Een geweldige drogredenering ZWP. Je begint met het poneren dat de evolutietheorie wetenschappelijk bewezen is. Als ik vervolgens vraag om 2 (twee) "bewijzen" die de qualifciatie wetenschappelijk bewezen onderbouwen zeg je: "Er zijn voor zover ik weet geen een alternatieve verklaringen voor de vondst van bepaalde fossielen". 1. Ten eerste poneer ik niet dat de Bijbelse verklaring op onze wetenschapsnormen is gestoeld. 2. Ten tweede is het ontbreken van 'vermeende" alternatieven geen wetenschappelijk bewijs voor een theorie.ZWP schreef:Wat wil je precies? Het blijkt overduidelijk dat er in ieder geval micro-evolutie optreedt door bijvoorbeeld aanpassing aan een veranderende omgeving.Willem schreef:Wil je er b.v. 2 noemen? Neem de beste maar die je kan vinden. Dan zullen we ook alles wat deze vondsten tegenspreekt eens plaatsen.
Voor zover ik weet zijn er geen wetenschappelijk verantwoorde (en breed gedragen) alternatieve verklaringen voor de vondsten van bepaalde fossielen? Graag hoor ik die van jou.
Dit is een beetje goedkoop. Jij zegt: "Het is wetenschappelijk bewezen." Ik zeg: "Heb je bewijzen?". Jij zegt: "Nee, maar je hebt geen alternatief".
ps. Micro evolutie is geen bewijs voor de evolutietheorie. En er zijn overigens wel degelijk wetenschappelijke verantwoordelijke verklaringen voor de vele fossielen die gevonden zijn die de evolutietheorie tegenspreken. Dat jij vindt dat ze breed gedragen moeten zijn lijkt me eveneens geen wetenschappelijk criterium.
Vooruit, ik laat de eis van 2 bewijzen vallen. Heb je 1 bewijs voor macro evolutie wat volgens jouw onderhand wetenschappelijk is aangetoond? 1tje maar? En kijk toch even de boeken na, lange tijd micro evolutie wordt geen macro evolutie. Als je mij niet gelooft, vraag het dan aan een evolutie bioloog die zal dit bevestigen.ZWP schreef:Macro-evolutie is evolutie op het niveau van soorten, iets wat onderhand wetenschappelijk is aangetoond. Het is ook niet meer dan micro-evolutie alleen dan op heel lange termijn. Wat bedoel je precies met informatie-vermeerdering?Willem schreef:Heb je hier ook 2 voorbeelden van? Ik ben ontzettend benieuwd naar een lab opstelling die de grootste manco's van de evolutietheorie kan verklaren. Ik noem maar even de macro evolutie en de informatie vermeerdering.
Het is idd verbazingwekkend dat gerespecteerde wetenschappers menen de evolutietheorie en de wetenschap hieromtrent te kunnen scharen onder de empirische wetenschappen zoals b.v. de natuurkunde i.p.v deze theorie te plaatsen waar het hoort, bij de beschrijvende wetenschappen zoals b.v. geschiedenis.
Met "informatie vermeerdering" bedoel ik de natuurkundige wet dat er geen informatievermeerdering kan optreden (op informatiedragers, meer complexiteit eist meer informatie cq "bouwtekeningen") zonder externe "bron". Vergelijk het b.v. met de wet van behoud van energie (nooit meer of minder, maar altijd gelijk in verschilende vormen) maar dan voor informatie. De evolutie bepleit een groei van complexiteit en een toename aan informatie.
Verder wil ik je attenderen op het probleem wat de evolutietherorie heeft met de onherleidbaar complexe systemen. Zoals b.v. het oog.