Mannenzang avond
Gisteren nog weer naar de mannenzang in Katwijk aan Zee geweest.
Het was weer opnieuw indrukwekkend om met zoveel mannen samen te zingen.
Veel liederen en gezangen hebben we gezongen, maar toch merk je wel dat de Psalmen boven alles gaan. Als je zo massaal mag zingen Psalm 32. Welzalig hij, wiens zonden zijn vergeven, en `k Beken o HEER, aan U oprecht mijn zonden of Gij zijt mij HEER ter schuilplaats in gevaren dan is het fijn dat de avond wordt afgesloten met: Gij toch, Gij zijt hun roem, de kracht van hunnen kracht.
Het is geweldig het enorme geluid van ruim tweeduizend mannenstemmen dan te horen zingen.
Ik heb in elk geval met onroering deze Psalmen mogen zingen.
Het was weer opnieuw indrukwekkend om met zoveel mannen samen te zingen.
Veel liederen en gezangen hebben we gezongen, maar toch merk je wel dat de Psalmen boven alles gaan. Als je zo massaal mag zingen Psalm 32. Welzalig hij, wiens zonden zijn vergeven, en `k Beken o HEER, aan U oprecht mijn zonden of Gij zijt mij HEER ter schuilplaats in gevaren dan is het fijn dat de avond wordt afgesloten met: Gij toch, Gij zijt hun roem, de kracht van hunnen kracht.
Het is geweldig het enorme geluid van ruim tweeduizend mannenstemmen dan te horen zingen.
Ik heb in elk geval met onroering deze Psalmen mogen zingen.
Het duurde natuurlijk ook wel lang WPV voor de kop eraf was, daarom was het natuurlijk daarna ook zo snel afgelopen.
Ik weet niet waar jullie zaten, maar ik heb wel de heleavond twee mannenstemmen boven alle anderen uit horen zingen, nou:u:u:u daarvoor.
In elk geval hoop ik de volgende keer ook weer tegaan.
Ik weet niet waar jullie zaten, maar ik heb wel de heleavond twee mannenstemmen boven alle anderen uit horen zingen, nou:u:u:u daarvoor.
In elk geval hoop ik de volgende keer ook weer tegaan.
Ik zou zeggen: Schaf de CD aan. Ten erste kun je dan oordelen over het gezang en ten tweede steun je een goed doel. Want, voor zover je dit nog niet wist, de opbrengst van de verkoop van de CD gaat naar een aantal goede doelen.Oorspronkelijk gepost door wim
Zo'n Massale Mannen-Menigte. Dat moet haast wel van-dik-hout-zaagt-men-planken-muziek worden.![]()
Ja, dat ben ik met je eens, dat is op andere avonden wel eens wat anders geweest, maar ik blijf zeggen dat hetgeen de burgemeester zei, me erg aansprak.Oorspronkelijk gepost door wpv
Olli, wat de burgemeester allemaal zei vond ik inderddaad erg mooi, maar soms miste ik wat geestelijke diepgang.
[Aangepast op 14/5/03 door wpv]