Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Kensington
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 jun 2009, 14:00

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Kensington »

Toekomst voor Israel, van Wilhelmus a Brakel, (in hedendaags nederlands overigens..)
Het is oorspronkelijk een hoofdstuk uit "de redelijke godsdienst..", nu als boekje!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door refo »

Varensporen en olifanten.

In de restantenkast bij Smitje.
Wel veel drukfouten.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Marnix »

Hm ja... maar wel een prachtig boek. Moet hem weer eens gaan lezen, maar nu bezig in Mere Christianity. Ik vind dat stukje mooi als hij het over de mogelijkheid van buitenaards leven heeft. Weet nog wel dat hij dat heel mooi uiteenzette.

C.S. Lewis was een begenadigd schrijver...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door caprice »

caprice schreef:Het leven en sterven van meneer Kwaad van John Bunyan.
Nu bijna uit, maar eerst 'Gods beloften aan Zijn Jakobsvolk' van ds. J. Koster uitgelezen en 'Uit de Pastorie' deel 5 van ds. J. Roos er even tussendoor.

Veel leestijd met deze dagen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Orchidee »

Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Behoudens enkele uitzonderingen wel ja.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Orchidee »

J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Behoudens enkele uitzonderingen wel ja.
Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezen :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door caprice »

Orchidee schreef:
J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Behoudens enkele uitzonderingen wel ja.
Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezen :quoi
Ik zie 'Uit de Pastorie' en 'Het leven en sterven van meneer kwaad' als ontspannende boeken. Net als bijvoorbeeld 'De oude schoolmatres'.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Orchidee schreef:Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezen :quoi
Ik mag heel veel, maar niet alles is even nuttig. Ik lees graag geestelijke boeken, omdat daar mijn hart ligt. Dat is wat echt belangrijk is, objectief gezien maar ook in mijn leven. En omdat mijn hart daar ligt is het echt geen straf voor mij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door caprice »

J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezen :quoi
Ik mag heel veel, maar niet alles is even nuttig. Ik lees graag geestelijke boeken, omdat daar mijn hart ligt. Dat is wat echt belangrijk is, objectief gezien maar ook in mijn leven. En omdat mijn hart daar ligt is het echt geen straf voor mij.
Daar sluit ik me graag bij aan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17370
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Vaak wel, maar niet uitsluitend ik kan ook genieten van een "gewoon" boek. Verder lees ik veel geschiedenis (Vooral over het Romeinse rijk, de eerste en tweede wereldoorlog en de nederlandse geschiedenis.) B.v.

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Als ik wat lees is het meestal stichtelijk ja.
Soms ook wel geschiedenis.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door scape »

Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Ik heb net Tikkop van Adriaan van Dis gelezen. Niet direct "stichtelijk" in de zin van een geestelijk boek. Maar het boek verontrustte wel enorm. Daarbij verhaalt het een heel stuk recente geschiedenis. Ik lees zelf veelal literatuur om de wereld om mij heen te begrijpen. . ..
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Nee hoor, ik lees heel veel, kranten, boeken, ik kreeg onlangs een boek over de buurt waar ik geboren ben, heel leuk om te lezen, met prachtige foto's ook. Ik kreeg voor Sinterklaas het boek van Teunie, ook wel onderhoudend geschreven :super
Als het boek over het leven gaat, kan het op bepaalde manier ook stichtelijk zijn !
Ik ben ook dol op oude boeken, voor de oorlog geschreven.
Rudolf van Reest is 1 van mijn favo's.
Maar ik lees ook K. Norel en Anne de Vries :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Orchidee »

scape schreef:
Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken :quoi
Ik heb net Tikkop van Adriaan van Dis gelezen. Niet direct "stichtelijk" in de zin van een geestelijk boek. Maar het boek verontrustte wel enorm. Daarbij verhaalt het een heel stuk recente geschiedenis. Ik lees zelf veelal literatuur om de wereld om mij heen te begrijpen. . ..
Mijn dochter heeft net het boek: Hannah Shah, dochter van een imam gelezen...
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal...
Erg schokkend, niet direct christelijk, maar wel realistisch!
Is dit dan fout of goed om te lezen? Ik vind het zelf goed, want je leest wel wat er in de echte wereld gebeurt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten