Popmuziek duivels?

Gian

Re: popmuziek duivels?

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Democritus

Bericht door Democritus »

Ik begin steeds meer bewondering te krijgen voor Koos de Jong. Iedere keer weer als hij de 'grote' media te woord staat dan spreekt hij de taal van de mensen, wordt niet weggedrukt maar bovenal hij getuigt hij van de Heere Jezus als Redder en twee wegen.

Deze lezingen zijn opgezet voor de refo-jeugd maar tegelijk bereikt er mensen mee die anders niet bereikt zouden worden.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Democritus schreef:
Ik begin steeds meer bewondering te krijgen voor Koos de Jong. Iedere keer weer als hij de 'grote' media te woord staat dan spreekt hij de taal van de mensen, wordt niet weggedrukt maar bovenal hij getuigt hij van de Heere Jezus als Redder en twee wegen.

Deze lezingen zijn opgezet voor de refo-jeugd maar tegelijk bereikt er mensen mee die anders niet bereikt zouden worden.
vond het idd een mooi gesprek. Jammer dat Ruud de Wild hem in klassieke termen probeerde te verpakken (brede en smalle weg), terwijl Koos juist in de taal van de mensen praatte. En nog jammerder dat er direct daarna weer een nummer van Lady Gaga of hoe die persoon ook heten moge werd gedraaid.
Koos was wel zenuwachtig... (hoi Koos - hoi Koos, o nee, hoi Ruud)
helma

Bericht door helma »

DOORN - De poplezingen van de stichting JijDaar! hebben zo'n impact op de bezoekers dat een vorm van nazorg nodig is. Om die reden start de stichting samen met voorgangers en ambtsdragers een vorm van geestelijke hulpverlening. Voorzitter van deze "luisterend-oorgroep" is de Hersteld Hervormde zendingspredikant K. Klopstra uit Elst (U).
Reden voor het starten van de nazorggroep zijn de vele vragen van jongeren na het houden van de nieuwe poplezing van de stichting. Veel jongeren zijn geschokt door het zien van de indrukwekkende beelden en teksten en het horen van de muziek. Doordat tevens de boodschap van het evangelie op een heldere bijbelse wijze wordt gebracht, komen ze in conflict met het leven dat zij leiden en raken ze in verwarring. De boodschap van JijDaar! is: Kiest dan heden wie gij dienen zult! Maar we kunnen toch niet kiezen?, is vaak de vraag.

Op deze en tal van andere levensvragen wil de groep onder leiding van ds. Klopstra een aantal zaterdagavonden dieper in gaan. Dat gebeurt op diverse locaties in het land. Jongeren die hierbij aanwezig willen zijn kunnen contact opnemen met de stichting JijDaar!, doorn@jijdaar.nl of ds. K. Klopstra: klopstra@kliksafe.nl

De avonden worden gestart met bijbellezing en een kort openingswoord. Daarna is de avond open voor gesprek. Doel is om in een sfeer van openheid en vertrouwen "te luisteren en aan te reiken." Het accent zal daarbij vallen op het feit dat Jezus de Weg is, de Waarheid en het Leven. Ook wil de luisterend-oorgroep aansporen om de lijn naar de eigen kerk te zoeken. Geprobeerd zal worden kerkelijke kwesties te omzeilen door steeds terug te keren naar de vraag: “wat zegt het Woord?”
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

helma schreef:
DOORN - De poplezingen van de stichting JijDaar! hebben zo'n impact op de bezoekers dat een vorm van nazorg nodig is. Om die reden start de stichting samen met voorgangers en ambtsdragers een vorm van geestelijke hulpverlening. Voorzitter van deze "luisterend-oorgroep" is de Hersteld Hervormde zendingspredikant K. Klopstra uit Elst (U).
Reden voor het starten van de nazorggroep zijn de vele vragen van jongeren na het houden van de nieuwe poplezing van de stichting. Veel jongeren zijn geschokt door het zien van de indrukwekkende beelden en teksten en het horen van de muziek. Doordat tevens de boodschap van het evangelie op een heldere bijbelse wijze wordt gebracht, komen ze in conflict met het leven dat zij leiden en raken ze in verwarring. De boodschap van JijDaar! is: Kiest dan heden wie gij dienen zult! Maar we kunnen toch niet kiezen?, is vaak de vraag.

Op deze en tal van andere levensvragen wil de groep onder leiding van ds. Klopstra een aantal zaterdagavonden dieper in gaan. Dat gebeurt op diverse locaties in het land. Jongeren die hierbij aanwezig willen zijn kunnen contact opnemen met de stichting JijDaar!, doorn@jijdaar.nl of ds. K. Klopstra: klopstra@kliksafe.nl

De avonden worden gestart met bijbellezing en een kort openingswoord. Daarna is de avond open voor gesprek. Doel is om in een sfeer van openheid en vertrouwen "te luisteren en aan te reiken." Het accent zal daarbij vallen op het feit dat Jezus de Weg is, de Waarheid en het Leven. Ook wil de luisterend-oorgroep aansporen om de lijn naar de eigen kerk te zoeken. Geprobeerd zal worden kerkelijke kwesties te omzeilen door steeds terug te keren naar de vraag: “wat zegt het Woord?”
wow. Dat maakt wel duidelijk dat het niet alleen maar niet-popmuziekluisteraars zijn die naar de poplezingen komen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mooi en zinvol initiatief.
De jongeren hebben zo'n avond bijgewoond, vol van het gehoorde, en dan komt de strijd.
De ja, maars......
Dan is het heel goed om doelgericht ergens op terug te vallen.

Voorlichten en (na-)zorgen!
helma

Bericht door helma »

terugblik
Dringende oproep

http://kerkbode.hersteldhervormdputten.nl/

Hieronder staat een dringende oproep van Jaap van Veldhuisen, die ik graag van harte ondersteun. De drijfveer van Jaap komt voort uit een geestelijk motief, het behoud van onze jongeren. Hij spreekt uit eigen ervaring en weet dus waarover hij het heeft. Ook al zijn de dingen soms heftig, maar laten we onze ogen niet sluiten voor de satanische werkelijkheid. Ouders, laat het uw kinderen ook lezen. ds Joh. Post.

Mijn kind doet dat niet!

Beste ouders van onze jeugd,
Onlangs ben ik als leidinggevende van een van onze jeugdclubs naar de lezing geweest van Stichting Jij daar! over de gevaren van popmuziek. Dit naar aanleiding van een stukje uit deze kerkbode van ds. Van Kooten. Hij was dan ook de gastheer van deze avond, samen met Koos de Jong, een ex-dj die tot verandering is gekomen. Deze avond hebben we gezien hoe de duivel op soms listige en sluwe wijze onze kinderen vergiftigd met muziek. Uit Putten heb ik een enkele ouderling gezien, een enkele ouder met kind en een handvol jongeren van 16+. Vooraf had ik zo mijn bedenkingen. Niet dat ik twijfelde aan de bedoeling van deze avond maar moet je nu je hoofd in een vuilnisbak steken om te weten dat er afval in zit? Ik ben toch gegaan en ben zeer onder de indruk thuis gekomen. Zeker, de beelden die er getoond werden gaf een blik over de randen van de hel maar ik was nog meer onder de indruk van de scherpe oproep van Koos en ds. Van Kooten: “Kies HEDEN wie gij dienen zult!”. De beelden confronteerden mij met mijn jeugd. Ja, ik ben keurig opgevoed bij de kerk, naar catechisatie en op club geweest. Ook mijn vrienden waren van OSM (Ons Soort Mensen). Toch ben ik volledig in de wereld terecht gekomen en heb staan hossen op de dansvloer in de Klaveet in Achterveld op muziek die ik ook deze avond weer heb gehoord. Tweede Kerstdag bracht ik door in De Roskam in Ommeren om daar ook volledig ‘uit mijn dak’ te gaan op de kerstmuziek van de wereld. Onlangs sprak ik hier met mijn moeder over die daar ontzettend veel verdriet van heeft gehad en mij dag en nacht opdroeg in haar gebeden. Ze zei nooit gedacht te hebben dat haar kind zoiets zou doen. Nooit te hebben kunnen bedenken dat zoiets bij haar kind leefde. En het leefde in eerste instantie ook niet bij mij. Toch was het de muziek waar het mee begon; cassettebandjes van de Top-40 onder elkaar uit te wisselen en te kopiëren. De muziek sprak mij aan. Alles stiekem natuurlijk, want moeders mocht het niet weten! Toen ik 17 was ging ik Zondags na de avonddienst met kornuiten uit dezelfde kerk door naar de Roskam. Toen ik 18 was kwam ik niet meer in de kerk en ging helemaal op in de wereld.
“Bij mijn kinderen leeft dit helemaal niet” hoorde ik iemand zeggen die avond. Kwam ook uit Putten. Ik moest direct aan mijn moeder denken. Die zei dat vroeger ook een tijd. Zij is ervan terug gekomen.
Koos, die zelf ex-dj is, heeft intensief meegewerkt aan de poplezing: ‘We laten door middel van filmpjes zien wat de ware boodschap nu eigenlijk is van veel artiesten. De filmpjes kunnen behoorlijk heftig en confronterend zijn. En dan heb ik het niet over Ramstein of andere duidelijke satanische groepen. Nee, ik heb het gewoon over Jan Smit, Lily Allen, Lady Gaga en K3. Die worden veel geluisterd door christelijke jongeren. We moeten de jongeren leren om radicaal te worden en te stoppen met hinken op twee gedachten. De duivel maakt zo’n enorme misbruik van deze muziek omdat we niet inzien dat het een totaal andere boodschap heeft dan de boodschap van God. Het is gewoon onmogelijk om te leven met Christus en tegelijkertijd te genieten van de zonde’.
Volgens Koos is er geen sprake van het ‘zoeken naar verkeerde dingen’ zoals het achterstevoren draaien van liedjes: ‘Het gaat gewoon om de boodschap in de liedjes. Wist je bijvoorbeeld dat Lily Allen het liedje ‘Fuck you’ naar christenen toezingt? Vinden we het normaal dat K3 (u weet wel, waar uw kinderen die leuke rugtasjes van dragen), die door duizenden kinderen worden gevolgd, over seksuele gemeenschap praten als ‘Jij mag me verslinden, doe het heel zachtjes, geen kreetjes en geen lachjes’? Ga de nummers van Jan Smit eens beluisteren, ze staan vol van de erotiek en het ‘pluk de dag’ idee. Alles draait om seks en egoïsme in de top-40 muziek. Dat is echt niet wat God van ons wil! We moeten weer radicaal voor Christus gaan leven en alles wat tegen Hem is, wat Hem negeert en wat een andere boodschap dan Hem heeft uitbannen uit ons leven!’
Ondertussen gaat de tijd door en ook het werk van de satan met deze zielsverstikkende muziekstijl. Het laat zeer veel jongeren niet onberoerd. De duivel drijft een wig tussen de preek en het luisteren er naar. Je hart kan maar door één K k oning bezet worden.
Nu organiseert de Stichting Jij daar! opnieuw een avond rondom dit thema. Op D.V. 8 januari 2011 (de twee anderen zijn inmiddels al voorbij) in Veenendaal nodigt Stichting ‘Jij daar’ jongeren, maar ook hun ouders uit voor de poplezing (waarvan onlangs al een verslag te lezen was in het RD). Deze keer is het thema: ‘Hinken op twee gedachten’, met als ondertitel ‘Kribbe of Kroeg?’
U/jij begrijpt dat deze avond niet is bedoeld om een leuk avondje popmuziek te beleven, maar om de macht van satan te ontmaskeren. De avond vind plaats in het Ichtus College Vondellaan 4, te Veenendaal. Om 19.00 is er al inloop, om 20.00 uur begint het programma.
En laten vooral onze jonge ouders en opgroeiende jeugd plaats maken in hun agenda’s. Werkelijk, als u hierboven een kleine indruk hebt ontvangen, weet u dat het over eeuwig wel of eeuwig wee gaat. En waar kies(t) u/jij voor?
Jaap van Veldhuisen
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Ik volg dit topic wel redelijk, en ik vind het een heel goed topic.
Het is voor mezelf wel een goede spiegel, want eigenlijk ben ik er niet zo zwart-wit in als hier van me wordt gevraagd.
Zijn we het er dan wel over eens dat dit ook tot gevolg heeft dat we bijvoorbeeld geen radio 1 meer hebben te luisteren?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mara

Bericht door Mara »

Het is niet zo makkelijk te ontlopen, dan kun je ook niet meer winkelen.
In veel winkels, soms als je er alleen maar langsloopt, de bekende kledingboetieks, schalt de muziek om je oren.
Zelfs in sommige wachtkamers !
Wij hebben hier ook buren die dol op bepaalde muziek zijn en die met open ramen keihard draaien :fi
In het begin waagden we nog wel eens een poging: mag het misschien wat zachter ? maar of er gebeurt niks of je krijgt een vloek of grote waffel.
Dus wordt je ongevraagd getrakteerd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
judith

Bericht door judith »

Ben naar de poplezing geweest in Veenendaal...
Het was wel heftig.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Fjodor schreef:Ik volg dit topic wel redelijk, en ik vind het een heel goed topic.
Het is voor mezelf wel een goede spiegel, want eigenlijk ben ik er niet zo zwart-wit in als hier van me wordt gevraagd.
Zijn we het er dan wel over eens dat dit ook tot gevolg heeft dat we bijvoorbeeld geen radio 1 meer hebben te luisteren?
Ik ben toch benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.
Geen radio 1?

En wat met klassieke muziek? Daar zit volgens mij ook genoeg onzedelijkheid in.. En Wagner kan ook niet? (volgens mij heeft hij geschreven over Germaanse afgoden).
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mara

Bericht door Mara »

Ik zou je heel graag antwoorden, maar ik heb nog nooit naar radio 1 geluisterd :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Fjodor schreef:Ik volg dit topic wel redelijk, en ik vind het een heel goed topic.
ik weet het niet; ik luister eigenlijk praktisch nooit radio of het moet op zaterdagmorgen zijn (EO)
ik heb dus geen mening over Radio 1
Fjodor

Bericht door Fjodor »

En klassieke muziek?
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Mara schreef:Ik zou je heel graag antwoorden, maar ik heb nog nooit naar radio 1 geluisterd :hum
mm, in mijn beleving luistert iedereen wel af en toe radio 1..
Niet dus.
Plaats reactie