Bijbelse Roman
Mariavt schreef:
Bijbelse Roman
Ben benieuwd ik heb hem vandaag binnengekregen, en nu staat er in die gids online dat dit plus een ander boek wat ik besteld had een langere levertijd had, dus ik heb het getroffen, hieronder het andere boek wat ik er voor een klein prijsje bij kreeg:Gabrielle schreef:Mariavt schreef:
Bijbelse Roman
oh, die is moooooooi.
Binnenkort komt deel 2 en deel 3 is ook al in het engels verschenenGabrielle schreef:Mariavt schreef:
Bijbelse Roman
oh, die is moooooooi.
Oh goed dat ik het weet, ga gelijk sparen, want ik heb bijna geen mooie boeken meer door (niet nader te noemen) omstandigheden........huisman schreef:Binnenkort komt deel 2 en deel 3 is ook al in het engels verschenenGabrielle schreef:Mariavt schreef:
Bijbelse Roman
oh, die is moooooooi.
Deel 2 The hidden flame
Deel 3 The Damascus way
In de positieve zin of in de negatieve zin?jvdg schreef:
Slechts één boek is mij bij bijgebleven: Bevrijdende Liefde.
Voorzover ik die romans gelezen heb, was dit boek het enige wat in de buurt kwam van de Bijbel.Mariavt schreef:In de positieve zin of in de negatieve zin?jvdg schreef:
Kijk je moet die bijbelse romans niet lezen alsof het waar gebeurd is, het zijn en blijven romans, maar ik vind het best interessant om te lezen hoe de mensen in die tijd leefden, je moet het objectief bekijken en je niet verliezen in de Idd. aangehaalde inlegkunde.
Maar goed , dat is per persoon verschillend natuurlijk, het ligt er m.i. aan het feit hóe je ze leest...
Ik lees ze als ontspanning, maar daarnaast lees ik ook preken, maar eerlijk gezegd lúister ik liever naar preken en dat doe ik ook door de week.......
Jvdg je hebt helemaal gelijk, In het bijzonder als het personen uit de bijbel betreft, ik zal dan ook geen film kijken(kijk sowieso geen films) waarin bijbelse figuren worden "gespeeld" en nu sta ik met mijn mond vol tandenjvdg schreef:Laat ons toch blijven bij het geopenbaarde Woord wat God ons heeft gegeven.Mariavt schreef:In de positieve zin of in de negatieve zin?jvdg schreef:
Kijk je moet die bijbelse romans niet lezen alsof het waar gebeurd is, het zijn en blijven romans, maar ik vind het best interessant om te lezen hoe de mensen in die tijd leefden, je moet het objectief bekijken en je niet verliezen in de Idd. aangehaalde inlegkunde.
Maar goed , dat is per persoon verschillend natuurlijk, het ligt er m.i. aan het feit hóe je ze leest...
Ik lees ze als ontspanning, maar daarnaast lees ik ook preken, maar eerlijk gezegd lúister ik liever naar preken en dat doe ik ook door de week.......
In het bijzonder als het personen uit de Bijbel betreft.
Ik vind dus dat jvdg niet helemaal gelijk heeft. Ik denk dat je niet alles moet generaliseren. Ik heb bijvoorbeeld een boek over Hizkia en Manasse gelezen, maar daardoor zijn mij juist Bijbelteksten opgevallen. Hoe afschuwelijk die kindoffers, en de strijdtechnieken: waterputten dichtgooien e.d. Maar ik ben ook gaan zien dat mensen als Sara niet met een ariooltje om hun hoofd alleen maar in hun tent zaten te bidden, maar ook geleefd hebben, emoties hebben gehad. Bevrijdende liefde heb ik ook gelezen en vond hem ook mooi.Mariavt schreef:Jvdg je hebt helemaal gelijk, In het bijzonder als het personen uit de bijbel betreft, ik zal dan ook geen film kijken(kijk sowieso geen films) waarin bijbelse figuren worden "gespeeld" en nu sta ik met mijn mond vol tandenjvdg schreef:Laat ons toch blijven bij het geopenbaarde Woord wat God ons heeft gegeven.Mariavt schreef:In de positieve zin of in de negatieve zin?jvdg schreef:
In het bijzonder als het personen uit de Bijbel betreft.![]()
Tsja, sommige preken stikken ook van de inlegkunde....jvdg schreef:Van bijbelse romans wil ik niets weten.
Het stikt van de inlegkunde