoor je het uiteindelijk wel betaalt.
Ach, de benzineprijzen zijn recent weer aardig verhoogd :) En dan laat je mensen op bepaalde stukken 130 rijden.... verdien je nog eens extra :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Wat moet een dealer met een 4,5 jaar oude Suzuki als hij de nieuwe bijna voor niets kan verkopen? Dat koopt niemand dus geeft hij weinig.

Misschien kun je daar als koper je voordeel mee doen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Rij deze wagen nu al sinds october, ben er erg blij mee. Maar ja, hij drinkt wel wat meer dan die koffiemolens die hier de laatste tijd staan:

http://www.buick.com/vehicles/current-v ... ml#/item01

Maar lang niet zo veel als onze Yukon:

http://www.edmunds.com/gmc/yukon/
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Wat moet een dealer met een 4,5 jaar oude Suzuki als hij de nieuwe bijna voor niets kan verkopen? Dat koopt niemand dus geeft hij weinig.

Misschien kun je daar als koper je voordeel mee doen.
Onze garage heeft hem zowat onder me vandaan verkocht. Wat een onzin dat hij geen 2e hands zou verkopen. Er zijn genoeg mensen die geen nieuwe kunnen betalen. Onze vorige auto's hebben we wel particulier verkocht trouwens.
Enne, ik heb hem trouwens niet bij een Suzuki garage, maar bij een concurrerend merk :)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Bert Mulder schreef:Rij deze wagen nu al sinds october, ben er erg blij mee. Maar ja, hij drinkt wel wat meer dan die koffiemolens die hier de laatste tijd staan:

That's a nice car. But in Europe we call it: "plastic-fantastic..."
Havik

Bericht door Havik »

Erasmiaan schreef:
Bert Mulder schreef:Rij deze wagen nu al sinds october, ben er erg blij mee. Maar ja, hij drinkt wel wat meer dan die koffiemolens die hier de laatste tijd staan:

That's a nice car. But in Europe we call it: "plastic-fantastic..."
Dat vind ik meestal meer van toepassing op Koreaanse auto's. Deze Buick ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. :)
Ik heb sinds enkele maanden mijn eerste auto gekocht; een Saab 9-3 Sport Sedan.
Marnix

Bericht door Marnix »

Pf, wat een dure auto's rijden jullie allemaal in :)

* mompelt iets over matigheid, uw sieraad zij niet in dure auto's :D
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Pf, wat een dure auto's rijden jullie allemaal in :)

:D
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Marnix schreef:Pf, wat een dure auto's rijden jullie allemaal in :)

Wanneer vind je een auto duur?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

Als hij meer kost en verbruikt dan noodzakelijk. :D Maar ja, ik heb ook niet zoveel met auto's :)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Marnix schreef:Als hij meer kost en verbruikt dan noodzakelijk. :D Maar ja, ik heb ook niet zoveel met auto's :)
hehe, ik ook niet zoveel, alleen wil het feit dat ik 50.000 km / jaar rijd voor mijn werk. En dan is het best prettig dat ie lekker zit en rijdt, en dat is lastig met een auto van €10.000. De auto die ik rijd kost zo rond de €30.000 (leaseauto) en is extra zuinig, ook voor milieu (en mijn portemonnee).

M.i. (maar dat is wellicht een gewaagde uitspraak) is een auto boven de €50.000 onnodig, daarbinnen kun je alles krijgen wat je wilt.
Een auto boven 1 ton vind ik echt helemaal overdadig en past m.i. niet bij een christen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Plaats reactie