Vragen rondom emeritaat

Mara

Re: Vragen rondom emeritaat

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Schemerlichtje schreef:
Mara schreef:Tja, hij kreeg nog geen telefoontjes en mails ;)
En alles lopend he !
De oudjes zeggen: vroeger kwam de dominee met de wandelstok vaker dan nu met de auto.
Sommige oude dominees willen alleen de psalmen doorgeven per mail en vinden het dan heel raar als de koster zegt: "Dominee, ik heb geen mail. U kunt het toch ook telefonisch doen?"
Mijn man is koster, bij toerbeurt, maar krijgt nooit mail van de dominee, dat wordt aan de scriba doorgegeven, die geen computer heeft ! hij schrijft het op een vodje en vervolgens gaat dat soms verkeerd. Dan lees je soms vers 8 en 13, terwijl dat 3 en 18 moet zijn, of sterker nog, vers 8 terwijl je weet dat een Psalm maar 4 verzen heeft. Moet je dus goed nadenken wat er bedoeld kan zijn, of wachten tot de dominee komt :)
Ach, afgelopen zondag kondigden zowel het psalmbord als de predikant zelf Avondzang vers 1 en 12 aan, maar de gemeente nam de vrijheid om gewoon het eerste en laatste vers te zingen.
Een tijdje geleden was er een foutje gemaakt door 1 vd kosters, links had hij vers 3 en 4 en rechts 3 en 5. Aan de rechterkant van de kerk zetten de mensen dus vers 5 in, het moest 4 zijn ! Maar ze hadden het al snel door, omdat dominee het ook had gezegd ! Maar soms ontgaat je wel eens iets. Even later zong iedereen vers 4, op eentje na ! Hij bleef onbekommerd en hard, vers 5 zingen. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:
Schemerlichtje schreef:
En alles lopend he !
De oudjes zeggen: vroeger kwam de dominee met de wandelstok vaker dan nu met de auto.
Sommige oude dominees willen alleen de psalmen doorgeven per mail en vinden het dan heel raar als de koster zegt: "Dominee, ik heb geen mail. U kunt het toch ook telefonisch doen?"
Mijn man is koster, bij toerbeurt, maar krijgt nooit mail van de dominee, dat wordt aan de scriba doorgegeven, die geen computer heeft ! hij schrijft het op een vodje en vervolgens gaat dat soms verkeerd. Dan lees je soms vers 8 en 13, terwijl dat 3 en 18 moet zijn, of sterker nog, vers 8 terwijl je weet dat een Psalm maar 4 verzen heeft. Moet je dus goed nadenken wat er bedoeld kan zijn, of wachten tot de dominee komt :)
De organisten bereiden de diensten vast ook heel goed voor bij jullie, gezien de manier waarop de informatie wordt verstrekt. ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:
Schemerlichtje schreef:
En alles lopend he !
De organisten bereiden de diensten vast ook heel goed voor bij jullie, gezien de manier waarop de informatie wordt verstrekt. ;)
De scriba deed volgens mij op zaterdagavond een briefje in de bus bij de organist, ik zal het eens aan mijn man vragen. Het orgelspel gaat altijd goed nl. Ze spelen volgens een vast schema, dus dat is voor het hele jaar bekend.
De kosters doen het vrijwillig, wel volgens een schema, maar kunnen onderling ruilen. :) De gemeente is te klein geworden om een koster te kunnen betalen.Vandaar...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie