Joannah schreef:Zo zeiden de pausen dat destijds ook,
Als de reformatoren ook een dergelijke passieve houding hadden gehad, waren we nu nog allemaal rooms katholiek geweest.
Omdat ze in ieder geval dat rechtstreeks uit de Schrift hebben....
De reformatoren eerden ook de ambtsdragers over hun gesteld, ook toen ze nog in de RK kerk waren...
Studeer de geschiedenis maar eens.
En als ze het niet gedaan hadden, dan waren ze daarin fout geweest. En ze waren mensen van gelijke beweging als ons, ook zondaren uit genade gezaligd....
Maar wij hebben in alles de Schrift te volgen. En de Schrift eist, vloeiende uit het 5e gebod, om te eren ALLEN die over ons gesteld zijn.
ZONDAG 39
Vr.104. Wat wil God in het vijfde gebod?
Antw. Dat ik mijn vader en mijn moeder, en allen die over mij gesteld zijn, alle eer, liefde en trouw bewijze, en mij hunner goede leer en straf met behoorlijke gehoorzaamheid onderwerpe a, en ook met hun zwakheid en gebreken geduld hebbe b, aangezien het Gode belieft ons door hun hand te regeren c.
a Eph 6:1,2,5 Col 3:18,20,22 Eph 5:22 Spr 1:8 Spr 4:1 Spr 15:20 Spr 20:20 Ex 21:17 Ro 13:1 b Spr 23:22 Ge 9:24 1Pe 2:18 c Eph 6:4,9 Col 3:20 Ro 13:2,3 Mt 22:21
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.