Auto schreef:Erasmiaan schreef:Auto schreef:Je weet nu echt niet wat je zegt. De orthodoxe joden hebben wel groot bezwaar tegen dat ze gefotografeerd worden en toch wordt het door de toeristen gedaan. Ik heb begrepen dat vanuit de religieuze partijen er een wetsvoorstel gaat komen om het fotograferen te verbieden. Ik weet alleen niet wat de stand van zaken is.
Heb je hier een bron voor? Ik lees dit:
http://zienenweten.blogspot.com/2009/01 ... gmuur.html
En verder slaat hetgeen je zegt over netdoen over het posseren nergens op. Het is je smaak niet en dat is wat anders dan dat willem met woorden als 'blasfemisch' aankomt.
Ik zou het niet blasfemisch willen noemen. Maar het naspelen van bidden kan ik ook niet goedkeuren, helaas, Auto.
"Ook het fotograferen van de gelovigen was toegestaan zolang de mensen niet werden gestoord in hun overdenkingen en gebeden." Aangezien de toeristen steeds brutaler worden zijn ze het langzamerhand zat bij de de muur. Ik zal eens navragen of er al meer bekend is van dat wetsvoorstel.
Ok, maar dan doet je argument geen opgeld meer: zolang men niet gestoord werd tijdens het bidden hadden de joden er geen problemen mee. Dan doet het deputaatschap daar ook niets verkeerds mee.
Na spelen van bidden kan je niet goedkeuren? Maar wel joden die echt staan te bidden bij de klaagmuur? Sorry maar dit onderscheid kan ik niet goedkeuren.
Laten we het hier op houden: ik heb moeite met foto's van biddende mensen; dat is een heilige bezigheid die niet gefotografeerd behoord te worden (zo worden er ook geen foto's in een kerk gemaakt, van de eredienst);
Ik heb nog meer moeite met foto's van mensen die doen alsof ze bidden; niet om de foto, want dat is geen foto van een heilige bezigheid maar om het feit dat men bidden naspeelt.
Verder kan ik de opmerkingen van Afgewezen grotendeels ook wel onderschrijven; zo'n kaft als het boek van ds. Visscher vind ik ook niets; daar heb ik verder echter geen principiële argumenten tegen.