Ik kan er niet zoveel mee dat bepaalde vragen blijkbaar bij sommigen een verdedigingsgevoel oproepen. Je hoeft je niet te verdedigen of te verantwoorden. Er is/wordt gewoon een vraag gesteld.oesterschelpje schreef:Waarom vragen roepen altijd een soort verdedingsgevoel op.
Waarom doe je dit, waarom moet dat, waarom is dat zo....
Het geeft een gevoel dat mensen zich gedrongen voelen zich te verdedigen of zich te moeten verantwoorden.
Willem, zo komen jouw postings ook over, om heel eerlijk te zijn.
Daarom ben ik ook afgehaakt om te antwoorden op jouw vragen.
Dit geeft mij nu het gevoel dat men zich eerst moet verantwoorden over het hoe en waarom van een vraag. Lijkt me niet nodig.oesterschelpje schreef:Mij is niet duidelijk wat het nut hiervan is, om eindeloos door te zagen over het waarom dat een kerk een steentje bij moet dragen of niet.
Het door blijven hameren op dit waarom, komt voor mij erg drammerig over.
Wat voor nut dient het om dit tot op het bot uit te rafelen?
Heb je hier een belang bij, of zoek je nu een discussiepunt?
Dit is niet waar. Ik heb nog geen enkel antwoord op de waarom vraag gehad. Je hebt antwoord gegeven op de vraag waarvoor en waaraan de giften van de kerk worden besteed. Ik heb nog geen enkel antwoord over de waarom vraag. Men zou b.v. ook gewoon weg het uurtarief met b.v. een euro kunnen verhogen om deze kosten af te dekken.oesterschelpje schreef:Zoals je al hebt kunnen lezen uit mijn postings, kun je al diverse keren lezen dat er bepaalde onkosten voor vrijwilligers in de organisatie mee afgedekt worden.Daarmee heb je al een antwoord op je herhaaldelijke waarom vraag gehad.
Ik weet zo snel niet welke conclusie je bedoeld.oesterschelpje schreef:Je hebt er zelfs al een conclusie aan opgehangen, waarvan ik heb gezegd dat ik dat niet fair vindt.
1. Ik herhaal niet, de waarom vraag is nog niet beantwoord.oesterschelpje schreef:Rest mij nu nog 2 vragen, wat voor nut heeft het om je vraag steeds opnieuw te herhalen
Wat voor belang dient het om over deze kerkelijke bijdrage uit ten treuren door te blijven zagen?
2. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het waarom van deze bijdrage. Waarom wel deze bijdrage naar de SHG en b.v. niet naar de RST?