Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Zita
Moderator

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]

Bericht door Zita »

Marnix schreef:
Mara schreef:
hmprff schreef:Ik ben onderhand ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Mijn Acer is namelijk 3 jaar oud en begint wat kuren te vertonen. (sowieso was mijn accu al heel snel 'leeg', waardoor ik m steeds aan de stroom moet houden). Maar hij valt nu regelmatig gewoon zomaar uit... Nou is dit een log en groot en zwaar gevaarte. En wil ik eigenlijk een mini-laptop. Of netbook of hoe je het ook wil noemen. En dan een groot beeldscherm op mn kamer zetten, waar ik m aan aan kan sluiten.

Heeft zo'n mini-laptop nog nadelen t.o.v. een gewone laptop? Ik heb nu een Acer Aspire 5315.
Een mini laptop is doodvermoeiend, als je daar veel op moeten werken.
Leuk om even mee te nemen naar de uni, voor aantekenen bijv.
Wij hebben onze studerende bollebozen een 15 inch gegeven, de 17 is net iets te groot om handig mee te nemen, de 15 inch is ideaal :super
Ik vind zelf 13'3 inch ook prima om mee op de bank te zitten en hij is lekker licht. Als ik echt lang wat moet doen koppel ik hem wel aan een externe monitor met een normale muis en toetsenbord er bij. Je kan dan wel een groter beeldscherm hebben, maar voor je houding is het dan sowieso niet goed om de hele tijd naar beneden te kijken en een trackpad te gebruiken.

Wat minilaptops (netbooks) betreft, (dus onder de 13'3 inch), die hebben vaak tragere processoren, de accu is kleiner en de ruimte is minder en op die manier wordt dan stroom en ruimte bespaard. Leuk voor erbij, maar niet als enige computer.

Hmprff en Zita, ik weet niet wat jullie budget is? Ik zou niet voor een Celeron-processor gaan, dat is toch wel een flink stukje trager.

Bij deze een mooie aanbieding van een 15,6" Toshiba-laptop met i3-processor voor 499 euro:

https://dynabyte.nl/artikel/7126798

Stukken beter!
Marnix, de Toshiba is dus die 20% extra tov de Packard Bell die ik eerder plaatste wel waard?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

jvdg schreef:
Zita schreef:Acer is het goedkoopst, dan heb je een echte laptop voor 380. Zo'n notebook kan 100 euro goedkoper.
Dat moge waar zijn, maar ik heb zakelijk en privé in 5 jaar tijd 4 Acers "versleten".
Dus zo goedkoop zijn ze per saldo niet.

(Of zou het aan mij liggen?)
Zijn er dan geen kwaliteiten in Acers?
Zelf heb ik de 5610 en mijn werd toen gezegd dat het een goed ding is.
Maar een leek kunnen ze natuurlijk van alles wijs maken :sweat
henriët

Bericht door henriët »

Afgelopen zaterdag zooveel cadeautjes gehad, en nog steeds komt er dagelijks post.. vandaag wederom 2 kaarten ..
En vandaag ook weer een cadeautje gehad, en daarbij nog een mail van mensen die willen komen en vroegen wat voor cadeau we willen.............

Echt ongelooflijk, we zijn nog nooit zoo verwend.
en ja, ik ben er erg blij en ook dankbaar mee en voor!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

Acet gaat wel redelijk vaak kapot. Wat die laptops betreft, het scheelt wel een hoop. Die i3 processor is echt wel een stuk sneller dan de Celeron, ik zal eens kijke. Of ik vergelijkingen kan vinden. En beeldscherm en videokaart zijn wat beter.
Laatst gewijzigd door Marnix op 11 jan 2011, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Waarschijnlijk een paar gekneusde middenvoetsbeentjes, k heb verkeerd gezeten nl op mijn knieén om iets schoon te maken, omdat mijn voet half dubbel onder me lag heeft ie misschien iets teveel dubbel gelegen, I.i.g. ik kan er bijna niet meer op lopen, maar heb geen mogelijkheid om naar de dokter te gaan op de scoot. :nonnon
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Mariavt schreef:Waarschijnlijk een paar gekneusde middenvoetsbeentjes, k heb verkeerd gezeten nl op mijn knieén om iets schoon te maken, omdat mijn voet half dubbel onder me lag heeft ie misschien iets teveel dubbel gelegen, I.i.g. ik kan er bijna niet meer op lopen, maar heb geen mogelijkheid om naar de dokter te gaan op de scoot. :nonnon
Sterkte joh!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Marnix

Bericht door Marnix »

Goed, nu weer verder met een normaal toetsenbord:

Even gezocht naar tests voor betrouwbaarheid van laptops. Als besten komen uit de bus:

Asus (nog niet genoemd hier)
Toshiba

Gevolgd door:

Sony
Apple

Lenovo, Acer en HP (dat advies neem ik bij deze terug) scoren slecht. Dell hangt ergens in het midden, maar daarover hoor ik alleen maar verhalen over slechte accu's, wat niet in de test is meegenomen.

Een grafiekje:

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Goed, nu weer verder met een normaal toetsenbord:

Even gezocht naar tests voor betrouwbaarheid van laptops. Als besten komen uit de bus:

Toshiba
:fouet :fouet
Auto

Bericht door Auto »

Mister schreef:
Marnix schreef:Goed, nu weer verder met een normaal toetsenbord:

Toshiba
:fouet :fouet
Inderdaad asus heeft een enorme inhaalslag uitgevoerd. Die staat erg goed aangeschreven. 1 minpuntje is het garantie gebeuren. Ze hebben de service punten teruggebracht en korter gemaakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, uit de test blijkt dat Asus tegenwoordig de meest betrouwbare laptops maakt.

Zita, nog even over die processors, een paar benchmarkscores. (Benchmarks: Bepaalde testen uitvoeren met een programma waar dan een score uit komt) De cijfers zelf zeggen je misschien niet zoveel, maar dan heb je wel een beeld van het verschil in performance:

i3 370M:

3D Mark: 2575
Cinebench single: 2682
Cinebench Multi: 6229

Celeron T3500:

3D Mark: 1760
Cinebench single: 2063
Cinebench Multi: 4098

Wat de videokaarten betreft, benchmarks van 3dmark01, 03, 05 en 06:

Intel Graphics Media Accelerator HD:

8123 4005 2811 1466

Graphics Media Accelerator (GMA) 4500M:

4018 1676 987 594

En het gewicht scheelt ook nog, 2,3 KG om 2,65 KG, lijkt niet zo veel maar is toch 15 procent :) Dus grote verschil in snelheid en de hogere betrouwbaarheid maken het die 70 euro extra meer dan waard. Oh en dan heb je Office 2010 starter er gratis bij. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

een hele mooie Orchidee.... :love van een vriendin gekregen (omdat ik ze een aantal keren heb geholpen in huis en er zullen vast wel meerdere keren komen). Hij is echt super mooooi.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-het boek "Weide vinden" over 50 jaar GG Kootwijkerbroek. Voor wie daar ook belangstelling voor heeft moet snel zijn, want Gebr.Koster heeft nog een beperkte voorraad, terwijl het boek toch pas vorige maand is uitgegeven...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:-het boek "Weide vinden" over 50 jaar GG Kootwijkerbroek. Voor wie daar ook belangstelling voor heeft moet snel zijn, want Gebr.Koster heeft nog een beperkte voorraad, terwijl het boek toch pas vorige maand is uitgegeven...
Een herdruk is gauw gemaakt hoor.
Maar nee, dank u.
~~Soli Deo Gloria~~
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

boodschappen
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:een hele mooie Orchidee.... :love van een vriendin gekregen (omdat ik ze een aantal keren heb geholpen in huis en er zullen vast wel meerdere keren komen). Hij is echt super mooooi.
:super Zal je er lief voor zijn?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten