SHG of RST
-
SHG of RST
Kan iemand op dit forum mij misschien het verschil uitleggen tussen de SHG (Stichting Hulp Gezinnen) en de RST Kraamzorg.
Beide organisaties hebben volgens mij dezelfde uitgangspunten en bewegen zich binnen de gereformeerde gezindte.
Spelen hier ook kerkelijke verschillen een rol?
Degene die mij er meer informatie over kan geven alvast hartelijk dank.
Beide organisaties hebben volgens mij dezelfde uitgangspunten en bewegen zich binnen de gereformeerde gezindte.
Re: SHG of RST
Gaat de SHG niet uit van de Ger.Gem.in Ned?organistje schreef:Kan iemand op dit forum mij misschien het verschil uitleggen tussen de SHG (Stichting Hulp Gezinnen) en de RST Kraamzorg.
RST geldt de hele gereformeerde (reformatorische) gezindte.
YepMarieke schreef:Gaat de SHG niet uit van de Ger.Gem.in Ned?organistje schreef:Kan iemand op dit forum mij misschien het verschil uitleggen tussen de SHG (Stichting Hulp Gezinnen) en de RST Kraamzorg.
RST geldt de hele gereformeerde (reformatorische) gezindte.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De 1 hanteert nog strengere regels dan de andere.organistje schreef:Kan iemand op dit forum mij misschien het verschil uitleggen tussen de SHG (Stichting Hulp Gezinnen) en de RST Kraamzorg.
Als je bijv een verzorgende/verpleegkundige van de SHG in huis wilt hebben, mag je geen tv hebben. Of is dit inmiddels veranderd ?
Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.
- MarthaMartha
principes zijn principes natuurlijk....Tiberius schreef:Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.
nachtpon tot over de knieën

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
nou ja, een appeltaart op je hoofd in bed is vrij irritant (lijkt mij) volgens mij mag dat ook gewoon een vlecht zijn ofzo.MarthaMartha schreef:principes zijn principes natuurlijk....Tiberius schreef:Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.

MarthaMartha schreef:principes zijn principes natuurlijk....Tiberius schreef:Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
- Barmhartigheid
De SHG heeft lagere tarieven dan de RST. Daardoor krijgen ze steeds meer zorgvragers uit de volle breedte van de reformatorische gezindte. Het kopen van extra kraamzorguren die je zelf moet betalen wordt daardoor een stuk aantrekkelijker. De lagere tarieven hebben te maken dat een SHG kraamverzorgende een zzp'er is die haar gezinnen krijgt via de SHG. De RST is een grotere organisatie en kan daardoor niet in tarieven dalen.organistje schreef:Kan iemand op dit forum mij misschien het verschil uitleggen tussen de SHG (Stichting Hulp Gezinnen) en de RST Kraamzorg.
De SHG is vroeger opgezet voor principieel niet verzekerde kraamgezinnen. Zij waren met name actief in gezinnen van ger.gem.ned. Echter zijn ze niet kerkelijk verbonden.
Doordat er nog maar een heel klein groepje is in de reformatorische gezindte die zich niet verzekerd geeft de SHG tegenwoordig ook kraamzorg aan verzekerden.
Een heel groot verschil met de RST en veel andere kraamzorgaanbieders is dat ze er niet alleen zijn voor moeder en kind maar ook voor vader en overige gezinsleden. Ze koken en wassen bijv. ook voor het hele gezin!!!
De voorwaarden die de SHG stelt zijn: geen TV en open internet. Vrouwelijke gezinsleden dragen een rok.
Lang haar of lange rok en dat soort dingen zijn geen voorwaarden die de SHG stelt.
Wij hebben zowel SHG als RST gehad. Maar dit wat Barmhartigheid hier zegt, is inderdaad ook onze ervaring. Perfect, die SHG!Barmhartigheid schreef:Een heel groot verschil met de RST en veel andere kraamzorgaanbieders is dat ze er niet alleen zijn voor moeder en kind maar ook voor vader en overige gezinsleden. Ze koken en wassen bijv. ook voor het hele gezin!!!
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de RST-dames niet gewaardeerd heb, zij kunnen er ook niet zoveel aan doen.
Het personeel bedoelde ikTiberius schreef:Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.

Een nichtje van mij ging solliciteren, maar ze moest toch echt heur haren laten groeien, zodanig dat je een petieterig staartje kunt maken of "drolletje".
Rok, knielengte en langer.
Wij zouden dus nimmer hulp van hen kunnen verwachten, we zakken voor veel eisen

- MarthaMartha
Ander schreef:nou ja, een appeltaart op je hoofd in bed is vrij irritant (lijkt mij) volgens mij mag dat ook gewoon een vlecht zijn ofzo.MarthaMartha schreef:principes zijn principes natuurlijk....Tiberius schreef:Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.

Mag een pyjamaMarthaMartha schreef:principes zijn principes natuurlijk....Tiberius schreef:Ook als moeder in het kraambed ligt?Mara schreef:Ook je kleding en haardracht moet aan bepaalde eisen voldoen.

- MarthaMartha
maar dat doet RST ook hebben ze me verteld.... die zorg voor vader (en poes in ons gevaleilander schreef:Wij hebben zowel SHG als RST gehad. Maar dit wat Barmhartigheid hier zegt, is inderdaad ook onze ervaring. Perfect, die SHG!Barmhartigheid schreef:Een heel groot verschil met de RST en veel andere kraamzorgaanbieders is dat ze er niet alleen zijn voor moeder en kind maar ook voor vader en overige gezinsleden. Ze koken en wassen bijv. ook voor het hele gezin!!!
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de RST-dames niet gewaardeerd heb, zij kunnen er ook niet zoveel aan doen.

Klopt, inderdaad. Wij hebben ook twee keer RST gehad: prima verzorging.MarthaMartha schreef:maar dat doet RST ook hebben ze me verteld.... die zorg voor vader (en poes in ons gevaleilander schreef:Wij hebben zowel SHG als RST gehad. Maar dit wat Barmhartigheid hier zegt, is inderdaad ook onze ervaring. Perfect, die SHG!Barmhartigheid schreef:Een heel groot verschil met de RST en veel andere kraamzorgaanbieders is dat ze er niet alleen zijn voor moeder en kind maar ook voor vader en overige gezinsleden. Ze koken en wassen bijv. ook voor het hele gezin!!!
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de RST-dames niet gewaardeerd heb, zij kunnen er ook niet zoveel aan doen.)
Hoe ze met huisdieren omgaan, durf ik niet te zeggen.