Je blijft helaas in het negatieve denken en uiten hangen.Willem schreef:Als jouw relaas zou kloppen dan heeft de SHG toch het geld van de GGiN helemaal niet nodig om toch beter te presteren als de RST? Van mij mag je trouwens negatief doen over de RST hoor. Ik verbaas me enkel over het feit waarom een kerk commercieele activiteiten moet steunen? En verder kunnen m.i. dit soort organisatie's vergeleken worden op de aantallen uren die geleverd worden. En als de SHG zoveel beter presteert als de RST omdat die allerlei dure managers heeft lopen dan worden ze vanzelf weggeconcureerd. Het is dan helemaal niet nodig dat er geld van de GGiN bij moet.oesterschelpje schreef:Nee!!! Dan heb je het dus totaal verkeerd begrepen!
De SHG geeft meer uren voor datzelfde geld wat uitgekeerd wordt door een zorgverzekeraar!!
Ik heb geen zin om hier uit te wijden over tarieven e.d., maar ik vind het nogal kort door de bocht om de GGinNed weg te zetten als een kerkgenootschap wat ZZPers financieert en oneigenlijke concurrentie voert!
Ik neem mijn petje af voor de mensen die heel veel vrijwilligerswerk doen voor de SHG, of noodzakelijk werk voor een "fooi".
Het is logisch dat een SHG kraamverzorgende een hoger uurtarief heeft als ZZP-er, ze moeten immers zelf al hun afdrachten doen.
Maar zij kunnen voor datzelfde zorggeld ruim 1,5 uur geven tegen 1 uur RST!!
Sorry Willem, als ik jouw negatieve reactie over de SHG door zou trekken naar een negatieve reactie over de RST, zou ik zeggen; Het is dus heel normaal dat er grote, luxe gebouwen neergezet worden, behoorlijke salarissen, inclusief auto betaald worden aan managers, leuke personeelstripjes gehouden worden en daardoor zoveel beknibbeld wordt op zorguren voor de client?? Het geld moet immers daar vandaan komen!!
Van ouds her is m.i. de SHG bedoeld voor de niet verzekerden, een stukje ondersteuning van de kerken kan ik me dan wel voorstellen. Maar het is dus verworden tot of een mooi en beter inkomen voor de ZZP'ers die er werken of extra hulp voor de gezinnen. Financiering is dan de rsultante van de verzekeringsmaatschappij en de kerk.
En de logica dat een SHG kraamverzorgende een hoger uutarief heeft als ZZP-er begrijp ik wel maar in een eerdere posting melde je dat ze meer overhouden dan iemand die in loondienst is.
Ik heb het al helemaal niet over beter presteren dan.. gehad!!
Ook heb ik uitgelegd dat er een vergoeding wordt gegeven aan de leidsters voor de onkosten en bijv. benzine.
Om juist dat stuk nu zo uit te vergroten en op commerciele activiteiten van een kerk te gooien vind ik niet fair!
Maar goed, ik ga hier niet tot in de puntjes een gevecht over aan, ik stop er mee.