Persoonlijk vind ik het een plicht om te weten wat er om mij heen gebeurd. De achtergronden, de verhoudingen, spanningen. etc. Maar goed, ik heb altijd tussen diverse groepen geleefd. Dus het is een onderdeel van wie ik ben.Orchidee schreef:Mijn dochter heeft net het boek: Hannah Shah, dochter van een imam gelezen...
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal...
Erg schokkend, niet direct christelijk, maar wel realistisch!
Is dit dan fout of goed om te lezen? Ik vind het zelf goed, want je leest wel wat er in de echte wereld gebeurt!
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Nee.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken

- oesterschelpje
Afgewezen schreef:Nee.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken![]()

Ik ook niet, k heb pas het boek: Rozen in de sneeuw, nog gelezen, gaat over het leven van Katharina van Bora en haar leven met Luther.oesterschelpje schreef:Afgewezen schreef:Nee.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken![]()
, ik ook niet altijd...
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- oesterschelpje
Lees refoforum en je weet hoe het met hen gaat!Mariavt schreef:Ik ook niet, k heb pas het boek: Rozen in de sneeuw, nog gelezen, gaat over het leven van Katharina van Bora en haar leven met Luther.oesterschelpje schreef:Afgewezen schreef:Nee.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken![]()
, ik ook niet altijd...

- Katharina van Bora
Dan moet ik wel veel meer gaan posten en dat ben ik niet echt van planoesterschelpje schreef:Lees refoforum en je weet hoe het met hen gaat!Mariavt schreef:Ik ook niet, k heb pas het boek: Rozen in de sneeuw, nog gelezen, gaat over het leven van Katharina van Bora en haar leven met Luther.

Maar ik ga het boek waarschijnlijk wel lezen, wie weet kan ik iets van Käthe leren.
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Het is niet de eerste keer dat ik het heb gelezen, dit was volgens mij de derde keer al, en elke keer heb ik het in één of twee avonden uit zo spannend en indrukwekkend vind ik het, er zit ook wel wat humor in de uitspraken van Kàthe....Katharina van Bora schreef:Dan moet ik wel veel meer gaan posten en dat ben ik niet echt van planoesterschelpje schreef:Lees refoforum en je weet hoe het met hen gaat!Mariavt schreef:Ik ook niet, k heb pas het boek: Rozen in de sneeuw, nog gelezen, gaat over het leven van Katharina van Bora en haar leven met Luther.
Maar ik ga het boek waarschijnlijk wel lezen, wie weet kan ik iets van Käthe leren.
Ennuh oesterschelpje, niet zo bijdehand he,, zoveel lezen we niet meer van Luther...

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

Interessant boek over de geschiedenis van de Nederlandse psalmberijmingen. Z'n boekjes uit 1973 had ik al; dit recente werk (kort voor het overlijden van de schrijver verschenen) is daarvan een nadere uitwerking.
~~Soli Deo Gloria~~
ja, het interview in het RD sprak me ook aan. Wellicht dat ik het ook ga aanschaffen.Hendrikus schreef:
Interessant boek over de geschiedenis van de Nederlandse psalmberijmingen. Z'n boekjes uit 1973 had ik al; dit recente werk (kort voor het overlijden van de schrijver verschenen) is daarvan een nadere uitwerking.
- JolandaOudshoorn
ik ben binnenkort weer jarig.... iemand nog tips???
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ds. C. Harinck, Christus en de christen.JolandaOudshoorn schreef:ik ben binnenkort weer jarig.... iemand nog tips???

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, een boek wat,wat mij betreft, bij iedereen in de boekenkast zou moeten staan:JolandaOudshoorn schreef:ik ben binnenkort weer jarig.... iemand nog tips???
"De droefheid naar God" van prof. Wisse
(maar misschien staat het al lang in je boekenkast...)
Het boek van Teunie, veel bespaartips 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon