Popmuziek duivels?

Marnix

Re: popmuziek duivels?

Bericht door Marnix »

Klopt... hoewel een hoop ongelovigen het niet gedachteloos meezingen maar er van overtuigd zijn dat engelen echt niet bestaan....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef:In de jaren 80 was een bruidsshow met Ron Br.
De begintune was: want engelen bestaan niet,...
Hoeveel mensen ik dat niet gedachteloos heb horen zingen. :nonnon
Dat weet ik nog, en ik heb me er verschrikkelijk aan geërgerd, niet dat ik toen een tv had maar zag wel es stukjes bij de buren en die keken er graag naar. 'k Had alleen toen de moed nog niet om te vragen: weten jullie wel wat ie zingt en wat dat betekent?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Marnix

Bericht door Marnix »

Waren dat christenen of niet christenen? In dat laatste geval moeten we ons denk ik net iets minder ergeren aan wat ze doen en wat meer aan de reden waarom ze dat doen: Omdat ze God en Christus niet kennen. Ik denk dat als we dat zouden doen, we ook meer van Hem zouden gaan getuigen.

(niet persoonlijk bedoeld maar algemeen, voor ons allemaal)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

Even nog een herinnering aan de Poplezing van vanavond in Veenendaal

Poplezing Jijdaar veroorzaakt ophef:

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... f_1_526645
Willem

Bericht door Willem »

Marnix schreef:Waren dat christenen of niet christenen? In dat laatste geval moeten we ons denk ik net iets minder ergeren aan wat ze doen en wat meer aan de reden waarom ze dat doen: Omdat ze God en Christus niet kennen. Ik denk dat als we dat zouden doen, we ook meer van Hem zouden gaan getuigen.

Aan zonde moet je altijd ergeren Marnix.
(niet persoonlijk bedoeld maar algemeen, voor ons allemaal)
Marnix

Bericht door Marnix »

Uiteraard, dat is waar. Maar als een christen zondigt moet je hem vermanen... als iemand Christus niet kent en zondigt moet je niet alleen zeggen: Dat moet je niet doen. Zolang iemand Christus niet kent zal hij geen reden hebben om niet te zondigen. Dus moet je zo iemand over Hem vertellen. We zijn als christenen heel goed om hoofdschuddend mensen te veroordelen... als er weer eens iets goddeloos gebeurt schudden we ons hoofd, zwaaien we met ons vingertje..... maar vertellen we mensen ook over Hem? Of moeten ze daar meer over willen horen maar gewoon naar de kerk komen?
Mara

Bericht door Mara »

Mijn dochter zat in de vakantie naar Nick en Simon te luisteren, ze had een CDtje gekregen van een vriendinnetje. Ik luisterde eventjes mee. Sso, leuke jongens zeg ! :) Het liedje heette "Vlinders". Heel gek misschien dat ik dat zeg, maar ik kon er niets raars in ontdekken. Het klonk wel leuk zelfs, voor pubermeisjesoren en haar moeder :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Agenda komende Poplezingen:
28-1 Goedereede
12-2 Genemuiden
5-3 Opheusden
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Agenda komende Poplezingen:
28-1 Goedereede
12-2 Genemuiden
5-3 Opheusden
Opmerkelijk dat het allemaal "refogemeentes" zijn :jongle
Maar dan eens in hartje Amsterdam, of Roermond of Den Bosch !
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
28-1 Goedereede
12-2 Genemuiden
5-3 Opheusden
Waarom opmerkelijk? Het is daar harder nodig dan je denkt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
28-1 Goedereede
12-2 Genemuiden
5-3 Opheusden
Waarom opmerkelijk? Het is daar harder nodig dan je denkt!
Ow, dan is het eigenlijk treurig :ouin
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:
28-1 Goedereede
12-2 Genemuiden
5-3 Opheusden
Nou dan herhaal ik maar eens wat Helma al een paar keer heeft gemeld.

Zorg voor een zaaltje in zo'n plaats die je noemt. Zorg dat je mensen benaderd die er bij willen zijn en dan kan die lezing daar ook worden gehouden.

Wat wil je nog meer?
Willem

Bericht door Willem »

Mara schreef:
28-1 Goedereede
12-2 Genemuiden
5-3 Opheusden
Ik begrijp ook niet zo goed waarom dit opmerkelijk is. De meeste kerken staan ook in refo gemeenten.
Gian

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
helma

Bericht door helma »

CIP schreef:"De duivel gebruikt overduidelijk bepaalde muziek"

‘Muziek doet iets’ en ‘Muziek daar zit iets achter’. Met deze twee stellingen wil de Landelijke Evangelisatiestichting Naar House tieners en jongeren uitdagen om na te denken over muziek en hun muziekkeuze door middel van een geproduceerd discussieprogramma. Op de dvd 'Pointed' zijn twee sessies van 25 minuten te zien over de invloed van muziek op de levens van verschillende jongeren in het programma. Dirk-Jan Boerman, medewerker muziekvoorlichting van Naar House: "Naast straatinterviews en prikkelende reportages met o.a. een musicoloog en een jongerenwerker, is Pointed vooral een programma dat jongeren wil uitdagen om zelf na te denken over muziek en hun muziekkeuze. Om het gesprek in jongerengroepen, met ouders en in de kerk te stimuleren is een werkboekje bijgevoegd."
Dirk-Jan: "In ons evangelisatiewerk – we zijn zes dagen per week te vinden bij winkelcentra en feesten met onze bekende rode bussen – merken we dat muziek vaak een negatieve invloed heeft op de levens van jongeren. De duivel gebruikt overduidelijk bepaalde muziek om mensen geestelijk te beinvloeden. We hebben namelijk te maken met een geestelijke wereld achter de muziek. Omdat er een lekker deuntje onder zit met gezongen of gesproken teksten hebben we vaak niet door dat het bijvoorbeeld heel immoreel is. Misschien zet een tekst in een lied je niet direct aan tot zonde, maar er kan bijvoorbeeld het goddeloze gedachtengoed van hedonisme achter zitten van 'pluk de dag en lang leve de lol'. Er is veel muziek met bijbehorende clips die een boodschap heeft waar je niet achter zou moeten willen staan als christen. Het staat vaak haaks op wat God in de Bijbel leert. De Bijbel zegt dat we niet van de wereld zijn. Dat zou ook zichtbaar moeten worden in onze muziekkeuze. Als we het ene moment op straat staan om jongeren te vertellen dat ze voor Jezus moeten kiezen en een moment later zetten we muziek aan met een boodschap die daar haaks op staat, dan is er iets goed mis. Dat geldt overigens zowel voor jongeren als voor volwassenen."
Wanneer christenen worden aangesproken op hun muzikale gedrag dan ligt dat heel gevoelig, constateert Dirk-Jan Boerman. "Dat kan ik me ook wel voorstellen. Muziek wordt vaak heel persoonlijk beleefd. Ook is muziek zeker bij jongeren vaak een onderdeel van hun identiteit. We willen om die reden muziek niet afkraken, maar mensen aan het nadenken zetten: ga je verstandig om met muziek? Brengt het je dichter bij God? Of verder van Hem vandaan? Bid ervoor! Wat betreft muziek zoeken we vaak de grens op van wat acceptabel is. Toch laat dat zien dat we God dan niet helemaal willen dienen. Dat hebben we vaak op meerdere vlakken, niet alleen in muziek. Dat is opmerkelijk: je zoekt ook niet het randje op in relaties met anderen zoals met je beste vriend."
"Wanneer jongeren bewust ervoor kiezen om Jezus te volgen start er een heiligingsproces. Omdat je Gods wil wilt vervullen ruim je zoveel mogelijk op wat er tussen jou en Hem instaat. Dat kan heel veel zijn, maar in ieder geval ook bepaalde soorten muziek. Dat speelt vaak een grote rol bij jongeren. Op feesten waar we evangeliseren merken we ook dat er vaak een bepaalde levensstijl gekoppeld zit aan bepaalde muzikale voorkeuren. De Bijbel is toch wel heel radicaal wanneer deze spreekt over onze omgang met God. We worden opgeroepen ons ver te houden van zonden. De crux is: hebben we God zo lief dat we daar dingen voor willen opgeven waarvan we weten dat ze ons verder bij God vandaan brengen? Of willen we toch nog een beetje van de wereld zijn met alle geestelijke gevolgen van dien?"
Op woensdagavond 12 januari vindt de première plaats van de DVD voor christelijke jongerenorganisaties, politieke partijen en organisaties die ook voorlichting geven. Voor meer informatie over deze avond, bestellen van de DVD en meer voorlichtingsmateriaal: http://www.yourmusic.nl
Plaats reactie