Raadsel: wie lost 'em op?

Zonderling

Re: Raadsel: wie lost 'em op?

Bericht door Zonderling »

Gian schreef:Ok, er staat nog een keer ark. Waarom dat niet zou kunnen ontgaat me. De oplossing van de kanttekenaren bijzonder vaag.
Niemand heeft gezegd dat het woord 'ark' hier niet zou kunnen worden ingevuld. Het gaat echter om de vraag of het woord 'ark' hier móét worden ingevuld en dat is niet zo duidelijk als het lijkt.

Merkwaardig ook wanneer je een kanttekening kennelijk niet begrijpt (of niet wilt begrijpen?), dat je daar dan de kanttekening de schuld van geeft in plaats van jezelf. Maar ik ga 'm niet verder uitleggen.

::salut
Gian

Bericht door Gian »

Zonderling schreef: Merkwaardig ook wanneer je een kanttekening kennelijk niet begrijpt (of niet wilt begrijpen?), dat je daar dan de kanttekening de schuld van geeft in plaats van jezelf. Maar ik ga 'm niet verder uitleggen.
Als ik de kanttekening vaag vind moet je niet suggereren dat ik ze niet begrijp. Ik begrijp ze juist wel, daarom concludeer ik dat het een nutteloze aantekening is waar niemand wat aan heeft, sterker ik geloof zelfs dat ze fout zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
huisman

Bericht door huisman »

Ik los het raadsel niet op maar ik moet steeds aan deze tekst denken. 2 Kon 18 : 4
4 Hij nam de hoogten weg, en brak de opgerichte beelden, en roeide de bossen uit; en hij verbrijzelde de koperen slang, die Mozes gemaakt had , omdat de kinderen Israels tot die dagen toe haar gerookt hadden; en hij noemde haar Nehustan.
Als het volk Israël afgodendienst pleegde met de koperen slang zouden ze het dan ook niet gedaan hebben met de gouden kruik, daar het Manna in was, en de staf van Aaron, die gebloeid had, ? En zijn ze daarom verwijderd ?
Ik weet dit is hogere inlegkunde maar wilde het jullie toch voorleggen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gian

Bericht door Gian »

In de tijd van Hizkia was de ark al leeg. Verder blijft het een onbeantwoorde vraag. Ik ga er vanuit dat de manna en de staf uit de ark verwijderd zijn, allicht vanwege afgoderij ed. terwijl Gods wet bleef gelden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie